Adhd erger dan add??

15-01-2013 20:58 565 berichten
Alle reacties Link kopieren
is add onzin , aanstellering ..?

ik vind van wel is dat normaal ?

Heb zelf add

en is het broertje van adhd
Zayn!
quote:barones schreef op 15 januari 2013 @ 22:58:

[...]

Ik zal mijn post nuanceren. Ik zeg niet dat het voor sommigen verkeerd is dat ze medicatie gebruiken. Ik ben het er alleen niet mee eens dat dit soort medicamenten heel snel uitgeschreven kunnen worden, zowel door huisarts als psychiater. Als je als patiënt bv. bij 3 verschillende instellingen hebt gezeten waarbij je 3 verschillende diagnoses zou krijgen met daaraanhangend 3 verschillende medicamenten, dan zet ik daar mijn vraagtekens achter. Mijn post is niet bedoeld iemand te kwetsen/beledigen. Uiteindelijk heb je zelf daar ook een verantwoordelijkheid in.Hier heb je zeker een punt, Barones. Zo heb ik hem ook gelezen.
quote:thementalist schreef op 15 januari 2013 @ 23:03:

[...]

add?ik? nee adhd.
quote:Dolores007 schreef op 15 januari 2013 @ 23:04:

[...]

ik? nee adhd.

Ik onee heet adhd gwn.. iedereen denkt meteen

ooooh druk
Zayn!
Ik ben ook druk:)
Barones, hoe kan ik verantwoordelijk zijn voor wat jij schrijft?

Jij beweert dat 'we' manipuleren, dat je 'gewoon met jezelf aan de slag moet' en dat 'je niet zo snel pilletjes moet slikken'.

Je oordeelt over o.a. mij, en daar zou ik verantwoordelijk voor zijn? Misschien is het praktischer als jij gewoon niet zo snel oordeelt.

Ik zit er niet om te janken hoor, quite frankly zal het me worst zijn dat een voor mij onbekende mij een aansteller vindt, maar het is niet alleen jij die dit soort dingen neerzet - het zijn meer mensen die eigenlijk nauwelijks weten waar ze over praten en er toch per se een mening over willen hebben. En dat is eigenlijk best vermoeiend. En niet 'mijn verantwoordelijkheid'.

Dan is 't toch de toon die de muziek maakt, je laatste post is een stuk genuanceerder. Als je had gezegd 'ik maak me soms zorgen over de snelheid waarmee medicatie wordt uitgeschreven' is dat iets heel anders...
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
quote:Dolores007 schreef op 15 januari 2013 @ 23:06:

Ik ben ook druk:)

ik soms .. en toch heb ik adhd

alle dagen heel druk .. jahoor
Zayn!
Je moet geen hekel aan jezelf hebben, wat waarom?

Je hebt niemand toch wat ergs aangedaan, dat die gene geen leven meer heeft?

Dus je bent anders? voelt je anders?

Ik voel me mijn hele leven al anders, en ik ben ook anders dan de meeste mensen, en het valt nog op ook bij mij.

Maar ik vind mezelf wel leuk zoals ik ben.
TheMentalist, ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat je ons voor de gek houdt. In 'n ander topic had je geen diagnose, hier opeens wel (hoe lang je die hebt verschilt, van jáááren tot 2012), dan heb je weer add, dan weer adhd... joh wat is het nou.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
quote:viva-amber schreef op 15 januari 2013 @ 21:12:

[...]

Google op afbeelding ´add adhd´.Ik kom op een twitteraccount, Viva Amber. Welke site moet ik hebben?
Ja, bij sommige mensen zit de drukte aan de binnenkant, bij mij zit het overal.

Ik word moe van mijzelf soms.

Maar ik vind mezelf ook enorm grappig, lullig genoeg.
quote:Dolores007 schreef op 15 januari 2013 @ 23:07:

Je moet geen hekel aan jezelf hebben, wat waarom?

Je hebt niemand toch wat ergs aangedaan, dat die gene geen leven meer heeft?

Dus je bent anders? voelt je anders?

Ik voel me mijn hele leven al anders, en ik ben ook anders dan de meeste mensen, en het valt nog op ook bij mij.

Maar ik vind mezelf wel leuk zoals ik ben.Ik haat mezelf why ; Omdat ik adhd heb .. en nog wat dingen .. wil ik niet . ik wil niet dat ik mezelf haat .. ik wil niet dat ik het allemaal erg vind dat ik het heb ... en dat ik steeds geonfroneerd word ermee en nog wat dingen maar weet k nu ffniet
Zayn!
quote:Gamayun schreef op 15 januari 2013 @ 23:08:

TheMentalist, ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat je ons voor de gek houdt. In 'n ander topic had je geen diagnose, hier opeens wel (hoe lang je die hebt verschilt, van jáááren tot 2012), dan heb je weer add, dan weer adhd... joh wat is het nou.

ik had voige topic ook dianose hoor ...

add werd toch niet meer gebruikt was nu toch adhd geworden dus ja ik zal mee met de tijd moeten
Zayn!
quote:Istar_ schreef op 15 januari 2013 @ 23:01:

[...]

Mijn ervaring is dat het helemaal geen absolute onzin is.

Ik weet hoe hard ik er zelf voor heb moeten werken en ik heb heel wat klasgenoten en stagiaires onderuit zien gaan, omdat ze nog te veel met zichzelf in de knoop zaten.

Het is m.i. onzin om te stellen dat zij het nooit zal kunnen halen omdat ze nu al niet stevig in haar schoenen staat. Punt 1 omdat je haar niet kent punt 2 omdat dat niet te voorspellen is omdat ze nog niet is begonnen met behandeling en instellen op medicijnen.

Ik heb er ook extra hard voor moeten werken maar anderen hadden weer beperkingen op andere vlakken waardoor ze het niet haalden. Dan wordt ADD eerder een vonnis ipv een omschrijving van een andere manier van prikkelverwerking. Zonde.
quote:Gamayun schreef op 15 januari 2013 @ 23:06:

Jij beweert dat 'we' manipuleren, dat je 'gewoon met jezelf aan de slag moet' en dat 'je niet zo snel pilletjes moet slikken'.

Je oordeelt over o.a. mij, en daar zou ik verantwoordelijk voor zijn? Misschien is het praktischer als jij gewoon niet zo snel oordeelt.

Ik zit er niet om te janken hoor, quite frankly zal het me worst zijn dat een voor mij onbekende mij een aansteller vindt, maar het is niet alleen jij die dit soort dingen neerzet - het zijn meer mensen die eigenlijk nauwelijks weten waar ze over praten en er toch per se een mening over willen hebben. En dat is eigenlijk best vermoeiend. En niet 'mijn verantwoordelijkheid'.

Dan is 't toch de toon die de muziek maakt, je laatste post is een stuk genuanceerder. Als je had gezegd 'ik maak me soms zorgen over de snelheid waarmee medicatie wordt uitgeschreven' is dat iets heel anders...Hier kan ik me heel erg in vinden.
quote:Dolores007 schreef op 15 januari 2013 @ 23:08:

Ja, bij sommige mensen zit de drukte aan de binnenkant, bij mij zit het overal.

Ik word moe van mijzelf soms.

Maar ik vind mezelf ook enorm grappig, lullig genoeg.

BIj mij in me hoofd altijd sws ..weet het verschil niet dus kan niet weten hoe het er rustig uit ziet ..

Soms buiten xd

Maar adhd mensen vind ik wel grappig xd

zoals vriend van me zit die zonder medicatie in stilte coupe xd
Zayn!
Ik weet zeker dat we allemaal, iedereen op dit forum wel iets hebben.

Add adhd autisme, of een aanverwant ervan tourette, wat hebben we nog meer, borderline, manies depressief, depresief, opsessief.., van alles en nog wat.

Iedere forumer past wel ergens in.

Of dacht je dat er echt normale mensen bestaan?

Ik zou niet eens "normaal" willen zijn.

Iedereen die mij boeit heeft wel iets.
quote:Anouar schreef op 15 januari 2013 @ 23:10:

[...]

Het is m.i. onzin om te stellen dat zij het nooit zal kunnen halen omdat ze nu al niet stevig in haar schoenen staat. Punt 1 omdat je haar niet kent punt 2 omdat dat niet te voorspellen is omdat ze nog niet is begonnen met behandeling en instellen op medicijnen.

Ik heb er ook extra hard voor moeten werken maar anderen hadden weer beperkingen op andere vlakken waardoor ze het niet haalden. Dan wordt ADD eerder een vonnis ipv een omschrijving van een andere manier van prikkelverwerking. Zonde.

Ik zeg ook niet dat het helemaal niet haalbaar is. Maar wat ik nu hier, op dit topic en andere topics van TO lees, is het niet echt een stevige basis om aan een opleiding te beginnen waar veel op persoonlijk vlak wordt gevraagd.

Dus idd eerst behandeling opstarten, evt, medicatie en over een half jaar eens kijken of het haalbaar is.
quote:Gamayun schreef op 15 januari 2013 @ 23:06:

Dan is 't toch de toon die de muziek maakt, je laatste post is een stuk genuanceerder. Als je had gezegd 'ik maak me soms zorgen over de snelheid waarmee medicatie wordt uitgeschreven' is dat iets heel anders...Het is ook de manier hoe jij de post leest. Daar heb jij je verantwoordelijkheid in. Daarmee heb ik alles gezegd, en is mij duidelijk hoe "vermoeid" je er eigenlijk over bent. En dit laatste bedoel ik niet aanvallend.
Hier waakt de enige echte Barones
Eens, Anouar!

Als ik het topic hier zo lees zijn er genoeg managers e.d. met ADHD. Hier ook

Het maakt sommige dingen misschien lastiger, en dat levert frustraties op en zo (mij heeft het in ieder geval ládingen frustraties opgeleverd, continu het gevoel dat er meer in zit, boos worden op mezelf, etc) maar het is geen 'geef het dan ook maar op' vonnis.

En idd, mensen zonder etiketje hebben misschien weer andere dingen. Misschien zijn die wel gewoon dom
quote:thementalist schreef op 15 januari 2013 @ 23:11:

[...]

BIj mij in me hoofd altijd sws ..weet het verschil niet dus kan niet weten hoe het er rustig uit ziet ..

Soms buiten xd

Maar adhd mensen vind ik wel grappig xd

zoals vriend van me zit die zonder medicatie in stilte coupe xdIk kan ook niet zo goed tegen het openbaar vervoer en dat eeuwig stil zitten dus ik zit ook altijd in het stiltecoupe, al ben ik niet stil.
quote:Istar_ schreef op 15 januari 2013 @ 23:12:

[...]

Ik zeg ook niet dat het helemaal niet haalbaar is. Maar wat ik nu hier, op dit topic en andere topics van TO lees, is het niet echt een stevige basis om aan een opleiding te beginnen waar veel op persoonlijk vlak wordt gevraagd.

Dus idd eerst behandeling opstarten, evt, medicatie en over een half jaar eens kijken of het haalbaar is.Dan zijn we het weer helemaal eens, Istar
quote:Gamayun schreef op 15 januari 2013 @ 23:13:

Eens, Anouar!

Als ik het topic hier zo lees zijn er genoeg managers e.d. met ADHD. Hier ook

Het maakt sommige dingen misschien lastiger, en dat levert frustraties op en zo (mij heeft het in ieder geval ládingen frustraties opgeleverd, continu het gevoel dat er meer in zit, boos worden op mezelf, etc) maar het is geen 'geef het dan ook maar op' vonnis.

En idd, mensen zonder etiketje hebben misschien weer andere dingen. Misschien zijn die wel gewoon dom Ik noem ze leeg
quote:thementalist schreef op 15 januari 2013 @ 23:09:

[...]

Ik haat mezelf why ; Omdat ik adhd heb .. en nog wat dingen .. wil ik niet . ik wil niet dat ik mezelf haat .. ik wil niet dat ik het allemaal erg vind dat ik het heb ... en dat ik steeds geonfroneerd word ermee en nog wat dingen maar weet k nu ffniet

Kijk, dat is nu in de slachtofferrol hangen. Kijk mij eens zielig zijn! Boehoehoe.

En je huiswerk uit de eerste klas had je gewoon moeten maken, net als de rest. Dat kan je niet wijten aan iets anders.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik durf trouwens te wedden met je dat jij niet van iedereen met AD(H)D weet dat ze het hebben. Er zijn zo veel mensen met die diagnose die daar helemaal niet mee te koop lopen, want daar gaat je menszijn niet om.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
[quote]Gamayun schreef op 15 januari 2013 @ 23:13:

Eens, Anouar!

En idd, mensen zonder etiketje hebben misschien weer andere dingen. Misschien zijn die wel gewoon dom ;-)[/

Hoezo misschien...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven