Cancun

16-01-2013 21:45 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond Dames,

Voor de mensen die al naar Cancun zijn geweest, graag jullie advies, ervaringen en tips.

Wat zijn de do's en dont's wat betreft het pinnen/ betalen in Cancun? De ene zegt pinnen en de andere zegt betalen met euro's /amerikaanse dollars. Wil weten wat nou echt voordeliger/handiger is.

En wat zijn leuke uitstapjes? wat moet ik echt hebben gezien in Cancun en omgeving?

Alvast bedankt.
Cancun? daar vind je toch alleen obese amerikanen die 3 weken op het strand komen bivakkeren? In Mexico is zo veel meer moois te zien!
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Rondreis door yucatan!! Zo mooi daar.
Gewoon met pesos betalen, met euro of dollar is alleen maar duurder juist.

Isla Mujeres is wel echt de moeite waard. Verder zat ik in Playa Del Carmen dus...
Cancun zelf is niet zoveel. Een strook met hotels, bars en winkels. Prima voor op t strand liggen, weinig te beleven. Als je van cultuur houdt: ga idd Yucatan verkennen. Chitzen itza, tulum, maar ook de natuur. Playa del carmen ligt vlakbij en vond ik gezelliger. Aanrader als je er van houdt: duiken is daar prachtig. Desnoods alleen snorkelen.
quote:_ebba schreef op 16 januari 2013 @ 22:04:

Gewoon met pesos betalen, met euro of dollar is alleen maar duurder juist.

Isla Mujeres is wel echt de moeite waard. Verder zat ik in Playa Del Carmen dus...dat daar gewoon pinnen of contant euro's mee en daar wisselen?
Daar pinnen. Anders loop je de hele tijd met al dat geld.

Wij hebben een excursie Tulum en Coba daar gedaan en vond het prachtig en zijn naar Xaret geweest.
Gewoon pinnen. Kostte dacht ik 150 pesos per transactie.

En inderdaad: liever Playa del Carmen of helemaal fijn rondreizen en dan Chichen Itza, Merida, Tulum, Isla Mujeres etc.
Gewoon pinnen idd.
isla mjeres en tulum zijn erg leuk. Cancun en playa del carmen vond ik vreselijk, net als chitzen itza, komen busladingen vol toeristen die massaal uit de bus rennen, in hun handen klappen (omdat het tussen de pyramides dan echoot) en weer terug de bus in rennen, jak.
Je kunt bij Chichen Itza slapen. Enorm charmant hotel (wel wat korte bedjes). Dan ben je 's ochtends nog voor de bussen binnen.
Wij hadden een Maya als gids dus hebben eerst de hele geschiedenis gehoord en kleinere plaatsen gezien voordat we bij Chitzen icha aankwamen. Ik vond het juist daardoor erg indrukwekkend omdat alle verhalen van die week daar samenkwamen. Erg indrukwekkend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven