Het nostalgie topic

08-01-2013 01:21 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke herinneringen hebben jullie nog aan vroeger? Wat staat julle nog voor de geest? Wat zijn julle vroegste herinnnerngen?
Wat een hoop vragen..
De snorkels! Ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best wel eens waar zou kunnen zijn..
Ik, aan in bad op zaterdagmiddag.Een zinken teil in de keuken. Ik ging als eerste en als oudste.Na mij nog vier broers, in hetzelfde water... hahaha.... dat wel van tijd tot tijd werd opgewarmd met een keteltje vers, heet water...
En oudste broer moest verplicht schoenen poetsen op zaterdagmiddag....
Dat we met een volkswagenbusje met gordijntjes naar onze familie in Spanje gingen rijden.

We deden er 3 hele dagen over, en in de bergen op de onverharde wegen was mijn moeder zo bang! Mijn moeder maakte bedjes achterin voor mijn broertje en mij. Broertje was ontzettend wagenziek en kotste heel de reis.

Als we er eenmaal waren, hadden we 8 weken de vakantie van ons leven, maar belangrijker we waren weer bij onze familie.
Mijn opa had voor mijn ouders een douche gemaakt op het balkon.

Een slang aangesloten op keukenkraan zo naar het balkon.

Het balkon kreeg een putje, en het water stroomde de tuin in.

Ietsjes later kregen we een hippe nieuwbouwflat met een lavet.
Mijn vader die havermoutpap maakte (maak het zelf nog wel eens, maar niet zo lekker als vroeger......), op zaterdagmiddag met zijn allen een gebakken eitje eten en natuurlijk Dommel

Oww en iets later telekids op zaterdag ochtend...
..
De eerste jaren alleen met mijn moeder, elke vrijdagavond aren we friet. De snackbar had gevlamde oranje tegeltjes op de gevel. Ze had een spinnewiel en verfde zelf haar wol. Alle 40m2 woning stonk dan naar schaap.

We hadden geen badkamer en als we naar Zandvoort waren geweest (topless bij Tijn Akersloot ) , zat ik 's avonds met mijn billen in de gootsteen. En dan kreeg ik een plastic tube 'toverbadschuim' erin.

Toen ik een jaar of 4 was maakte mijn vader een douche van de inbouwkast in mijn slaapkamertje.
Computer says nooooo
Bij mijn oma in de teil, in de winter vóór het gasfornuis vanwege de warmte. Daarvoor mochten we de kolenkit vullen met kolen uit het kolenhok (en dan pikzwart weer binnen komen).

Met zo'n beetje alle buurkinderen op woensdagmiddag op de grond voor de tv om naar Stuif es in en zo te kijken.

Zomervakantie op Oranjezon in Zeeland (weet zelfs nog precies welk huisje we hadden) en dan daar de hele dag op blote voeten of op klompjes rondbanjeren.

Stiekem lezen onder de dekens met een zaklamp waarvan de batterij bijna leeg was (en maar schudden met dat ding )
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Dat mijn moeder van vouwblaadjes kleedjes kon knippen

en dat mijn moeder Jip en Janneke natekende.

Vroegste herinnering is dat ik in een buggy zat en mijn oogoperatie. Ik was toen net 3.

Operatie heeft heel veel indruk gemaakt
Frankly my dear, I don"t give a damn
tv kijken bij de buren, want die hadden een van de eerste kleuren tv's.
Als peuter in het witte babybadje midden in de grote woonkeuken terwijl mijn moeder meezong met de destijds populaire liedjes die bij Arbeidsvitaminen werden gedraaid (eind jaren '60).
Het liedje De Clown van Ben Kramer,

Vond het zó'n zielig liedje
Frankly my dear, I don"t give a damn
In Artis met mijn opa en oma. Daar hadden zo Okapi's, half giraf half zebra, Ze maakten zo'n indruk op me. Een foto die toen gemaakt is heb ik nog steeds thuis, iedere dag loop ik er langs als ik de trap op of af loop. Mini Framblij met haar opa en oma op hun eerste echte tripje zonder ouders

Een vakantie in Scandinavie (geloof Zweden), Het bruine interieur van de caravan van mijn ouders. De witte vitrage voor de raampjes en de bruin/oranje gekleurde voortent. We hebben er bijna 15 jaar vakantie mee gevierd.
Schaatsen op het ven in de winter. Mijn vader en moeder die samen over het ijs dansten. Als we koude handen hadden, warmde mijn vader ze op in zijn handen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Gruwel, die combinatie bruin-oranje. Mijn kinderkamer was ook in die kleuren....
quote:luckyjane schreef op 08 januari 2013 @ 01:41:

Ik, aan in bad op zaterdagmiddag.Een zinken teil in de keuken. Ik ging als eerste en als oudste.Na mij nog vier broers, in hetzelfde water... hahaha.... dat wel van tijd tot tijd werd opgewarmd met een keteltje vers, heet water...hoe oud ben jij?
quote:miepje1971 schreef op 08 januari 2013 @ 09:38:

Gruwel, die combinatie bruin-oranje. Mijn kinderkamer was ook in die kleuren....Jep vreselijk. Maar toch krijg ik nog steeds een gevoel van weemoed bij die kleuren
Smurfen, samson en gert, sesamstraat, tiktak. In bad met veel schuim en spelen met allerlei speeltjes. Op zaterdagavond een bakje chips
quote:calvijn1 schreef op 08 januari 2013 @ 08:55:

Het liedje De Clown van Ben Kramer,

Vond het zó'n zielig liedje

Ja! En van Rob de Nijs;

"dag vader en dag moeder, dag zuster Ursula, ik zie het hier niet zitten ik ga naar Amerika".

Vooral zuster Ursula intrigeerde mij enorm
quote:paprikaatje schreef op 08 januari 2013 @ 09:39:

[...]

hoe oud ben jij? Bij ons ging het ook zo met die teil en ik ben van bouwjaar '67.
quote:twistnshout schreef op 08 januari 2013 @ 13:41:

[...]

Ja! En van Rob de Nijs;

"dag vader en dag moeder, dag zuster Ursula, ik zie het hier niet zitten ik ga naar Amerika".

Vooral zuster Ursula intrigeerde mij enorm

Is allemaal van voor mijn tijd, maar m'n oma luisterde die nummers altijd.

Nog zo'n herinnering.

In de zetel (tja, half belgisch), voor de televisie om 8 uur 'sochtends, om daarna oma te helpen stoffen.
Mijn vroegste herinnering: Dat ik op de kleuterschool per ongeluk in mijn broek had geplast en dat ik toen ik thuis kwam daarvoor in de hoek moest staan.

Ik heb tranen met tuiten gejankt toen Zwiebertje naar Canada(?) ging.

En jaren later heb ik weer tranen met tuiten gejankt toen Willem Ruis was overleden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven