help! wat te doen!?

14-01-2013 16:35 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag bij mijn psycholoog geweest, toen ik daar heen ging, had ik al een slecht gevoel, had er totaal ook geen zin in. Ik was daar voornamelijk om van mijn angst af te komen omdat ik ook een beetje hypochondrie begin te worden en het vaak mijn gedachten zijn en daar wil ik vanaf..

Toen de psycholoog mij op riep, keek ze niet echt vriendelijk, maar dat kan aan mij liggen.

Maar toen hebben we een gesprek gehad, er werd wat vragen gesteld over mij, en waarom ik daar was enzo.. Maar ik had totaal geen klik met haar en vond ook dat ze bot over kwam, de klik was er totaal niet. Ma na het gesprek vertelde ze dat ze niks voor mij kon betekenen, omdat zij een psychotherapeut is en ik moest iemand anders zoeken een soort gedragstherapeut.maar ben ook wel opgelucht dat k daar niet mee ga werken..

Zij zou mij daar mee helpen maar ik moest zelf contact opnemen. Prima! Maar ik ben net al wezen zoeken op internet, maar kom er niet echt uit. Kan niet echt iemand vinden.

Maar ik zit er aan te denken om weer terug te gaan naar mijn oude psycholoog waar ik vorig jaar ook ben geweest. Maar dit is 1e lijns, en toen werd er maar 5 vergoed en ben ik er mee gestopt.

Maar als ik op internet zoek, kom ik wel weer bij haar uit omdat zij ook cognitieve gedragstherapeut is, zit ik te bedenken om weer contact met haar op te nemen.

Dan krijg ik waarschijnlijk weer de 1e vijf vergoed, maar ik heb nu ook een aanvullende verzekering waarbij daarnaast nog meerdere sessies wordt vergoed vanuit de 1e lijns zorg.

Maar ik twijfel een beetje wat ik moet doen. Ik weet dat de keus aan mij is, maar ik vroeg mij af wat jullie zouden doen. Althans met deze psycholoog had ik wel een goede klik.

Of is het toch beter om een andere te zoeken!? Alhoewel in mijn woonplaats niet veel kan vinden en ik het liefst wel in mijn woonplaats wil zoeken. En ik weet als ik er echt van mijn angst af wil, dan speelt geld geen rol. En zal het dan niet raar zijn om weer naar mijn oude pscycholoog terug te gaan!?

Wat zouden jullie aanraden!? Want weet het echt niet meer… en zou er alles aan doen om beter met mijn angsten om te leren gaan.
Terug naar die eerste en als het daar goed werkt, proberen te bezuinigen op andere dingen zodat je gewoon zelf je consulten kunt betalen op het moment dat je er toch meer nodig hebt dan de verzekering vergoed

.

Begrijp niet zo goed waarom mensen bezuinigen op dingen die hen helpen, maar misschien ben ik gek met mijn behandelingen toch te volgen ook al worden ze niet (geheel) vergoed. Ik voel me er prettig, dus doe mijn best om het geld ervoor te hebben (en nee, ik heb het bepaald niet breed ofzo). En je besluit je post wel dat geld niet uitmaakt, maar waarom zou je dan niet teruggaan?

En waarom richt je je zo op het zelf zoeken als de psycholoog waar je vandaag was heeft aangegeven je te willen helpen als jij daar zelf over belt?
Neem contact op met je oude psycholoog en vraag in hoeveel sessies ze je denkt te kunnen helpen. Check met je zorgverzekering of zoveel vergoed worden en zo niet, denk na of je het niet vergoede deel zelf kunt opbrengen. Ik denk dat het goed is om te werken met iemand waar je je prettig bij voelt, veilig en die je kan helpen. Heeft je oude psycholoog je vorige keer kunnen helpen, in die 5 sessies. Niet opgelost dus, maar wel goede dingen meegegeven? Als het antwoord daar ja op is en je oude psycholoog denkt ook dat zij iets voor jou kan betekenen dan klinkt dat als een goede optie.

Ik denk dat je wel echt iets moet DOEN. Je zit volgens mij heel erg te twijfelen en te emmeren, maar daar wordt het allemaal zeker niet beter van. Neem een besluit en ga er vol voor.
Waar ik dus vanmiddag heen ben geweest die kan mij niet helpen met mijn angsten omdat zij een ander soort psycholoog was dan ik zocht en mij doorverwees na een gedragstherapeut, maar zij wou mij wel helpen om een andere therapeut te zoeken en als zij 1 heeft gevonden, mailt zij het adres enzo naar mij en dan kon ik zelf contact met diege opnemen..

maar vorig jaar in juni 2012 ben ik naar een 1e lijns pscyholoog geweest en kreeg ik 5 sessie en daarna ging het best redelijk goed met mij, en dacht dat k het niet nodig had, maar nu heb ik nog steeds last van die gedachren enz en ik weet dat zij ook cogntieve gedragstherapie geeft dus daarom vroeg ik mij af of ik daar weer nar terug zal gaan...
quote:aikidoka schreef op 14 januari 2013 @ 16:49:

Neem contact op met je oude psycholoog en vraag in hoeveel sessies ze je denkt te kunnen helpen. Check met je zorgverzekering of zoveel vergoed worden en zo niet, denk na of je het niet vergoede deel zelf kunt opbrengen. Ik denk dat het goed is om te werken met iemand waar je je prettig bij voelt, veilig en die je kan helpen. Heeft je oude psycholoog je vorige keer kunnen helpen, in die 5 sessies. Niet opgelost dus, maar wel goede dingen meegegeven? Als het antwoord daar ja op is en je oude psycholoog denkt ook dat zij iets voor jou kan betekenen dan klinkt dat als een goede optie.

Ik denk dat je wel echt iets moet DOEN. Je zit volgens mij heel erg te twijfelen en te emmeren, maar daar wordt het allemaal zeker niet beter van. Neem een besluit en ga er vol voor.

Zij heeft mij idd veel goede dingen gegeven en elke keer als ik daar vandaan kom, voelde ik me erg goed en opgelucht en het geld heb ik zo wel een beetje gespaard dus dat moet geen probleem zijn,

ik zal haar nu even mailen
heb gemaild en ben benieuwd of ze me echt en kan helpen!:) zou heel fijn zijn
Goed zo, hopelijk kun je daar dan terecht! Sterkte.
Ik heb er in ieder geval wel een goed gevoel bij en een gevoel van opluchting!
Ook eens terug gaan naar je ouder psych is een goed idee.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
gelukkig dat ik daar ook zo over denk! Die kan me vast helpen en was altijd wel aardig en nou maar hopen dat ze mij ook kan helpen, het is wel een 1e lijns maar dat moet niks uit maken..
voor volgende week woensdag heb ik een afspraak met mijn oude psycholoog. Dan gaan we samen dingen bespreken en kijken wat we er aan gaan doen. Al zo snel aan afspraak, deze week red ik ook nog wel in mijn eentje,

alleen ga er niet teveel van verwachten, straks raak ik weer teleurgesteld en hoop gewoon echt dat zij mj wil helpen.
Top! Veel succes.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
... verkeerd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven