Panama?!

02-01-2013 20:13 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames en heren,

Wie is er eens in Panama geweest? Leuke tips? Leuke goedkope hostels en andere info beschikbaar?!

We gaan van 9 januari tot 23 januari

Alvast bedankt!
Ik, maar vond er niet zoveel aan. Je kunt er wel coke snuiven voor een prikkie. Hostels genoeg, jemoet gewoon even de lonely planet kopen en dan meteen die van costa rica.
Eh ok
quote:barnie2 schreef op 02 januari 2013 @ 20:19:

Eh okNiet de tips die je bedoelde?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vond het er heel erg mooi!

Je moet echt naar de San Blas eilanden gaan! te regelen via hostels in Panama city (oa. Mama Llena).

Wij hadden toen ook de lonely planet van Central America. Maar die was erg verouderd, dat was 2 jaar geleden. Inmiddels zal die wel veranderd zijn. Dus koop lonely planet en zoek daar de hostels in op. Verder was 'El valle' een leuk dorpje voor sportieve activiteiten in de buurt.

Ik vond Panama echt een stuk leuker dan Costa Rica, dat helemaal vol toeristen zit.

Buen viaje!
Bedankt Mootje xx
Nooit geweest maar ik ken een Nederlandse projectontwikkelaar die daar appartementen verhuurd. Voor $45 p nacht.

Nu weet ik niet of ik de link hier mag plaatsen maar mocht je interesse hebben dan stuur me even een prive berichtje!
Ik heb goede herinneringen aan het noorden van Panama. Koffieplantages, leuke dorpjes. Daarna weer terug naar Costa Rica. We kwamen daar mensen tegen die het Panamakanaal bekeken hadden. Was geen fantastische bezienswaardigheid. Ik begrijp tip doorreizen naar CR wel.
In Panama City vond ik Mamallena een fijn hostel en in Boquete ook. (Of heette die anders, was geloof ik van dezelfde eigenaren).

In Panama city heb je een paar parken op een heuvel waar je leuk kunt wandelen en een mooi uitzicht hebt over de stad. En wat aapjes spotten.. Vanaf de heuvel met de vlag erop heb je ook een mooi uitzicht op de miraflores locks, kun je goed het hoogteverschil zien. Wat ook leuk is, is een dagje op het strand gaan liggen op isla taboga, even heen en weer met de ferry.

In bocas del toro is het zeker een aanrader om een boottochtje te doen, ik vond red frog beach leuk en starfish beach. Van daaruit even heen en weer lopen naar het volgende strandje, daartussen is het helemaal verlaten.. Ook leuk om een dagje een fiets te huren en het eiland te verkennen. Niet zomaar op elk strandje gaan liggen, op sommige zitten sand flies..

In Boquete zeker een keer door de jungle (cloud forests) gaan lopen (tochtje boeken bij het hostel, kan ook als je er niet slaapt).

Onder David, voor de kust ligt een klein eilandje, isla boca brava, met 1 hotel/hostel erop. Dat eiland is 1 grote dierentuin, met brulapen, leguanen, vlinders in alle kleuren, echt mooi! Zorg dat je wat lekkers meeneemt voor een middagje strand of gewoon tussen de maaltijden door (er is geen winkel op het eiland). Eten in het hotel is verder prima. En zeker dan een dagtourtje naar isla boleños doen, supermooi snorkelen en wit strandje! 2 of 3 dagen max op dit eiland, veel is er verder niet te doen..

En last but not least, zeker san Blas niet missen! Zo ongelooflijk mooi! Wij hadden voor 3 nachtjes een wat duurdere plek genomen maar vonden het dat meer dan waard, een eiland met maar 8 ( of 10?) hutjes erop, voor het echte onbewoond eiland-gevoel. Kuanidup, erg goed, lekker eten ook. Gratis tripjes naar omringende eilandjes, snorkelen bij een scheepswrak, nog een starfish beach, op bezoek in een kuna dorp.. Beetje toeristisch wel, maar alsnog mooi. Ook hier geldt zelf van tevoren wat lekkere tussendoortjes kopen en meenemen. Wel lekker om een chippie te hebben voor bij je biertje tijdens zonsondergang!

Oh, en probeer gewoon bij de eilandbewoners zelf te boeken, kan een hoop geld schelen. Wij hadden via mamallenas geboekt en hadden een hoop meer betaald. Dat was het geloof ik..
Te gek, wat lief van jullie dat jullie !
Oh, ik zie nu dat je maar 2 weken gaat, dan zeker niet te lang in Panama City blijven hangen!

De jeeps naar San Blas vertrekken 's ochtends, eventueel kun je misschien een (vroege) nachtbus vanuit David nemen en dan via Panama City gelijk door naar San Blas. Om tijd te besparen.. Moet je even goed plannen, maar mijn ervaring is dat het allemaal best goed op tijd rijdt, zeker voor Midden-Amerikaanse begrippen.. Je kunt ook kijken of er nog wat goedkope binnenlandse vluchten te krijgen zijn, dat zou ook erg handig kunnen zijn.
Ja helaas maar twee weken! San Blas dus een topper!
Ja, zeker een topper! Enne, ik ben nooit in Costa Rica geweest dus kan ze niet vergelijken, maar Panama is echt een supermooi land, en ik hoorde van de andere backpackers die ik heb gesproken dat het qua natuur vergelijkbaar was, alleen nog ietsje minder 'platgetrapt' door toeristen.. Geniet ervan, fijne vakantie!
Bocas Del Toro!

En dan niet op het hoofd eiland blijven, maar op een van de vele kleine eilandjes. Geweldig mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven