Word vraag

10-01-2013 12:27 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er niet meer uit. Ben voor een studieopdracht een krant aan het maken en heb nu dus een opmaak gemaakt met allemaal verschillende tekstvakken voor de artikelen. Tot zo ver geen problemen.

Maar nou wil ik in een tekstvak een afbeelding plakken en dan daar omheen de tekst zetten. Dus zeg maar dat de afbeelding in de linkerbovenhoek staat, en dat de tekst op dezelfde hoogte er naast begint en dan als de afbeelding is afgelopen gewoon over de hele breedte van het tekstvak loopt. En dat lukt niet. Je kunt normaal gesproken in het document dan voor de afbeelding tekstterugloop selecteren, maar deze optie is lichtgrijs en kan niet aangeklikt worden als de afbeelding in het tekstvak is geplakt.

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Je zou me er gigantisch mee helpen.
Rechtermuisklik op de afbeelding en dan 'contour' kiezen toch? Weet het niet zeker hoor.
Ja normaal gesproken wel, maar die valt dus onder tekstterugloop.

Heb ook al zitten kloten met 3 tekstvakken, maar dan krijg ik de uitlijning niet goed.
Je kunt geen beeld in een kader uitlijnen, alleen in de moedercontainer (het document zelf). Werk zo min mogelijk met tekstkaders en beeld erin. Klinkt als een bijzonder instabiele opmaak en deze valt in oudere versies ook uit elkaar :(
Heb je niet standaard sjablonen in Word?

In Pages heb je dat wel, dan kan je een nieuwsbrief of een folder maken, en dat bestaat uit allemaal losse tekstkaders, vakken en afbeeldingen.
quote:creativa schreef op 10 januari 2013 @ 12:53:

Je kunt geen beeld in een kader uitlijnen, alleen in de moedercontainer (het document zelf). Werk zo min mogelijk met tekstkaders en beeld erin. Klinkt als een bijzonder instabiele opmaak en deze valt in oudere versies ook uit elkaar :(

Het moet gewoon uitgeprint ingeleverd worden, dus dat het er bij de leerkracht uit elkaar zou kunnen vallen heb ik gelukkig geen last van.

En ik was een beetje een nitpicker met die sjablonen, ze zagen er niet goed genoeg uit vond ik. Niet dat dit een veel betere oplossing blijkt haha.
Goed. Maar onthoud beeld in kader kan niet worden uitgelijnd in combinatie met tekst
Ik zal het onthouden, thanks
Beschik je over Microsoft Publisher, dat werkt zo veel gemakkelijker voor dit soort dingen.
Gebruik je InDesign?
quote:sandt schreef op 10 januari 2013 @ 13:29:

Beschik je over Microsoft Publisher, dat werkt zo veel gemakkelijker voor dit soort dingen.

Heb ik wel zag ik toen ik ging zoeken nav jouw bericht, maar ik heb nu de hele opmaak al in Word staan en anders moet ik nu op stel en sprong gaan uitzoeken hoe Publisher werkt, maar ik ga me er wel in verdiepen voor eventuele volgende opdrachten.

InDesign gebruik ik niet (ken ik ook alleen maar van het horen van de naam op kantoor).

Maar het is inmiddels via een omslachtige weg wel gelukt. Ik heb twee tekstvakken boven elkaar geplaatst met in de één de afbeelding en in de ander de tekst. De bovenste transparant gemaakt en uitgelijnd met tab en de "schuifjes" bovenaan. Vast niet de makkelijkste manier, maar het werkt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven