Adhd erger dan add??

15-01-2013 20:58 565 berichten
Alle reacties Link kopieren
is add onzin , aanstellering ..?

ik vind van wel is dat normaal ?

Heb zelf add

en is het broertje van adhd
Zayn!
quote:barones schreef op 15 januari 2013 @ 22:11:

[...]

Ik ben het daar niet mee eens, omdat een "label" je ook kan tegenhouden om te groeien in persoonlijkheid. Patiënten grijpen het dan vaak te makkelijk aan om in een slachtofferrol te kunnen blijven zitten en daarmee hun omgeving kunnen gaan manipuleren. Alleen symptoombestrijding zal niet voldoende zijn, maar ik pleit voor een andere manier van werken in de psychiatrie.wat voor patienten ?
Zayn!
Nah dat kan toch ook nu? Waarom kan dat dan niet? Van wie mag je niet naar school?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:viva-amber schreef op 15 januari 2013 @ 22:12:

Oh ja hoe dan?wat hoe dan ?
Zayn!
quote:Istar_ schreef op 15 januari 2013 @ 22:13:

[...]

Dan zijn we het oneens

Daarbij hoeft een diagnose krijgen niet synoniem te zijn aan in de slachtofferrol blijven hangen.Niet allemaal nee, godzijdank. Ik ken zoveel ge-etiketeerde mensen die normale volwassenen zijn geworden en problemen uit de weg zijn gegaan. MAar er is nog hoop voor TO.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Enn schreef op 15 januari 2013 @ 22:14:

Nah dat kan toch ook nu? Waarom kan dat dan niet? Van wie mag je niet naar school?School zag het niet zitten door dingen ,, en op mbo moet je wel stage lopen .. wat ik niet kon dus kan ik voor niks erbij zitten (op school)
Zayn!
quote:thementalist schreef op 15 januari 2013 @ 22:16:

[...]

School zag het niet zitten door dingen ,, en op mbo moet je wel stage lopen .. wat ik niet kon dus kan ik voor niks erbij zitten (op school)Waarom kan jij niet stagelopen denk je?
Hoezo kan je niet naar school? Zit je vast? Binnen de jeugdgevangenis wordt gewoon onderwijs gegeven. Zelfs binnen de volwassengevangenis kan je studies vlgen.
quote:thementalist schreef op 15 januari 2013 @ 22:16:

[...]

School zag het niet zitten door dingen ,, en op mbo moet je wel stage lopen .. wat ik niet kon dus kan ik voor niks erbij zitten (op school)Nja dan laat je wel zien dat je het wilt en misschien als ze dan ervaren hoe graag je wilt en hoe jij je best wilt doen mag je daarna ook stage lopen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:viva-amber schreef op 15 januari 2013 @ 21:50:

http://www.youtube.com/watch?v=Gts04oZJFZADeze is ook leuk ADD song.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Fame schreef op 15 januari 2013 @ 22:17:

Hoezo kan je niet naar school? Zit je vast? Binnen de jeugdgevangenis wordt gewoon onderwijs gegeven. Zelfs binnen de volwassengevangenis kan je studies vlgen.waarom zou ik vast zitten ?
Zayn!
Waarom kan je geen stage lopen? Nogmaals, zit je vast?
quote:Fame schreef op 15 januari 2013 @ 22:17:

Waarom kan je geen stage lopen? Nogmaals, zit je vast?

Wil er niet over hebben veder

Maar welke patienten zitten in slagtofferol ?
Zayn!
quote:thementalist schreef op 15 januari 2013 @ 22:17:

[...]

waarom zou ik vast zitten ?Alles kan. Ik weet het niet, maar anders zie ik niet in waarom je niet naar school kan met stage.
Ik bedoel nieuwe manieren waar Barones op doelt mentalist.

Ik pleit voor verandering, schrijft Barones en ik vraag mij af: hoe dan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:thementalist schreef op 15 januari 2013 @ 22:19:

[...]

Wil er niet over hebben veder

Maar welke patienten zitten in slagtofferol ?Slachtofferrol. Mensen die te horen krijgen van je hebt dat of dat, en dan helemaal zielig gaan zitten doen, van kijk mij nu dit hebben.
quote:Fame schreef op 15 januari 2013 @ 22:20:

[...]

Slachtofferrol. Mensen die te horen krijgen van je hebt dat of dat, en dan helemaal zielig gaan zitten doen, van kijk mij nu dit hebben. En welke paitnten hebben dat dan ?
Zayn!
Kon je niet op de vmbo basis/lwoo blijven? Wilde ze je daar niet meer hebben door dingen?
quote:Enn schreef op 15 januari 2013 @ 22:22:

Kon je niet op de vmbo basis/lwoo blijven? Wilde ze je daar niet meer hebben door dingen?heb me diploma daarvan
Zayn!
quote:Istar_ schreef op 15 januari 2013 @ 22:13:

[...]

Dan zijn we het oneens

Daarbij hoeft een diagnose krijgen niet synoniem te zijn aan in de slachtofferrol blijven hangen.Sorry, lees dat ik een fout heb gemaakt in mijn vorige post, ik bedoelde daar "sommige patiënten" mee. In combi met je laatste zin ben ik het daarmee eens. (ik zal het meteen even aanpassen).
Hier waakt de enige echte Barones
Neurofeedback is niet bewezen effectief.

Mentalist, ik heb zelf ook diagnose add en 2 kinderen met add. Diagnoses zijn door 3 verschillende ggz instellingen gesteld: ik was bang dat op ons allen hetzelfde plakkertje door een overijverige paychiater zou worden, heb lang weerstand/ achterdocht tegen " het ADHD-etiketje" gehad, vandaar dat we bij verschillende instellingen los van elkaar zijn gegaan. Met overal dezelfde uitkomst dus.

Ik vind ons geen aanstellers, ook geen manipulerende slachtoffers. Wel is organisatie voor ons wat moeilijker te organiseren ;) dat is lastig.

CTG heeft mij in ieder geval wel geholpen, medicatie ook. Vooral de kinderen hebben daar veel baat bij. Meeste mensen in onze omgeving weten niet van de diagnose. Hoeft ook niet.

Ik snap jouw vraag wel, goed dat je nu gaat beginnen. Dat lvb moet je misschien ook niet al te zwaar aan tillen. Ik begrijp dat sommige GGZ instellingen alles onder een IQ grens van 105 als minder behandelbaar moeten gaan beschouwen ( geldredenen) dus de gemiddeld intelligente mens ( IQ 100) zit dan al snel daaronder .

Succes e. Je bent nog hartstikke jong, fijn dat je nu al weet hoe het zit. Scheelt een hoop ellende en ik spreek echt uit ervaring.
quote:thementalist schreef op 15 januari 2013 @ 22:21:

[...]

En welke paitnten hebben dat dan ?Sommige mensen met een psychiatrische ziekte, sommige mensen met een lichamelijke ziekte, sommige mensen die helemaal geen ziekte hebben.
quote:barones schreef op 15 januari 2013 @ 22:24:

[...]

Sorry, lees dat ik een fout heb gemaakt in mijn vorige post, ik bedoelde daar "sommige patiënten" mee. In combi met je laatste zin ben ik het daarmee eens. (ik zal het meteen even aanpassen).patitenen met wat?
Zayn!
quote:Istar_ schreef op 15 januari 2013 @ 22:24:

[...]

Sommige mensen met een psychiatrische ziekte, sommige mensen met een lichamelijke ziekte, sommige mensen die helemaal geen ziekte hebben.ik heb geen ziekte?
Zayn!
quote:thementalist schreef op 15 januari 2013 @ 22:25:

[...]

ik heb geen ziekte?Welnee.
quote:Enn schreef op 15 januari 2013 @ 22:26:

[...]

Welnee.

Welnee van : jawel

of welnee van : nee ?
Zayn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven