Oost Canada

06-01-2013 12:11 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb familie wonen in Philadelphia en het lijkt mij heel leuk een bezoek aan hen deze zomer te combineren met Canada, omdat ik daar nog nooit geweest ben. Heeft er iemand ervaring met Ottawa, Quebec, Toronto of Montreal, wel of geen bezoek waard? Of zijn er nog andere tips aan die kant van het land behalve de grote steden? Canada staat bekend om de mooie natuur, dus misschien is dat een veel betere optie?

Of is misschien toch het westen/midden van Canada echt mooier/leuker en de omweg waard?

Alvast bedankt
Toronto en vandaar uit naar de Niagara Falls!

Ik vond Toronto een super leuke stad en de Falls zijn ook echt geweldig.

Ik ben ook in Nova Scotia geweest, ook erg mooi.

St John, ook erg mooi. Mooie natuur.

Vanuit Philadelphia kun je ook makkelijk naar New York of Washington D.C., beide ook aanraders.
Ik ben in alle 4 de steden die je noemt geweest een paar jaar geleden. Ik vond met name Quebec erg leuk, lijkt echt totaal niet op de steden in het Noord-Oosten van de VS. Montreal was een best leuke stad, niet heel bijzonder. Toronto vonden wij echt niets, geen centrum en ook geen bezienswaardigheden. Ottowa vonden wij ook leuk (en dat hadden we niet verwacht). Het is een heel compact centrum en we hadden veel regen, maar de twee musea die we hebben bezocht waren erg de moeite waard.

Verder zijn wij naar een aantal National Parks geweest (Algonquin in Canada en Acadia (US)). Dat zijn wat mij betreft de hoogtepunten in de regio en niet zozeer de steden.
Hoi Philadelphia is een hele leuke stad.

Vorig jaar hebben we een stukje Canada meegenomen vanaf Seattle.

Het westen dus.

Vancouver is een facinerende stad veel te zien en te doen.

Vancouver island vondt ik wel leuk maar niet om nog eens naar toe te gaan.

Op de ferry hebben we walvissen gezien dat was geweldig.

Canada vondt ik erg duur vergeleken met de VS.

Als je echt voor natuurparken die kant op wil zijn er in de VS natuurlijk ook schitterende natuurparken.

Met de amtrak naar New york is inderdaad ook een optie.

Duurt maar 1.15 en dan sta je al op het penn station.

Met de rest van Canada heb ik geen ervaring hoor maar als het alleen om de natuur te doen is kan je ook daar blijven.

En een leuke rondreis er aan vast maken.
Ik vind Philadelphia geen leuke stad, niks bijzonders en weinig te zien, behalve de Liberty bell en de plek waar de Declaration of Independence is getekend. En voor de Rocky fans is het leuk X-D\

Maar goed, smaken verschillen.

Er is genoeg te zien en te doen in de omgeving.
Dank voor jullie reacties, ik ga al jullie tips bekijken! Ik heb al veel van de VS gezien, met name de oostkant door mn familie, dus het leek me leuk ook eens de kant van Canada op te gaan. Ik ga alleen reizen, dus ik ga even kijken of ik een stad met een natuurgebied kan combineren, zodat ik wel mensen leer kennen met wie ik eventueel verder kan reizen. In elk geval fijn jullie ervaringen te horen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven