Los budget

05-01-2013 09:43 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Eigenlijk wil ik komende zomer een paar dagen weg, samen met lief. Omdat zij al op wintersport gaat moet het een beetje low budget. Ik had al gekeken naar een paar dagen Maastricht, Groningen of is eventueel Berlijn, Kroatië of Parijs toch goedkoper?

En ja eigenlijk is het misschien beter dit jaar over te slaan,maar we willen er toch samen even tussenuit.
Wat is je budget? Hoe wil je er heen? Wat voor soort accomodatie wil je? Een 2 persoons kamer in een hostel is vaak goedkoper dan een hotel, om maar wat te noemen.

En als je via weekendje weg (oid) naar Groningen gaat, goedkope treinkaartjes bij de Blokker haalt, ben je al snel veel goedkoper uit dan 'een paar dagen' naar Kroatië.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Een echt budget heb ik niet, dat van een hostel had ik ook al bedacht. Ik zag trouwens wel dat Kroatië toch te duur word, dan schuiven we dan wel op.
Parijs kan volgens mij wel redelijk met een klein budget. Ligt eraan of je zelf met de auto gaat en een goedkoop hotel zoekt of bv bij peter langhout. Geloof dat je daar al voor 100 euro 2 dagen met bus en hotel naar Parijs kan.
Parijs is qua stad heel duur, dus dan kan de reis goedkoop zijn, maar je wil daar ook iets doen en eten lijkt me.

Dan is Rome qua stad nog goedkoper. En dan kijken voor een goedkoop ticket en hotel.
Wat jij wil.

Ik snap je vraag niet
Je kan ook wel gewoon broodjes etc kopen in Parijs, Tuurlijk een beetje restaurant is duur maar ze hebben er ook een McDonald's bv.. ( de eerste keer Parijs voor ons lang geleden met weinig geld daar bv ook 1 avond gegeten)
Ik ben in Belijn geweest, heb een fiets gehuurd voor een paar dagen en ben de hele stad doorgecrosst. Volgens mij betaalde ik 7,50 per dag ofzo. Eten kan goedkoop in de vele eettentjes die je daar hebt, prima eten. Er zijn ook genoeg gratis of low-budget dingen te doen.

Ik zou sowieso, als je een bestemming hebt gekozen, zoeken op 'free' en dan de plaatsnaam. Of zoeken op een topic hier over die stad, daar haal je ook vaak leuke tips uit.
Het zou mij niets lijken om met bijvoorbeeld de bus (want goedkoop) naar Parijs te gaan. Zit je eerst een halve dag in die bus te stinken, kun je alleen 's avonds nog Parijs verkennen. Volgende dag heb je wel een hele dag en de derde dag moet je 's ochtends alweer weg.

Zou ik toch gaan voor een bestemming binnen Nederland. Dan heb je ook echt gewoon een paar dagen de tijd om te relaxen en te genieten.
Berlijn schijnt idd qua eten wel goedkoop te zijn heb ik gehoord.

Staat hier op ons lijstje voor waarschijnlijk dit voorjaar of zomer..

Maar TO hoeveel wil je uitgeven? Dat zoekt en denkt wat makkelijker mee.
quote:dolfje schreef op 05 januari 2013 @ 10:08:

Berlijn schijnt idd qua eten wel goedkoop te zijn heb ik gehoord.

Staat hier op ons lijstje voor waarschijnlijk dit voorjaar of zomer..

Ik ben met de trein gegaan, was 99,- kwijt voor een retour. En in de verschillende wijken heb je genoeg leuke low-budget restaurants, voor 10,- heb je een prima hoofdgerecht.
Ik had afgelopen jaar geluk met een last minute naar Spanje voor een week. Later ook goedkoop naar Milaan geweest (drank is daar wel duur)

Wat ik doe is eerst goedkope vluchten uitzoeken, en dan via hostelworld website hostel erbij. Heel goed voor nog geen 30 euro per nacht! Van te voren ook veel research doen over openbaar vervoer, transfers (via internet te boeken voor klein prijsje) en bezienswaardigheden. Zo hou je de kosten nog in de hand.
Istanbul is qua bestemming ook niet duur (eten en drinken daar is goedkoop) en het is een PRACHTIGE stad en tevens romantische bestemming. Daar zijn volgens mij ook hostels.

Enige investering dan is het vliegticket, maar er vliegen veel maatschappijen op, dus dat kun je vergelijken en dan moet je gewoon tijdig boeken of ff aanbiedingen in de gaten houden.

Ikzelf vond Istanbul qua prijzen goedkoper dan Berlijn, Parijs& Londen, maar natuurlijk geldt; je kunt het zelf beïnvloeden door keuzes te maken. Zo gingen wij in Parijs ook gewoon lekkere dingen halen bij de supermarkt en dan op een bankje aan de voet van de Eiffeltoren ontbijten in plaats van een croissantje+koffie in het hotel of losse tent voor 12-14 euro.....

Succes!
p.s. mocht je gaan vliegen; op een dinsdag heen-terug gaan is vaak goedkoper dan in weekend. Kortom: goed vergelijken loont.
waarom in godsnaam naar parijs of berlijn? Rome is ook echt niet goedkoper. Denk even aan een ryanair ticket naar porto, lissabon, riga of talinn. Ter plaatse kun je daar echt wel een hotelletje vinden voor 30 euro per nacht. Even websites van de lowcost airlines checken, wanneer de cheapy weapy aanbiedingen gelden.
quote:Grrrlstar schreef op 05 januari 2013 @ 10:42:

waarom in godsnaam naar parijs of berlijn?eh.. Omdat dat leuk, mooi en interessant is? Bijvoorbeeld?
Ja waarom niet Parijs of Berlijn ?
Tja budget, echt het liefst zo goedkoop mogelijk. Ik denk dan toch dat ik het buitenland beter kan bewaren tot volgend jaar (of twee jaar)

Dan moet ik mijn zoektocht aanpassen maar binnen Nederland. Een leuke stad, met eventueel een soort van welness behandeling. We zijn geen stappers, maar houden wel van wandelen, fietsen en dingen bekijken. Roep maar, dat vind ik het leuke van hier, zoveel mensen die meedenken.
Wij zijn begin december 3 dagen geweest naar Berlijn. Gevlogen met easyjet voor 74e per ticket. je vliegt vanaf Amsterdam maar een klein uur.

Hotel Metrlpolitan via Vakantieveilingen voor 2 nachten slechts 45e.

Hier konden wij sochtends al inchecken en op de laatste dag mochten de koffers zonder extra kosten blijven staan na het uitchecken.

In Berlijn kun je een OVkaartje kopen voor 26e pp, daarmee kun je 72uur lang onbeperkt reizen met alle OV en zo de stad leuk verkennen. Denk daarbij aan lijn 100 die langs alle grote trekpleisters rijdt.

Eten is idd voordelig,wij aten bv warme maaltijd voor 8e pp.

Maar het ligt enorm aan wat je zelf wilt..
Heb je een auto? Eventueel gaan kamperen in Frankrijk. Of bijvoorbeeld weekje wandelen of fietsen in de Benelux, van trekkershut naar trekkershut. Zo'n hut kost 38 euro per nacht.
quote:sammie00 schreef op 05 januari 2013 @ 11:42:

Tja budget, echt het liefst zo goedkoop mogelijk. Ik denk dan toch dat ik het buitenland beter kan bewaren tot volgend jaar (of twee jaar)

Dan moet ik mijn zoektocht aanpassen maar binnen Nederland. Een leuke stad, met eventueel een soort van welness behandeling. We zijn geen stappers, maar houden wel van wandelen, fietsen en dingen bekijken. Roep maar, dat vind ik het leuke van hier, zoveel mensen die meedenken.

Er wordt genoeg geroepen, maar nu zeg je dat je zo goedkoop mogelijk wil, en dat je het buitenland al afschrijft. Dan is het misschien toch wel handig om je budget te vermelden.

Maar goed, als je goedkoop weg wilt: een tent en kookgerei lenen van iemand als je die zelf niet hebt, en op een camping van Staatsbosbeheer of een boerencamping gaan staan. Als je je een beetje verdiept in de plek waar je heen gaat, kun je daar wandelen of naar een stad.
Welness is over het algemeen vrij duur,je zou op vakantieveiling kunnen kijken daar staan soms ook leuke dingen op.
Antwerpen? Buitenland en toch dichtbij
Als je met wellness wil zou je kunnen kijken naar bijv veluwse bron of thermen busloo, die hebben vaak leuke aanbiedingen op vakantieveiligen met overnachtingen erbij.
Ik ben vorige week naar de Veluwse Bron geweest maar we waren voor een dagje toch 160 euro kwijt (2 pers). En dan hebben we echt niet gek gedaan met allemaal behandelingen ofzo. Dus echt budget is dat niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven