douwe egberts punten
woensdag 2 januari 2013 om 17:45
heey
ik heb een vraagje over de douwe egtberts punten
hoe houden jullie die dingen per 1000 bij mekaar
ik heb ze nu allemaal gesorteert
4 punten bijelkaar
20
10 etcetc
maar nu las ik dus dat ze per 1000 moeten
ik heb nu al moeite om ze bij elkaar tehouden
ik heb het nu met elastiekjes nou dat is niks
dus hoe hebben jullie het
ik heb een vraagje over de douwe egtberts punten
hoe houden jullie die dingen per 1000 bij mekaar
ik heb ze nu allemaal gesorteert
4 punten bijelkaar
20
10 etcetc
maar nu las ik dus dat ze per 1000 moeten
ik heb nu al moeite om ze bij elkaar tehouden
ik heb het nu met elastiekjes nou dat is niks
dus hoe hebben jullie het
woensdag 2 januari 2013 om 18:05
quote:Natonco schreef op 02 januari 2013 @ 17:50:
Los in een la en alleen omdat mijn man ze per se wil bewaren. De enige keren dat er iemand in mijn omgeving genoeg punten had om iets te kopen was als oma was overleden die haar hele leven had gespaard.Nou inderdaad ja. Wat heeft het dan nog voor zin die dingen te sparen vraag ik me dan af. Hoewel ze hier ook braaf in de la gaan.
Los in een la en alleen omdat mijn man ze per se wil bewaren. De enige keren dat er iemand in mijn omgeving genoeg punten had om iets te kopen was als oma was overleden die haar hele leven had gespaard.Nou inderdaad ja. Wat heeft het dan nog voor zin die dingen te sparen vraag ik me dan af. Hoewel ze hier ook braaf in de la gaan.
woensdag 2 januari 2013 om 18:16
Doen ze dat niet met steekproeven, dat natellen?
Als tip: paperclipje om een stapeltje en dan per setje van x-aantal in een boterhamzakje.
Wij sparen trouwens met de halve familie (ik inmiddels niet meer, want ik drink geen Pickwick meer, die telt ook) voor één van de kinderen van mijn broers/zussen. Eén keer hebben we dit al gedaan voor ons nichtje toen ze op zichzelf ging. Ze had daardoor heel snel een bepaald servies bij elkaar. Nu is een ander nichtje aan de beurt.
Als tip: paperclipje om een stapeltje en dan per setje van x-aantal in een boterhamzakje.
Wij sparen trouwens met de halve familie (ik inmiddels niet meer, want ik drink geen Pickwick meer, die telt ook) voor één van de kinderen van mijn broers/zussen. Eén keer hebben we dit al gedaan voor ons nichtje toen ze op zichzelf ging. Ze had daardoor heel snel een bepaald servies bij elkaar. Nu is een ander nichtje aan de beurt.
woensdag 2 januari 2013 om 18:18
woensdag 2 januari 2013 om 18:30
woensdag 2 januari 2013 om 18:44
Ik vind het echt geen motiverend spaarsysteem. Mijn moeder heeft gewoon 20 jaar gedaan over het sparen voor een nieuw koffiezetapparaat. 20 jaar! (Of, nah, laat het eens 15 jaar wezen) En ze schonk best veel koffie en thee thuis.
Maar goed: on topic: ik heb zelf veel bonnen van oma gekregen (en alle andere oma's uit het verzorgingstehuis ) en die per 1000 gebundeld. Mooi wel dat ze ze gingen tellen trouwens. En nu ben ik 1 thermoskan rijker.
Maar goed: on topic: ik heb zelf veel bonnen van oma gekregen (en alle andere oma's uit het verzorgingstehuis ) en die per 1000 gebundeld. Mooi wel dat ze ze gingen tellen trouwens. En nu ben ik 1 thermoskan rijker.
woensdag 2 januari 2013 om 18:56
hm, die van mijn oma's en opa's zaten gewoon per 1000 met een elastiekje gesorteerd bij elkaar in blikken (er waren er zoveel dat er meerdere blikken nodig waren). Die theepunten per 500 omdat die kartonnetjes dikker zijn.
Maar hier waren elastiekjes geen probleem. En ook hier werd niet geteld in de winkel(40.000 punten tellen is natuurlijk ook een hoop werk).
Maar hier waren elastiekjes geen probleem. En ook hier werd niet geteld in de winkel(40.000 punten tellen is natuurlijk ook een hoop werk).