Berichten op Facebook
maandag 7 januari 2013 om 10:36
Hebben jullie ook wel eens plaatsvervangende schaamte over wat bekenden plaatsen op hun Facebook? Zelf houd ik altijd in gedachten dat bijv. zakenrelaties zouden kunnen googelen (wat ik zelf ook wel eens doe), maar ik zet er gerust wel op als mijn kat een rare actie uitvoert (met foto). Een bekende van mij heeft sinds kort een nieuwe liefde, de oude is een vriendin van me, en hij loopt heel erg hard van stapel. Iedere gezamenlijke activiteit wordt vermeld en daar reageert zij dan weer op, het is eigenlijk een beetje genant. Ik kan en hoef er niets mee en vind het ook niet heel erg, maar het is wel een beetje hmmmm tjaaaa.
Herkenning?
Herkenning?
maandag 7 januari 2013 om 11:32
maandag 7 januari 2013 om 11:32
maandag 7 januari 2013 om 11:34
maandag 7 januari 2013 om 11:47
quote:chi__ schreef op 07 januari 2013 @ 10:41:
Herkenbaar! Mijn nichtje van 17 heeft een vriend en heb hen beiden op FB. En elkeee dag stond mijn timeline vol met; ik ben zo gek op mijn schatje, ik ga nu naar mijn schatje, ik ben nu lekker bij mijn schatje, ik hou zooveeeel van mijn schatje. En dan reageert hij vervolgens; neeee ik ben gekker op jouuu schatje.
Ik heb bij instellingen zo geregeld dat ik hun updates niet meer in mijn timeline krijg te zidn. Verademing
Ik heb ook zo'n nichtje die werkelijk alleen maar foto's post van haarzel fmet vriendinnen o pfeestjes, etentjes etc. Allemaal zo'n duckface echt vreselijk.
Als ik op dat pijltje rechts bij haar bericht klik krijg ik alleen de mogelijkheid om te klikken op Verbergen of verslagen als spam aangeven.
Ik heb op verbergen geklikt maar dan verdwijnt alleen dat ene bericht. Nieuwe berichten worden weer doodleuk geplaatst. Hoe kom ik er vanaf zonder dat ik haar helemaal ontvriend. En indien dat laatste de enige optie is, komt zij daar dan achter?
Herkenbaar! Mijn nichtje van 17 heeft een vriend en heb hen beiden op FB. En elkeee dag stond mijn timeline vol met; ik ben zo gek op mijn schatje, ik ga nu naar mijn schatje, ik ben nu lekker bij mijn schatje, ik hou zooveeeel van mijn schatje. En dan reageert hij vervolgens; neeee ik ben gekker op jouuu schatje.
Ik heb bij instellingen zo geregeld dat ik hun updates niet meer in mijn timeline krijg te zidn. Verademing
Ik heb ook zo'n nichtje die werkelijk alleen maar foto's post van haarzel fmet vriendinnen o pfeestjes, etentjes etc. Allemaal zo'n duckface echt vreselijk.
Als ik op dat pijltje rechts bij haar bericht klik krijg ik alleen de mogelijkheid om te klikken op Verbergen of verslagen als spam aangeven.
Ik heb op verbergen geklikt maar dan verdwijnt alleen dat ene bericht. Nieuwe berichten worden weer doodleuk geplaatst. Hoe kom ik er vanaf zonder dat ik haar helemaal ontvriend. En indien dat laatste de enige optie is, komt zij daar dan achter?
Poep, wie heeft jou gescheten?
maandag 7 januari 2013 om 11:50
Dit is echt een leuk tpic, ben helemaal niet meer actief op FB, behalve om contacten te onderhouden met vrienden in de VS. Heb ook nog maar een stuk of tien mensen op mijn timeline, van de meer dan 200 ' vrienden' Goede vrienden bel ik wel als ik wat van ze wil weten. Dit zorgde er wel voor dat een kennis aan de andere kant van het land al 16 weken zwanger is (maakte ik op uit haar digitale kerstkaart) en ik daar dus naar vroeg. Antwoord: ja ik ben al 16 weken, heb je dat niet op FB gezien?
Heb haar snel weer toegevoegd aan mijn timeline, todat haar berichtjes me beginnen te ergeren (pasgeboren babies hoef ik geen foto's van te zien, excusez!)
Heb haar snel weer toegevoegd aan mijn timeline, todat haar berichtjes me beginnen te ergeren (pasgeboren babies hoef ik geen foto's van te zien, excusez!)
maandag 7 januari 2013 om 11:54
Louise1:
Nee daar komt zij niet achter. Maar aangezien ik de expert ben op het gebied van timeline management hierbij de mogelijkheden:
Klik op haar naam, dan kom je op haar profiel.
rechts boven, vlak onder de coverfoto staan twee buttons, Friends en Message.
Klik op button Friends. De tweede optie die je ziet is Show in News Feed.
Onvink deze optie, dan zie je haar niet meer op de beginpagina.
Je kan haar ook de status van ' kennis' geven als je haar gemakkelijk wil kunnen uitsluiten van bepaalde berichten die je plaatst. Dit doe je bij dezelfde knop.
Nee daar komt zij niet achter. Maar aangezien ik de expert ben op het gebied van timeline management hierbij de mogelijkheden:
Klik op haar naam, dan kom je op haar profiel.
rechts boven, vlak onder de coverfoto staan twee buttons, Friends en Message.
Klik op button Friends. De tweede optie die je ziet is Show in News Feed.
Onvink deze optie, dan zie je haar niet meer op de beginpagina.
Je kan haar ook de status van ' kennis' geven als je haar gemakkelijk wil kunnen uitsluiten van bepaalde berichten die je plaatst. Dit doe je bij dezelfde knop.
maandag 7 januari 2013 om 11:55
quote:camomille schreef op 07 januari 2013 @ 11:36:
Werkelijk meegemaakt:
" Eindelijk weer eens sex gehad!"
En dan je facebook op openbaar hebben staan.... :-S
Nee, echt? Dit slaat álles. Weten die mensen niet dat iedereen, inclusief je oma en je baas dit kunnen lezen?
Werkelijk meegemaakt:
" Eindelijk weer eens sex gehad!"
En dan je facebook op openbaar hebben staan.... :-S
Nee, echt? Dit slaat álles. Weten die mensen niet dat iedereen, inclusief je oma en je baas dit kunnen lezen?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
maandag 7 januari 2013 om 12:02
Wat ik persoonlijk nog het meest irritant vind is dat zo'n persoon eerst van aaalles deelt. Je moet meedoen aan hyves, aan facebook en je moet echt vriendjes worden. Daarna komen ze toch het inzicht dat iedereen dat dus kan lezen en worden ze paranoia en proberen het hele internet leeg te halen. Dat snap ik dus niet. Als je een foto plaatst kan iemand dat like'en of delen. Je moet gewoon geen dingen op internet zetten waar je later op terug komt. Oja en dan ook nog boos worden DAT een ander het heeft gezien.
maandag 7 januari 2013 om 12:05
Ik houd trouwens wel van positieve berichten op facebook: lekker opzwepend!
Die post ik nl. zelf ook
Ik heb onlangs wel weer een verwijder/ochtendje gehad: iedereen die ik nooit zou groeten op straat of waarvan ik het idioot vind dat ze mijn updates kunnen lezen, die heb ik verwijderd.
Ik merk dat ik er minder behoeftde aan krijg om alles maar te delen. Maar ik verwijder facebook niet omdat ik veel familie in het buitenland heb en zo blijf ik toch op de hoogte en de foto´s wil ik echt niet missen van nichtjes en neefjes!!
Die post ik nl. zelf ook
Ik heb onlangs wel weer een verwijder/ochtendje gehad: iedereen die ik nooit zou groeten op straat of waarvan ik het idioot vind dat ze mijn updates kunnen lezen, die heb ik verwijderd.
Ik merk dat ik er minder behoeftde aan krijg om alles maar te delen. Maar ik verwijder facebook niet omdat ik veel familie in het buitenland heb en zo blijf ik toch op de hoogte en de foto´s wil ik echt niet missen van nichtjes en neefjes!!
Bedankt. Ze is nu een kennis geworden maar ik begrijp dat als zij een kennis is dat zij dan geen berichten van mij ontvangt. Het gaat me er vooral om dat ik niets meer van haar ontvang.
Bij Meldingen Ontvangen stond al geen vinkje meer. Hier heb ik dus niets aan veranderd.
Het is nu afwachten of ik nog wat binnenkrijg.
Nogmaals bedankt voor jullie hulp!
Bij Meldingen Ontvangen stond al geen vinkje meer. Hier heb ik dus niets aan veranderd.
Het is nu afwachten of ik nog wat binnenkrijg.
Nogmaals bedankt voor jullie hulp!
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:camomille schreef op 07 januari 2013 @ 11:45:
Ook zo vreselijk, wanneer er sneeuw valt. Binnen no time 30 status updates met 'het sneeuwt' en dito foto's
Nee, echt waar?!?!?!
Die zijn ook vreselijk ja! Net alsof het zo speciaal is in de winter -zucht- Je post toch ook niet elke keer als het regent?
en inderdaad van die nietszeggende updates... Pff wat moet je er mee? En je krijgt nooit een reactie dus je zal nooit weten wat er echt aan de hand is
Ook zo vreselijk, wanneer er sneeuw valt. Binnen no time 30 status updates met 'het sneeuwt' en dito foto's
Nee, echt waar?!?!?!
Die zijn ook vreselijk ja! Net alsof het zo speciaal is in de winter -zucht- Je post toch ook niet elke keer als het regent?
en inderdaad van die nietszeggende updates... Pff wat moet je er mee? En je krijgt nooit een reactie dus je zal nooit weten wat er echt aan de hand is
maandag 7 januari 2013 om 12:09
quote:nina1966 schreef op 07 januari 2013 @ 12:02:
Wat ik persoonlijk nog het meest irritant vind is dat zo'n persoon eerst van aaalles deelt. Je moet meedoen aan hyves, aan facebook en je moet echt vriendjes worden. Daarna komen ze toch het inzicht dat iedereen dat dus kan lezen en worden ze paranoia en proberen het hele internet leeg te halen. Dat snap ik dus niet. Als je een foto plaatst kan iemand dat like'en of delen. Je moet gewoon geen dingen op internet zetten waar je later op terug komt. Oja en dan ook nog boos worden DAT een ander het heeft gezien.Eigenlijk hetzelfde wat op het forum gebeurt dus.. Eerst een hele OP tikken en dan weghalen omdat het herkenbaar is
Blijkbaar denken mensen er niet over na wat ze allemaal op internet zetten..
Wat ik persoonlijk nog het meest irritant vind is dat zo'n persoon eerst van aaalles deelt. Je moet meedoen aan hyves, aan facebook en je moet echt vriendjes worden. Daarna komen ze toch het inzicht dat iedereen dat dus kan lezen en worden ze paranoia en proberen het hele internet leeg te halen. Dat snap ik dus niet. Als je een foto plaatst kan iemand dat like'en of delen. Je moet gewoon geen dingen op internet zetten waar je later op terug komt. Oja en dan ook nog boos worden DAT een ander het heeft gezien.Eigenlijk hetzelfde wat op het forum gebeurt dus.. Eerst een hele OP tikken en dan weghalen omdat het herkenbaar is
maandag 7 januari 2013 om 12:09
quote:Louba schreef op 07 januari 2013 @ 10:52:
Oh ja hoor...
- kettingmails plaats dit als je ook van je kind houd/kanker erg vind/deze hond uit een brandend huis zou redden
- de like dit en win dat acties
- de ik ga nu naar mijn schatje (ook van vrouwen die al heel erg lang volwassen zijn)
- de mysterieuze statusupdates met cryptische boodschappen
- de spirituele plaatjes met "diepere" betekenis.
Vóór facebook was dit er ook allemaal Maar niet zo zichtbaar voor de hele wereld!Herkenbaar, punt voor punt. En ook de verhalen over baby foto's met babytaal erbij. Ik heb iemand op FB die hele lappen tekst schrijft over haar dag, met een hoop gevoel voor drama. Ze heeft in drie delen haar aanzoek uiteen gezet. Die gaat hoppa zo uit de newsfeed, hoef ik niet steeds in beeld te hebben.
Oh ja hoor...
- kettingmails plaats dit als je ook van je kind houd/kanker erg vind/deze hond uit een brandend huis zou redden
- de like dit en win dat acties
- de ik ga nu naar mijn schatje (ook van vrouwen die al heel erg lang volwassen zijn)
- de mysterieuze statusupdates met cryptische boodschappen
- de spirituele plaatjes met "diepere" betekenis.
Vóór facebook was dit er ook allemaal Maar niet zo zichtbaar voor de hele wereld!Herkenbaar, punt voor punt. En ook de verhalen over baby foto's met babytaal erbij. Ik heb iemand op FB die hele lappen tekst schrijft over haar dag, met een hoop gevoel voor drama. Ze heeft in drie delen haar aanzoek uiteen gezet. Die gaat hoppa zo uit de newsfeed, hoef ik niet steeds in beeld te hebben.
maandag 7 januari 2013 om 12:11
Ik ken een stel die liefdesverklaringen naar elkaar stuurt, terwijl ze naast elkaar op de bank zitten. Dan liken ze dat ook weer en de moeder van de vrouw doet er een schepje bovenop om te zeggen dat ze van hun houdt.
Op visite's zitten ze continue met de telefoon in hun hand.
Dit zijn overigens geen tieners maar mensen die de 30 hebben gepasseerd.
Op visite's zitten ze continue met de telefoon in hun hand.
Dit zijn overigens geen tieners maar mensen die de 30 hebben gepasseerd.
maandag 7 januari 2013 om 12:11
Waar ik trouwens elke keer weer intrap is het reageren op een 'zeer populaire vriend' van mij. Dat houdt dus in dat ik weken later nog meldingen krijg van anderen die op zijn bericht hebben gereageerd.. Als er nou een zinnige discussie ofzo ontstaat, maar de reacties bestaan altijd uit teksten als 'aaahhh vind ik ook', 'love you' en 'klopt ook x'