Afscheidskado bij emigratie

05-01-2013 19:56 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een familielid gaat met zijn vrouw en twee jonge kinderen emigreren naar Australie. Wie heeft er nog leuke ideeen voor een afscheidskado? We zijn met een hele familie dus er zijn meer die een bijdrage kunnen leveren. Ben benieuwd.
Ieder gezin een leuk fotoboekje samenstellen?
Vliegtickets naar NL als ze de heimwee om de oren vliegt/op vakantie willen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Als je met veel bent en dus in staat bent een groot cadeau te kopen, dan misschien denken aan iets dat ze daar niet zullen kopen omdat ze eerst de essentiele dingen zullen moeten aanschafffen maar wat wel leuk is? Ik roep maar wat hoor maar bijvoorbeeld (geld voor) een bootje, surfplank, bbq, zwembad, quad, schommelbank voor op de veranda etc. Kun je daarnaast voor een paar tientjes een fotoboek of canvasdoek laten printen.
We geven met elkaar een geldbedrag zodat ze daar ea kunnen aanschaffen. Maar het zou ook leuk zijn om hen een herinnering mee te geven.
Dan een posterfoto van jullie allemaal waar jullie op de achterkant wat persoonlijks opschrijven.

In een koker zodat ze het makkelijk mee kunnen nemen. Of een foto verjaardagskalender.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik heb eens zo'n klein soort kladblokje met harde kaft, waar een vriendin al mijn vrienden/kennissen mee was afgegaan voor een klein stukje tekst. Het is 15 jaar terug en ik heb het nog steeds. Soortje gastenboek maar dan klein.
Elk gezin of gezinslid kan dan z'n eigen tekst erin zetten. Of elk gezin een persoonlijke boodschap laten inspreken op video. Op dvdtje zetten, mss kan je het laten afspelen of het afscheidsfeestje? Als denk ik dat je dat boekje eerder weer terug inkijkt. Foto erbij plakken, stikleuk
Je kunt ook een soort kookboek maken (Hollandse of favoriete recepten). Iedereen neemt een of twee pagina's voor z'n rekening en daar kan dan een foto en een verhaaltje bij.
Ik wilde ook kookboek zeggen. Er zijn sites waar je een boek kan laten drukken, is niet zo duur!
Up!
up
Ik zou een persoonlijk filmpje maken. Korte interviewtjes, persoonlijke wensen, het filmen van de buurtsuper, de school, het huis, alle plekken waar ze graag uithingen, vriendjes van de kinderen die een zelfgemaakt liedje zingen, etc, etc. etc.

wees creatief! Persoonlijke cadeau's zijn toch vaak het allerleukst. Bovendien hebben ze zo altijd een aandenken aan jullie en het is een leuk tijdsdocument. Je kunt het op internet zetten (beveiligde site) en dan hoeven ze het niet met zich mee te slepen.

geldbedrag is leuk, zou ik storten, kunnen ze er ter plekke wat voor kopen.
Dat kookboek idee is erg leuk!

Gewoon geld storten zou ik niet doen. Saai en het lijkt alsof je je er makkelijk af maakt. Een cadeau blijft een echte herrinnering, geld gaat op en vaak wordt vergeten waaraan.

Misschien typisch hollands dingen in een mand erbij doen. Heb ik gedaan toen vrienden naar Frankrijk gingen, maar wij waren maar met ons tween.

Foto van jullie allen in een mooie lijst?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven