Super verstrooid

16-01-2013 23:41 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic....

Afgelopen jaren in een super emotionele staat van paraatheid geleefd, juist nu dat alles sinds een jaartje achter de rug is ben ik soms echt raar.

- ik kan namen heeeeel moeilijk onthouden

- ik kan gezichten heeeel moeilijk onthouden

- ik vergeet de afspraak met de tandarts terwijl ik er tot 2 uur ervoor nog aan dacht.

- ik vergeet heel vaak dat het woensdag is en heb dan de broodtrommeltjes al klaar voor school.

- ik moet heel lang nadenken of ik mijn medicijn die ik iedere ochtend in moet nemen nu wel of niet in heb genomen.

- ik begroet het nieuwe vriendinnetje van mijn neef heel hartelijk in de veronderstelling dat het mijn nichtje is ( zelfde figuur en zelfde lange blonde haar, maar daar houdt de vergelijking mee op.)

- ik onthoud gezichten heel moeilijk en kan misschien maximaal 5 kinderen uit de klas van mijn kinderen herkennen inclusief naam.

-ik vergeet tasjes in winkels

- ik vergeet regelmatig dat ik bezoek heb afgesproken en doe dan net of ik het niet ben vergeten als ze ineens voor de deur staan

-Vandaag vergeten de afgegoten rijst uit te zetten, verbrande rijst dus

- vergeet boodschappen die ik niet vaak hoef te halen ( zit nu bijvoorbeeld al 2 dagen zonder suiker.)

Rare is dat ik echt belangrijke dingen niet vergeet, ik zal bijvoorbeeld nooit zonder brood of melk zitten en ben ook heel alert als het mijn kinderen aan gaat.

In een ander topic vroeg iemand waarom ik niet naar de dokter ga, dat durf ik dus niet, stel je voor dat ze denken dat ik niet goed voor mijn kinderen kan zorgen omdat ik zo verstrooid ben, dat doe ik dus wel bijzonder goed.

Voor de rest functioneer ik normaal.....

Roept u maar
Hee wat leuk nog meer mensen

Toen ik dit topic doorscrollde herinnerde ik me dat de was nu echt een keer uit de machine moet, dus dat ga ik eerst maar even doen...
Ik ging rond lunchtijd brood smeren want ik had honger. Daarnet zat ik me af te vragen waarom ik nou nog steeds zo'n trek had, snapte er niks van, had best veel brood gesmeerd.

Kom ik in de keuken, staat mijn gesmeerde brood nog op het aanrecht, klaar om opgegeten te worden.

Aha....
@dubbelma, hoe jij geordend bent dat wil ik ook graag. Gewoon alvast oplossingen in huis hebben om mijn eigen chaos en wanorde op te vangen en te voorkomen. En zit ook na te denken over een smartphone, om alles in te zetten inderdaad. Maar ben weer bang dat ik die kwijtraak of beschadig.. ben niet zo zuinig op mijn spullen.

@viva-amber, denk je stress ja? Ik merk dat ik in stressvolle periodes juist veel alerter ben, en dat ik nu, nu het al een paar weken lekker rustig is alles vergeet en kwijtraak wat niet aan me vastzit.

Misschien overwerkt ja..moeten mijn hersenen even bijkomen ofzo? Een beetje chaotisch en ongeordend vind ik niet zo erg, maar nu word het echt bijna slapstick-achtig soms.. dat mag wel weer wat minder.
Oh ik zit lekker tegen mijzelf te kletsen ga ik nog even door.

@yasuko, kon je je boodschappen nog wel ophalen later? Zo irritant wanneer dat gebeurt.. heb ik eindelijk aan het toiletpapier gedacht, ik blij, vergeet ik het na de kassa.. arghhh.

@tyche, kost het jou veel energie om precies en geordend te zijn of gaat het voor jou meer automatisch/vanzelf? Als ik me moet focussen bijv. op spullen die mee moeten kost dat me echt veel energie en moet dat ook echt bewust doen anders vergeet ik echt de helft.

@snoesje, weet je inmiddels alweer wat het was? Ik maak me er al niet eens meer druk om als ik iets vergeet te onthouden, het komt er niet sneller van terug en anders ben ik de hele dag druk in mijn hoofd om dingen die ik toch al vergeten ben schiet niet op, haha.

@JoniJoni, als ik het niet opschrijf vergeet ik het ook. Helaas vergeet ik het vaak op te schrijven. Ben op werk altijd blij met collega's die even een krabbeltje achterlaten voor me met daarop de punten die ik niet moet vergeten. Alleen punten die anders dan standaard zijn trouwens, want de standaarddingen kan ik wel gewoon onthouden.

@kaarsvet, ik koop mijn snelhechters ook altijd in bulk, die dingen verdwijnen overal tussen en raken continu kwijt, haha. Is het je nog gelukt om de opdracht af te maken?
@ alie, hoe gaat ie vandaag? Al dingen vergeten? Of misschien eerder, al dingen niet vergeten?

Ik ben al 2 dingetjes vergeten, mijn lunch vergeten op te eten en een papier wat ik bij een arts moest inleveren zit nog keurig tussen de waterkoker en de muur geklemd. Dat was poging 3 om het mee te nemen, volgende week weer een nieuwe poging.
Hey es! Nou, het ging redelijk goed vandaag, maar 2 dingen vergeten, toetjes was ik vergeten en pakjes drinken voor de kinderen voor school. Dus griesmeelpudding gekookt en morgen dus geen pakjes maar bekers drinken mee naar school. Valt wel allemaal mee he? Nu de kinderen in bed liggen moet ik hier nog opruimen en schoonmaken, zelfs de borden staan nu nog op tafel. Ik krijg morgen al heel vroeg mijn zus hier....Ik zal hier vanavond nog eens komen kijken als ik met alles klaar ben.
Tekort aan B 12
quote:Esquimeau schreef op 17 januari 2013 @ 16:21:

@tyche, kost het jou veel energie om precies en geordend te zijn of gaat het voor jou meer automatisch/vanzelf? Als ik me moet focussen bijv. op spullen die mee moeten kost dat me echt veel energie en moet dat ook echt bewust doen anders vergeet ik echt de helft.

Goeie vraag. Ik denk dat er in mij een chaoot zit en juist daarom heb ik dat georganiseerde nodig. Ik kan me zorgen maken over allerlei zaken en piekeren, en als ik de dingen die ik onder controle heb goed organiseer dan voel ik me prettiger. Dus net als jij check ik drie keer de treintijden en mijn tas, maar niet omdat ik het anders vergeet maar om mezelf gerust te stellen.

Ik vind het ook heel vervelend om in een rommelige kamer te werken of studeren of zelfs gewoon te luieren. En ik ben dol op lui zijn, maar dan moet het wel een beetje opgeruimd zijn.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Ik kan ook best zo chaotisch leven, maar ik kom niet verder ermee in mijn leven, carrière en heb stress die eigenlijk niet nodig is als ik gewoon netjes mijn agenda bijhoudt, lijstjes van dingen die ik na wil zoeken voor werk of thuis in mijn telefoon heb en andere dingen waar ik wat me moet.

Getting things done is een systeem wat je leven georderdend houdt. Doe ik niet letterlijk, maar mijn systeem heeft er wat van weg.
Oh ja, die wasmachine is inderdaad ook erg:

Vriend komt thuis uit werk en doet boven zijn pak uit, komt beneden en zegt dat de wasmachine klaar is (ik heb hem verboden de was te doen). Mijn reactie: hmmhmm. En 's avonds als we naar bed gaan ligt het er nog steeds in (en het stinkt )

"Vergeten!" "Ja maar ik zeg het nog tegen je!" "Ja maar, nog een keer vergeten..." Oops...
Ik denk dat we in Nederland een onderwerpenprobleem hebben
Even een oud topic omhoog halen:

Heel herkenbaar, in het begin vond ik het nog grappig, maar nu begin ik me af en toe best zorgen te maken, wat als ik ergens een brandende peuk laat liggen en met iets heel anders bezig ga en er fik komt. Of het scenario van waarom mensen hun dementerende ouders toch maar liever beschermd willen laten wonen ipv alleen en zelfstandig: Het pannetje op het vuur en dan helemaal vergeten en er pas achter komen als er dikke rookwolken door het huis vliegen...

Gekookte eieren eet ik zat, B12 was zelfs bovengemiddeld, ik probeer alles op te schrijven maar dan vergeet ik mn agenda of boodschappenbriefje (ben serieus onthand als ik zonder mn boodschappenbriefje in een supermarkt sta)

Het ergste vind ik als het om het welzijn van de dieren hier gaat: Honger wordt wel aangegeven maar dorst niet, en het komt gelukkig niet heel vaak voor maar als ik het drinkbakje van hond of kat smorgens vroeg kurkdroog zie staan dan schrik ik me helemaal lam. Daarna giga schuldgevoel.

Kat heeft medicatie ivm nierfunctie, en die vergeet ik ook af en toe. En mn eigen medicatie.

Ook het vergeten van mensen terugbellen, terugmailen, iets beloofd hebben en het dan vergeten, ik voel me er zo schuldig en lullig over.

Kortom graag tips hoe hier verbetering in te brengen!

Hersengymnastiek, ontspanningsdingen, beweging, voedingssupplementen (een multi en visolie, hooggedoseerd EPA) agenda standaard in dezelfde tas (en dan vergeten om er in te kijken... Ik zie zelfs wat ik op mn hand geschreven niet eens echt, ja ik zie het wel maar het komt niet binnen/het doet geen lampje branden want ik was net met iets anders bezig)

Het is complete chaos in mn hoofd. En dat is de normale staat van zijn. Want als er echt iets enorm stressvols gebeurt, dan gaat het gewoon op zwart en kan ik niet eens meer nadenken laat staan normale zinnen produceren/dan weet ik niets meer, alleen "ik weet het niet"
Ik herken het wel. Rust,regelmaat, reinheid.

Als ik teveel plan in een Week gaat het fout, als ik lunch oversla of iets spontaans doe loopt het in het honderd en als het een rommel thuis is kan ik het niet meer bijbenen.

Dus ik hou m'n leven rustig en ruim zoveel mogelijk op.

En ik zet alles in m'n notities in m'n telefoon maar vergeet helaas daar vaak te kijken.

Acceptatie....
Herken ook veel en het klinkt allemaal grappig, maar het is verdomd lastig. Bij mij is het veel erger als ik moe ben. Pas: vriendin vertelt me regelmatig in geuren en kleuren dat ze tante wordt, laat 100 foto's zien van de dikke buik herhalend dat haar neefje een broertje erbij krijgt, dat ze zoveel jongetjes in de familie hebben etc. Week later wordt kindje geboren en vraag ik: 'Jongetje of meisje?' Zijn naam stond ook nog eens op het mutsje dat hij droeg. Hoe ze me toen aankeek...

Of ik zeg tegen een buurman, goh waarom hebben ze die paal daar nou opeens neergezet. Ehm, die stond er altijd al...

Pas wasje gedraaid, tig keer langs de machine gelopen omdat ik wist dat er iets was. 'Er is iets, er is iets'. Was gedroogd, opgevouwen en in de kast gelegd. De volgende dag zie ik het bolletje met wasmiddel naast de machine staan. Vandaag stond ik op een heel onlogische plek op een vriendin te wachten, overtuigd dat we daar zouden vertrekken. Te laat ga ik een stukje lopen en zie haar gefrustreerd naar de inmiddels weggevaren boot kijken. Later dacht ik 'What was I thinking'? Ik wist eigenlijk wel waar ik moest zijn.

En ik vergeet ook in mijn telefoon te kijken, of in de 'to do list' die ik op mijn computer zet. Zoo vermoeiend. Ik maak me dan druk en daardoor wordt het erger. Dus ik denk dat Madski gelijk heeft met die rust en regelmaat enzo. Bedtijd dus
Dat vind ik ook zo'n lullige, vertel ik tegen iemand dat ik dit of dat heb meegemaakt, zegt diegene: Ja dat weet ik daar was ik bij.

Rust, reinheid en regelmaat dus, hm dat wordt 180 graden draaien dan want het is hier allemaal chaos, slaap-waakritme, eetritme, administratie, huishouden, geld, enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven