equi therapie

30-12-2012 19:47 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoihoi,

Ik weet niet zo goed hoe te beginnen dus sorry als het nogal warrig over kan komen.

Ik heb door een lange ''vervelende'' jeugd schade opgelopen op verschillende manieren met daarbij horende trauma's.

Nu heb ik hiervoor al therapie gehad en ik ben vergeleken met jaren terug al een heel ander mens geworden.

Alleen zit ik met een heel hardnekkig probleem.

Mijn zelfvertrouwen en mijn zelfbeeld zijn ontzettend laag.

Ik heb altijd het gevoel dat ik niks kan,niks waard ben,niks zal worden,niemand mij mag etc etc. (lich/emot geweld trauma)

Ik vertrouw mensen nauwelijks en heb geen goede hoop voor de toekomst.

Waardoor ik vaak heel depressief en somber etc ben.

Soms kan ik mijzelf goede moed inpraten en probeer ik echt met opgeheven hoofd de wereld in te stappen maar als iemand dan een opmerking maakt dat ik iets niet goed doe, of mensen zie praten en kijken naar mij,dan krimp ik inéén en voel ik mij zoo klein en alleen,en krijg ik weer de bevestiging in mijn hoofd dat ik niks ben.

Nu heb ik op internet een beetje rondgezocht en kwam ik uit op equitherapie.

Een therapie met paarden die jou als het ware spiegelen.

Ze zijn eerlijk,betrouwbaar en kunnen je zoveel laten zien over jezelf en je vertrouwen groter maken.

Zelf heb ik een paard en ik merk dat ik daar altijd heel rustig vandaan ga en zij mij ook al verder geholpen heeft.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Geen ervaring. Wel een waarschuwing voor eentje die in Friesland werkt. Mocht je in die provincie zoeken, dan raad ik je er eentje in elk geval af
Annie87, ik heb mijn hele leven al paarden en kan je echt aanraden om de equitherapie te gaan doen. Deze edele dieren zijn echte leermeesters . Ga ervoor !
TO, ik zou wel goed kijken of je een goede therapeut kunt vinden. Dus iemand die is aangesloten bij de juiste beroepsverenigingen e.d. Je wilt wel bij iemand terecht komen die weet om te gaan met mensen met jouw problematiek. Zou je niet eerst eens informeren via huisarts/ psychiater?
quote:Louba schreef op 30 december 2012 @ 19:54:

Geen ervaring. Wel een waarschuwing voor eentje die in Friesland werkt. Mocht je in die provincie zoeken, dan raad ik je er eentje in elk geval af Mag ik vragen waarom Louba?
Equitherapie

Dit is de eerste hit via google, maar die had je vast zelf ook al gevonden. Ik heb zijdelings met hen te maken gehad (werk).
Ik denk dat als je zelf al een eigen paard hebt equitherapie weinig toevoegt. Alle dingen die je daarbij kan leren heb je dan al lang ondervonden bij je eigen paard.

Voor mensen die geen ervaring hebben met paarden kan het denk ik wel nuttig zijn.
Als je er tijd voor hebt is een hond ook een goed plan, eentje waar je echt je ei bij kwijt kan, dus geen toyhondje maar een echte hond.
Die persoon weet na 1 gesprek PRECIES hoe het zit en gaat vanuit die gedachte met je aan de slag. Te zelf ingenomen. En als het niet werkt, ligt het aan jou en moet je meer therapie ondergaan. En zo lengen we de tijd en de behandelingen. Van nabij (niet persoonlijk) gezien en gehoord.
Wat vervelend dat je je zo voelt, Annie. Equi therapie is inderdaad een aanrader, maar zoals mensen boven mij ook al zeggen... kijk kritisch met wie je in zee gaat. Vraag eens wat rond, ga eens ergens kijken, bel op of stuur een mail en kijk hoe er gereageerd wordt.

Overigens ben ik het niet helemaal met Sugarmiss eens. Het is wel 'makkelijker' als je nog geen ervaring hebt met paarden, maar ook met veel paardenervaring kun je in contact met (vreemde) paarden veel leren en ervaren, zeker als die paarden het proces gewend zijn.
iedereen bedankt voor de lieve reacties.

Zelf heb ik er 1 gevonden een half uur vanwaar ik woon.

Zij is ook psycho motorisch therapeut.

Is aangesloten en werkt ook samen met een 2e lijns zorg,waarbij ik dan ook therapie kan krijgen.

Dus eigenlijk dan 2 vliegen in 1 klap vang.

Ik heb daar over 2 weken een vrijblijvend gesprek of het iets voor mij zou zijn,met de therapeute zelf heb ik via de mail

al het een en ander besproken.

Zij weet ook van mijn paard maar heeft daar verder niks van gezegd.

Zelf vind ik ook dat dat toch anders is dan als je met vreemde paarden iets doelsgericht gaat doen.

Echt op de tekenen en het gedrag gaat letten.

Iemand nog ervaring hiermee???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven