Stewardessen, help!

06-01-2013 09:07 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aantal vragen voor de stewardessen op dit forum

X Ik vlieg deze week naar New York. Alleen, omdat man er al voor zijn werk is. Nu heb ik niet vliegangst in de zin van panisch worden, maar het opstijgen en landen vind ik op z'n zachtst gezegd niet leuk . Wat kan ik zelf doen of wat doen jullie met mensen met vliegangst?

X Terug vliegen we samen, we vertrekken om 11 uur in de avond en na 1 uur vliegen is mijn man jarig! Nu wil ik kijken of ik iets leuks voor hem kan regelen, maar ik heb geen idee wat kan/mag. Cockpit kijken zou natuurlijk erg leuk zijn, maar dat wordt niet zomaar gedaan denk ik. Jullie suggesties?

Thanx
Is het wat om een klein pilletje te nemen (van huisarts of iets homeopatisch?) word je wat rustiger van en gaat de ergste spanning weg. Je kan de crew bij het boarden vertellen dat je deze angst hebt, dan kunnen ze je wat in de gaten houden en geruststellen. Verder je eigen, rustige muziekje meenemen, lievelingsboek/eten mee en relax... Vliegen is leuk (en vooral heel handig)

Deel twee, je kunt dat cockpit kijken tijdens de vlucht vergeten. Niet toegestaan. Wel kun je bij het boeken van je vlucht aangeven dat er een verjaardag is. Dan komt op de passagierslijst te staan. Je kan het bij het boarden ook nog even aan de crew vertellen. Wellicht zit er een glas businessclass bubbles in. Je kan zelf ook wat meenemen natuurlijk. Slinger, cadeautje (geen confetti dank je wel) champagne, ect.

Geniet van je reis, het is alleen maar leuk! (stewardess met 10+ jaar ervaring)
Je vliegt dus wel ondanks je vliegangst?

Ik ben ook geen fan van landen en vliegen, maar ja, het hoort erbij.

Ik leid mezelf af, boekje lezen, praten met degene naast mij. En ik zorg ook dat ik geen dikke trui of vest aan heb. Is een tip die mij ooit gegeven is. Je kan het beter wat kouder hebben als het zweet je uitbreekt! En het helpt mij echt! Zo raar. (Dus alleen tijdens het stijgen en landen).

Wat betreft de verjaardag van je man, leuk idee, maar zoiets heb ik echt nog nooit gezien in een vliegtuig.

De cockpit in kan je vergeten. Ik denk ook niet dat alle stewardessen langs komen om Happy Birthday te zingen.

En een uur na het opstijgen zijn de stewardessen juist druk bezig met de eerste ronde van drankjes en avond eten.

Mischien je regelen dat hij een lekker stuk taart krijgt, als je dat zelf mee aan boord kan nemen. Maar zonder kaarsje, want natuurlijk geen vuur aan boord.
Ben geen stewardess maar heb altijd boek of tijdschrift mee, muziek in, kauwgum bij me ed. Het beste om te doen vind ik is nog altijd; slapen. Voor je het weet is het alweer voorbij.
Ik houd zelf ook niet van vliegen maar niet zo erg dat ik met zweet in mijn handen zit. Wel zorg ik ervoor dat ik de dagen ervoor goed uitgerust ben en dat ik op tijd naar het vliegveld ga. Trek comfortabele kleding aan (laagjes zodat je iets uit of aan kan trekken) en makkelijk zittende schoenen. Neem een tas mee met daarin o.a. muziek, leesvoer, wat te snoepen en iets om je op te frissen. Ik gebruik zelf deze oordopjes (watten eraf halen en dan kun je ze kneden en in je oor doen).

Voor de verjaardag van je man zou ik wat kleine cadeautjes inpakken en meenemen. Misschien bij binnenkomst in het vliegtuig even aan de stewardess vragen wat de mogelijkheden zijn. Of vooraf contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij?
Ik ben ook geen stewardess, daarvoor zit ik aan de verkeerde kant van de deur.

Laten we wel zijn: met zo veel mensen opgepropt zitten in een aluminium buis is niet ieders idee van lol, en de start en landing zijn nou eenmaal geen comfortabele manoeuvres. Maar ik begrijp dat je daarvoor een lichte vorm van vliegangst hebt? Probeer je eens af te vragen waarvoor je precies bang bent (vliegangst is een mogelijke combinatie van b.v. claustrofobie, angst om controle kwijt te raken, enz). Er is maar 1 vorm van vervoer veiliger dan vliegen, en dat is de lift.

Wat betreft het tweede deel weet je inmiddels dat dat niet gaat lukken. Even een aanvulling: Amerikanen zijn erg kien op de securityregels, dus het kan voor de gezagvoerder grote problemen opleveren als je je er niet aan houdt.

Als je meer vragen over het vliegen hebt, feel free...

(21 jaar ervaring
Fate is just the weight of circumstances
Ik heb wel eens in de cockpit mogen kijken maar dat was in 2000. Sinds 9/11 is dit niet meer toegestaan.
Ik vlieg ook met angst en neem altijd oxazepam, door de huisarts voorgeschreven.

Het haalt de scherpe randjes er even van af en je bent net wat relaxter. Ik word er nooit doezelig of moe van.
Oxazepam.. 2 uur van tevoren innemen.. Vragen aan huisarts..daarna filpmjes kijken slapen lezen en muziek luisteren.. Succes!
Aan boord hebben we evt. Ook iets rustgevends mocht t echt nodig zIjn.. Komt goed ;)
Maak hem lid van de Miles High club

Zonder dollen, cockpit gaat zoals eerder gezegd niet lukken. Misschien glaasje bubbels?
In september naar Barcelona met Transavia vroeg een jongen bij het boarden (puberjongen, jaar of 15) of hij bij de start of landing in de cockpit mocht zitten. Hij moest eerst gaan zitten maar vlak voor vertrek werd hij opgehaald door een stewardess en toen we in de lucht waren werd hij weer teruggebracht. Ook bij de landing werd hij weer opgehaald om in de cockpit te gaan zitten. En naar Menorca deze zomer (ook Transavia) was de deur ook langere tijd open. Veel kinderen hebben even een kijkje genomen.
quote:mrspuntzak schreef op 06 januari 2013 @ 10:48:

Maak hem lid van de Miles High club

Top idee

Kleden in laagjes had ik niet aan gedacht, Ga ik doen.

Afleiding heb ik normaal tijdens het vliegen door de kinderen. Dat is deze keer misschien een deel van het probleem. ik in de lucht, kinderen in NL en man in USA. Heb al wel gezien dat ik mijn eigen entertainment programma kan kiezen en er stonden wel wat films bij die ik wil zien, dus dat gaat wel goed komen.

Rustig aan doen de dagen ervoor, gaat niet lukken. Alleen met de kinderen en ik voel me niet fit

Wat ook niet helpt is een schoonmoeder die al een maand wakker ligt van de zenuwen en ons allerlei doemscenario's aanpraat.

Als ik eenmaal in de lucht ben valt het vaak mee, maar dat wachten en opstijgen, brrr. Normaal heb ik dan een liefhebbende echtgenoot die me geruststeld, maar deze keer niet.

Heb er wel onwijs veel zin in! ( als ik er eenmaal ben dan

Moet toch wel lukken om in shopcity New York wat leuks voor man te vinden en een stewardess zijn verjaardag in te fluisteren voor een glaasje bubbels.

Cockpit wist ik, toch jammer.

thanx voor de reacties

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven