Efexor?

07-01-2013 16:45 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit niet lekker in mijn vel. Somber en m'n in de ochtend last van paniek, zonder hyperventilatie. Paniek houdt wen paar uur aan.

Vanochtend bij huisarts geweest, die heeft oxazepam en efexor voorgeschreven. Aanvankelijk was ik er heel blij mee. Nu twijfel ik echter, m.n. over de efexor.

Ben bang voor de bijwerkingen, maar nog banger voor de kans dat ik er straks voor heel lang asn vast zit en dat het moeilijk afkicken is.

Zijn er hier ervarjngsdeskundigen? Zowel positieve als negatieve reacties zijn welkom.

Heb overigens voor eerste week 37,5, daarna 75 voorgeschreven gekregen.
Jannaj; ik heb de knoop doorgehakt en ga vanavond beginnen. Dat van die losse bolletjes, is dat op doktersadvies?

Nam je ze bij het eten of voor het slapen gaan?
Saranosa wees niet té bang voor de bijwerkingen! Van de drie middelen die ik nu heb gehad, heb ik bij m'n huidige géén bijwerkingen bij opbouwen (nu bijna 3 weken bezig), bij m'n vorige nauwelijks, en die daarvoor wel aardig bijwerkingen die vervelend waren, maar niet dat ik er totaal niet meer door functioneerde.

Gewoon proberen. En alles per dag bekijken.
Hoi, nee dat was niet op doktersadvies.

Dokters weten er helemaal niks van is mijn idee.

Maar sommige mensen reageren nu eenmaal heftiger op bepaalde middelen dan anderen.

Ik heb dat alleen zo gedaan toen ik ging afbouwen he, dus bij opbouwen kan ik er niet veel van zeggen, maar denk dat het hetzelfde is.

Heb dat ooit eens op een ander forum gelezen, zo kwam ik erbij.

En het afbouwen van 75mg naar 37,5mg was hierdoor piece of cake.

Ik moest ooit opbouwen naar 150mg en daar werd ik erg ziek van, daarom heb ik het afbouwen heel langzaam gedaan omdat ik niet weer ziek wou worden.

Maar ja aan de andere kant, een vriendin van mij slikt ook efexor, of slikte, en is in 1 keer gestopt ban 75 naar 0. Had nergens last van...

Erg raar vind ik dat..

Maar zoals hierboven ook geschreven, je moet niet te bang zijn. Als je begint met 37,5mg zullen de bijwerkingen meestal alleen de eerste 2 weken zijn. En je hebt er oxa bij, die heb ik nooit gehad. Dus komt vast goed.

Succes!
Je moet wel de capsule innemen, dus niet de tabletjes/bolletjes zo opeten.

Google er anders maar eens naar, ik zal nog ff kijken voor een link..
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=82601

Dit is hem!
anoniem_131217 wijzigde dit bericht op 09-01-2013 17:41
Reden: verkeerde link
% gewijzigd
Van dat linkje word je nou ook niet echt vrolijk, haha. Maar goed, het eerste stuk is wel een duidelijke uitleg ja.

De twijfel slaat evengoed weer toe. Irritant is dat!

Angst voor de angst...

Vind jullie wel moedig dat jullie er allemaal aan durfden.

Vandaag had ik eigenlijk een redelijk goede dag, zelfs geen oxazepam genomen. Dat maakt natuurlijk weer dat ik denk dat ik met een paar dagen rust en wat wandelen misschien ook zelf wel weer voldoende herstel om de dagelijkse dingen aan te kunnen.

De eerste afspraak met een psycholoog staat inmiddels gepland.

Heb trouwens overlegd met apotheek, die hadden echter nog nooit gehoord van de tip om de medicatie nog langzamer op te bouwen, konden me dus niet adviseren...
Als ze ergens dom zijn is het bij de apotheek.. Ze had een rekenfoutje gemaakt (ik kreeg drankje ipv pillen dus het voorschrift moest ongerekend worden). Als ik niet alert was geweest had ik 10x de voorgeschreven dosering gekregen. En pas na 2x bellen en voor rekenen snapte ze het.

Als het je helpt, ik ben ooit cold turkey van 75mg naar 0 gegaan (met efexor), daar ben ik drie dagen ziek van geweest (vooral de brain zaps) en toen was het klaar. Over.
Haha idd, dat weten ze bij de apotheek niet.

Daarom heb je ook het meeste aan ervaringen van mede gebruikers.

Want van een psychiater of dokter of wat dan ook heb ik nog nooit een goede tip gekregen (die niet voor de hand lag dan he).

Je moet er toch zelf achter komen.

Toen ik dit vertelde van de capsules open maken aan mijn psych vroeg ze me ook wie mij dat geadviseerd had. Uhh dat heb ik zelf bedacht? Het is mijn lijf weet je wel!

@springding: Ik had dat met fluoxetine, cold turkey gestopt (eigenlijk meer onwetendheid) viel reuze mee, het leek alsof ik de griep had. Maar dat had ook niemand mij verteld. Las ik pas later op een forum dat dat normaal was... Pff herkenning:)
Ja. Ervaring.

Angststoornis.

1 week 37,5. Daarna 6 mnd 75. Daarna 1 week 37,5 (was er klaar mee).

Als je in staat bent om je medicatie gedag te zeggen ben je ook klaar voor het afkickstadium. Moeilijk? Ja. Ga je dood? Nee.

Het is gewoon een weekje lastig leven en je angsten komen weer terug. Maar op zich goed te doen.

Succes.
Gisteren begonnen en vannacht amper geslapen. Ontzettend angstig. Die angst trekt maar weinig weg. Wat een rotdag. Het zal er bij horen?
Ja hoort erbij, daarom de oxazepam. Even doorbijten nu. Dapper dat je bent begonnen hoor!
Dankje springding. Twee weken toch? Pfff
Dat kan misschien langer, maar misschien ook korter. Probeer het per dag te bekijken, eens realiseer je je dan dat het minder is, hou je daar maar aan vast!
Ja het wordt erger oxazapam

Nemen je mag er tot drie per dag en gewoon doen ! Om er doorheen te komen na twee weken wordt het minder ik en ongeveer zes weken last gehad maar alleen eerste twee weken erg! Maar geloof me wordt beter sterkte!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven