onbewoond eiland

02-01-2013 13:48 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn grootste droom nu, om lekker op een onbewoond eiland of de malediven te zitten.. nergens aan hoeven te denken en helemaal alleen zijn op een super plek.. helemaal tot rust komen..

Wat is jullie droom?
De seychellen vond ik inderdaad niks. Maar de Malediven wel. Echt niet qua natuur hoor, want er is natuurlijk niet veel aan flora, maar voor wat betreft de onderwaterwereld. Ik zit toch meer onder dan boven water als ik op de malediven ben. Vond de seychellen na de Malediven en een aantal caraibbische eilandjes echt super tegenvallen. Ooit wil ik nog een keer naar Frans Polynesie, maar dat is helemaal zo'n roteind vliegen. Zucht...
@Melpomene

Ik vind de Malediven juist de ultieme vakantiebestemming. Juist omdat er echt helemaal niets te doen is! En iedereen is er zo ontzettend vriendelijk en de sfeer zo relaxed en ongedwongen. Je hoeft je zelfs niet op te dirken voor het diner. Je komt aan, je schopt je schoenen uit, en pas voor de terugweg hoeven ze weer aan. Echt zalig!!!
@Camo

Ben ik niet met je eens, qua natuur. De tropische planten, de hagelwitte stranden, de blauwe/groene zee, de prachtige lucht die elke dag weer anders is... Ik kan daar echt uren van de natuur genieten, in al haar eenvoud!
quote:newkitten schreef op 02 januari 2013 @ 14:11:

Hou eens op jullie!!! Ik heb zo'n zin om lekker met mijn billen in het zand te zitten en te snorkelen, lekker eten met je voeten in het zand, schelpen zoeken, lezen in een hangmat...

Maar dat zit er voorlopig niet in.Hier ook niet. :(
Scheelt het als ik zeg dat ik al jaren niet kan vanwege mijn gezondheid en ik het voorlopig ook niet zie gebeuren? :(
Op een onbewoond eiland is het zeker hard werken, maar het enige dat je hoeft te doen is voedsel zoeken.

Ik red me daar wel.
quote:NummerZoveel schreef op 02 januari 2013 @ 14:14:

@Melpomene

Ik vind de Malediven juist de ultieme vakantiebestemming. Juist omdat er echt helemaal niets te doen is! En iedereen is er zo ontzettend vriendelijk en de sfeer zo relaxed en ongedwongen. Je hoeft je zelfs niet op te dirken voor het diner. Je komt aan, je schopt je schoenen uit, en pas voor de terugweg hoeven ze weer aan. Echt zalig!!!

Ik vind er geen ene ruk aan. Ik kleed me graag leuk voor het diner, ga graag naar verschillende restaurants e.d (hoewel ik helemaal geen stapper, ben meer van het loungen).

Na tien dagen in zo'n resort ga ik écht héél gráág weer naar huis. Ik reis heel veel, en kwam regelmatig in dat soort resorts. Het is gewoon mijn ding niet, vind het ongelooflijk saai. Een dag zoiets is leuk, maar dan is het weer mooi geweest.

Een écht onbewoond eiland, dat is wel leuk! Met natuur, dieren, snorkelen, duiken, trektochten e.d. Ook gedaan in Papua Nieuw-Guinea.
Door een meter sneeuw lopen maar omdat ik behoorlijk ziek ben geweest zit dat er dit jaar helaas niet in.
verba volant, scripta manent.
quote:geheimtaal schreef op 02 januari 2013 @ 14:22:

Op een onbewoond eiland is het zeker hard werken, maar het enige dat je hoeft te doen is voedsel zoeken.

Ik red me daar wel.Wel eens op een echt onbewoond eiland geweest? Meestal groeit er vrijwel niets dat je kunt eten, vaak is er geen zoet water.
quote:camomille schreef op 02 januari 2013 @ 14:13:

De seychellen vond ik inderdaad niks. Maar de Malediven wel. Echt niet qua natuur hoor, want er is natuurlijk niet veel aan flora, maar voor wat betreft de onderwaterwereld. Ik zit toch meer onder dan boven water als ik op de malediven ben. Vond de seychellen na de Malediven en een aantal caraibbische eilandjes echt super tegenvallen. Ooit wil ik nog een keer naar Frans Polynesie, maar dat is helemaal zo'n roteind vliegen. Zucht...

Voor goed duiken kun je op de Maldiven beter een liveaboard nemen. Caribisch gebied is aardig duiken, maar meestal niet super. Op de Seychellen is het zeer afhankelijk van het resort.

Mijn man is professioneel onderwaterfotograaf, dus onze bestemmingen zijn altijd helemaal op het duiken gericht.
quote:NummerZoveel schreef op 02 januari 2013 @ 14:20:

Scheelt het als ik zeg dat ik al jaren niet kan vanwege mijn gezondheid en ik het voorlopig ook niet zie gebeuren? :(

Dat is rot voor, nummer zoveel. Ik hoop dat 2013 je beterschap zal brengen!

En aan ieder ander de droomreis die hij of zij wil!
Dankje, Melpomene!
quote:NummerZoveel schreef op 02 januari 2013 @ 14:20:

Scheelt het als ik zeg dat ik al jaren niet kan vanwege mijn gezondheid en ik het voorlopig ook niet zie gebeuren? :(Nee, want hoe graag ik zelf zou willen, ik gun het jullie van harte! En ik vind het jammer om te lezen dat je met gezondheidsproblemen zit. Gelukkig heb je mooie herinneringen die je deze druilerige dag helpen doorkomen! (ik heb net even gekeken voor een vakantie in febr.)
@newkitten

Dankjewel! Ik hoop dat je een mooie bestemming vindt, want ik gun iedereen heerlijke vakanties!
Melo, vaak zijn er meerdere restaurants op zo'n eilandje. Bij ons waren er vijf in ieder geval. Nu ben ik ook van de 'bare foot luxury' en ik heb dan wel leuke jurkjes aan, maar optutten in de tropische vochtige hitte heeft weinig zin. Tegen de tijd dat je bij het restaurant bent hangt je mascara op je borsten vanwege 't zweet .

Wij zijn wel van het niks doen. Ik zie lief al te weinig en tijdens zo'n vakantie hebben we echt alleen gewoon tijd (en oog) voor elkaar. En voor niks anders. Nou ja, dit keer dan niet, pa en ma waren mee en die behoeven ook een beetje aandacht natuurlijk.

Ik duik overigens niet (ben redelijk claustrofobisch) vandaar dat een heel mooi en groot huisrif wonderen doet. Rechtstreeks vanuit je huisje met de trap 't water in en binnen notime zit je bij 't rif. Op de seychellen was dat niet. Ik moet zeggen dat ik La Digue wel een leuk relaxed eiland vond. Praslin en Mahe niet.

NZ, het is ook niet zo dat er niks groeit qua flora, ik bedoelde meer dat ik de flora op de Seychellen en sommige caraibische eilandjes dan weer mooier vind. Vandaar dat ik ook zo nieuwsgierig ben naar Frans Polynesie. Weelderig boven en onder het water en dan toch die luie luxe zonder dat ik ergens een petje op hoef, wandelschoenen aan en een rugzak mee moet
Buiten gewoon gezond blijven en leuke dingen doen met het gezin

Droom ik wel van:

Een lange fietstochte te maken van 3-4 weken

elke dag gewoon opstappen trappen en ergens eindigen.

IN de zomer richting noorwegen zweden (of vrij noordelijk)

en daar gewoon gedropt worden en 3-4 weken alleen of met 1-2 gezellige maten, een vis trek tocht hebben en al vissend en jagend(2e nog nooit gedaan) door de natuur trekken en gewoon voor je eigne levens onderhoud voorzien.

In canada op muskie (grote snoek) vissen

in de caribbien in een kajak op grote Grant trevallies en andere vissen vissen.

2 weken Mountainbiken in een hooggebergte.

etc.

Zoveel dromen (waren er nog meer en zullen er wel weer meer worden) En langzaam aan verwezelijk ik droom voor droom,

Soms met mijn gezin soms alleen soms met maten soms, en soms iets aangepast.

Niks doen kan je lang genoeg, actief leven niet
Mahe vind ik verschrikkelijk, echt. La Digue is leuk, Praslin ken ik niet.

Ben op Desroches en Alphonse geweest, waar het allebei heel mooi duiken is. Man heeft ongeveer alle eilanden in de Seychellen bedoken en gefotografeerd, maar het is voor ons zeker geen favoriete bestemming.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven