3DS vraag

08-01-2013 14:31 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij overwegen om samen met oma een 3DS voor onze zoon aan te schaffen.. Hij heeft nu een DS lite die stuk is.. Maar hierbij maakten we gebruik van zgn. Flashcards. Ik weet dat het op zich kan bij de 3DS maar kan het met alle spellen ? Dus ook met de 3D spellen ?

Wie heeft er ervaring mee?
O en ter aanvulling.. We hebben hier een hele berg officiele spellen staan voor de DS maar vooral voor de neuzel spellen hadden we een flash kaart .. Maar de hele serie Pokemon, Professor layton, mario's staan hier in de kast .. Ik vraag me het alleen af of het net zo werkt als bij de oude ds..
3D spellen doen het (nog?) niet op een flash kaartje. Flashkaartje zelf werkt in veel gevallen ook alleen zolang je de ds geen update geeft.
Poldervrouw, mag ik inbreken op jouw topic om jouw ervaring te vragen als newbie?

Dochter wordt nl. gesupport door opa en oma om een DS te nemen/krijgen en willen geld toeleggen voor een apparaat die ook echt de moeite waard is.

Nu begreep ik vorige week van een buurjongen dat er een light is en hij had nu een XL (??). Die light kon je niet zoveel mee. Met deze kon je chatten (jajaaaaa ).

Kan jij/iemand anders me iets adviseren voor mijn bijna 8 jarige dochter? Ik weet niks van die apparaten en prijs/kwaliteit verhoudingen. Ik vind het vooral duur haha.
de DS light is echt oud.. de spelllen die nu allemaal uitkomen zijn bijna alleen nog maar voor de 3 DS (XL)..

Die van mijn zoon werkte op zich prima.. maar is gewoon overlreden door vele gebruik ..

Die XL is gewoon groot :-) .. 3D kan ook echt uit gezet worden (En dan is wel erg fijn)..

Chatten kan met alle DS-en volgens mij..

Je kan in de 3DS alle spellen spelen die ook in de "oude" ds konden, maar niet omgekeerd,.

Je hebt een 3DS XL al vanaf 180/190 euro.. met spel zit je rond de 200 euro.. BIj de BOL.com is nu een leuke aanbieding.. DS + gratis spel..
quote:Cyberwitch schreef op 08 januari 2013 @ 14:52:

3D spellen doen het (nog?) niet op een flash kaartje. Flashkaartje zelf werkt in veel gevallen ook alleen zolang je de ds geen update geeft.

OK.. nou dat is dan jammer.. We gebruikten nog wel eens een flashkaaratje voor buitenlandse spellen die je hier niet kan kopen..

dan niet.. tis niet anders.. Ach.. ze spelen hier toch meestal dezelfde spellen..
Schouderklopje : er is een gewone dsi XL en je hebt een 3ds XL. Let daar goed op, want met die eerste kan je weinig meer. Alle spellen die nu uit komen zijn vooral voor een 3ds en kan je dus niet in een ouder model ds gebruiken.
Dat 3D gebeuren is het nooit echt geworden. Hier in huis (kinderen van 15 en 13) worden al jaren DS-Lite's gebruikt in combinatie met een flashcart (cart is afkorting van cartridge dus een t ipv d ;)) Mocht er een DS kapot gaan zouden we zo weer een Lite of gewone XL kopen, zonder 3D. Zoveel winst qua spelervaring geeft dat niet, zeker niet in verhouding met de winst door een Flashcart. En die foto-fun opties en andere extra's van die 3DS zijn alleen de eerste week leuk, daarna speel je alleen de games. Het gaat Nintendo (begrijpelijk) vooral om de extra beveiliging tbv flashcarts.
Nou.. de nieuwste mario spellen zijn er alleen maar voor de 3d DS.. de nieuwste professor layton ook.. en dat zijn nu net de spellen die leuk zijn voor mijn zoon.

3D kan uit hoor en dan heb je gewoon een lekker groot scherm waarop je ALLE spellen kunt spelen.. ook die in de lite kunnen..
Ha,dank voor de uitleg. Tja, ik weet wel dat 3D de nieuwste hype is. Maar het moet toch ook wel met minder kunnen...of tel je dan gelijk niet meer mee??
tuurlijk kan dat.. Maar je moet er dan wel rekening mee houden dat niet alle spellen meer gespeeld kunnen worden..

Wij hebben ook nog lite's .. prima te doen (behalve van zoonlief.. die is stuk) we hebben er nog zat lol mee.. alleen die nieuwste layton kan niet.. jammerdebammer..

Ik weet niet of de Lite nog te koop is.. anders kom je in de DSi of gewone 3D terecht..

Of kijk eens op marktplaats, dan vindt je vast nog wel eea.. (wel ophalen dan ipv laten opsturen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven