equi therapie
zondag 30 december 2012 om 19:47
hoihoi,
Ik weet niet zo goed hoe te beginnen dus sorry als het nogal warrig over kan komen.
Ik heb door een lange ''vervelende'' jeugd schade opgelopen op verschillende manieren met daarbij horende trauma's.
Nu heb ik hiervoor al therapie gehad en ik ben vergeleken met jaren terug al een heel ander mens geworden.
Alleen zit ik met een heel hardnekkig probleem.
Mijn zelfvertrouwen en mijn zelfbeeld zijn ontzettend laag.
Ik heb altijd het gevoel dat ik niks kan,niks waard ben,niks zal worden,niemand mij mag etc etc. (lich/emot geweld trauma)
Ik vertrouw mensen nauwelijks en heb geen goede hoop voor de toekomst.
Waardoor ik vaak heel depressief en somber etc ben.
Soms kan ik mijzelf goede moed inpraten en probeer ik echt met opgeheven hoofd de wereld in te stappen maar als iemand dan een opmerking maakt dat ik iets niet goed doe, of mensen zie praten en kijken naar mij,dan krimp ik inéén en voel ik mij zoo klein en alleen,en krijg ik weer de bevestiging in mijn hoofd dat ik niks ben.
Nu heb ik op internet een beetje rondgezocht en kwam ik uit op equitherapie.
Een therapie met paarden die jou als het ware spiegelen.
Ze zijn eerlijk,betrouwbaar en kunnen je zoveel laten zien over jezelf en je vertrouwen groter maken.
Zelf heb ik een paard en ik merk dat ik daar altijd heel rustig vandaan ga en zij mij ook al verder geholpen heeft.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik weet niet zo goed hoe te beginnen dus sorry als het nogal warrig over kan komen.
Ik heb door een lange ''vervelende'' jeugd schade opgelopen op verschillende manieren met daarbij horende trauma's.
Nu heb ik hiervoor al therapie gehad en ik ben vergeleken met jaren terug al een heel ander mens geworden.
Alleen zit ik met een heel hardnekkig probleem.
Mijn zelfvertrouwen en mijn zelfbeeld zijn ontzettend laag.
Ik heb altijd het gevoel dat ik niks kan,niks waard ben,niks zal worden,niemand mij mag etc etc. (lich/emot geweld trauma)
Ik vertrouw mensen nauwelijks en heb geen goede hoop voor de toekomst.
Waardoor ik vaak heel depressief en somber etc ben.
Soms kan ik mijzelf goede moed inpraten en probeer ik echt met opgeheven hoofd de wereld in te stappen maar als iemand dan een opmerking maakt dat ik iets niet goed doe, of mensen zie praten en kijken naar mij,dan krimp ik inéén en voel ik mij zoo klein en alleen,en krijg ik weer de bevestiging in mijn hoofd dat ik niks ben.
Nu heb ik op internet een beetje rondgezocht en kwam ik uit op equitherapie.
Een therapie met paarden die jou als het ware spiegelen.
Ze zijn eerlijk,betrouwbaar en kunnen je zoveel laten zien over jezelf en je vertrouwen groter maken.
Zelf heb ik een paard en ik merk dat ik daar altijd heel rustig vandaan ga en zij mij ook al verder geholpen heeft.
Heeft iemand hier ervaring mee?
zondag 30 december 2012 om 20:01
zondag 30 december 2012 om 20:03
zondag 30 december 2012 om 20:05
zondag 30 december 2012 om 20:14
Wat vervelend dat je je zo voelt, Annie. Equi therapie is inderdaad een aanrader, maar zoals mensen boven mij ook al zeggen... kijk kritisch met wie je in zee gaat. Vraag eens wat rond, ga eens ergens kijken, bel op of stuur een mail en kijk hoe er gereageerd wordt.
Overigens ben ik het niet helemaal met Sugarmiss eens. Het is wel 'makkelijker' als je nog geen ervaring hebt met paarden, maar ook met veel paardenervaring kun je in contact met (vreemde) paarden veel leren en ervaren, zeker als die paarden het proces gewend zijn.
Overigens ben ik het niet helemaal met Sugarmiss eens. Het is wel 'makkelijker' als je nog geen ervaring hebt met paarden, maar ook met veel paardenervaring kun je in contact met (vreemde) paarden veel leren en ervaren, zeker als die paarden het proces gewend zijn.
zondag 30 december 2012 om 20:30
iedereen bedankt voor de lieve reacties.
Zelf heb ik er 1 gevonden een half uur vanwaar ik woon.
Zij is ook psycho motorisch therapeut.
Is aangesloten en werkt ook samen met een 2e lijns zorg,waarbij ik dan ook therapie kan krijgen.
Dus eigenlijk dan 2 vliegen in 1 klap vang.
Ik heb daar over 2 weken een vrijblijvend gesprek of het iets voor mij zou zijn,met de therapeute zelf heb ik via de mail
al het een en ander besproken.
Zij weet ook van mijn paard maar heeft daar verder niks van gezegd.
Zelf vind ik ook dat dat toch anders is dan als je met vreemde paarden iets doelsgericht gaat doen.
Echt op de tekenen en het gedrag gaat letten.
Iemand nog ervaring hiermee???
Zelf heb ik er 1 gevonden een half uur vanwaar ik woon.
Zij is ook psycho motorisch therapeut.
Is aangesloten en werkt ook samen met een 2e lijns zorg,waarbij ik dan ook therapie kan krijgen.
Dus eigenlijk dan 2 vliegen in 1 klap vang.
Ik heb daar over 2 weken een vrijblijvend gesprek of het iets voor mij zou zijn,met de therapeute zelf heb ik via de mail
al het een en ander besproken.
Zij weet ook van mijn paard maar heeft daar verder niks van gezegd.
Zelf vind ik ook dat dat toch anders is dan als je met vreemde paarden iets doelsgericht gaat doen.
Echt op de tekenen en het gedrag gaat letten.
Iemand nog ervaring hiermee???