Dim sum
vrijdag 18 januari 2013 om 12:10
Een tijdje terug heb ik in een aziatische supermarkt dim sum en een stoommandje gekocht.
Vanavond wil ik de dim sums gaan eten, maar vriend wenst daar wel iets bij te eten.. Is bang dat de smaak gaat vervelen.
Helaas heb ik hier alleen een AH tot mijn beschikking, dus doe ik een beroep op jullie creativiteit: hoe kan ik mijn dim sums aanvullen tot een lekkere avondmaaltijd?
Ik dacht zelf aan wat groentje (peultjes, kool) met sojasaus.. Of wat rundvleesreepjes wokken.. Iemand nog suggesties?
Vanavond wil ik de dim sums gaan eten, maar vriend wenst daar wel iets bij te eten.. Is bang dat de smaak gaat vervelen.
Helaas heb ik hier alleen een AH tot mijn beschikking, dus doe ik een beroep op jullie creativiteit: hoe kan ik mijn dim sums aanvullen tot een lekkere avondmaaltijd?
Ik dacht zelf aan wat groentje (peultjes, kool) met sojasaus.. Of wat rundvleesreepjes wokken.. Iemand nog suggesties?
vrijdag 18 januari 2013 om 12:20
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 januari 2013 @ 12:16:
Ja of een Japanse salade met zalm, zal even de link erbij zoeken.http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... e+met+zalm
of deze;
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... ne=Oosters
Ja of een Japanse salade met zalm, zal even de link erbij zoeken.http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... e+met+zalm
of deze;
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... ne=Oosters
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vrijdag 18 januari 2013 om 12:28
Wat voor Dim Sum heb je? En hoeveel? Als wij gaan 'dimsummen' dan hoef ik daar ook niks meer bij. Maar dan hebben we wel een tafel vol met lekkere hapjes maar als je weinig groente hebt zou ik er idd iets van gewokte groente bij doen, heb je juist wel groenten, dan kan je misschien een broodje bapao ofzo halen. Komt in de buurt bij Cha Siu Bao, wat ik echt onmisbaar vind bij lekkere dim sum.
Of je zoekt een receptje en maakt ze zelf in je stoommandje. Nog lekkerder!
Of je zoekt een receptje en maakt ze zelf in je stoommandje. Nog lekkerder!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
vrijdag 18 januari 2013 om 12:50
quote:Siepel schreef op 18 januari 2013 @ 12:48:
Waar kun je in NL eigenlijk Dim Sum krijgen? Ik heb dat nl alleen nog maar in China gezien
Aanvulling: toko supermarkten zijn hier niet in de buurt...
*kruipt terug onder haar steen*Hier hebben ze het bij de meeste supermarkten ook gewoon in de vriesafdeling.
Waar kun je in NL eigenlijk Dim Sum krijgen? Ik heb dat nl alleen nog maar in China gezien
Aanvulling: toko supermarkten zijn hier niet in de buurt...
*kruipt terug onder haar steen*Hier hebben ze het bij de meeste supermarkten ook gewoon in de vriesafdeling.
vrijdag 18 januari 2013 om 12:52
quote:commotion schreef op 18 januari 2013 @ 12:34:
Oh ja, zon salade is een goed idee! Thanks.
En Bladora, het is een mix, volgens mij allemaal gevuld met vlees. Zijn er iets van 15/20 Dus misschien idd die gewokte groente er bij. Ben erg benieuwd. Wat drinken jullie er bij eigenlijk?Chinees bier. Of thee.
Oh ja, zon salade is een goed idee! Thanks.
En Bladora, het is een mix, volgens mij allemaal gevuld met vlees. Zijn er iets van 15/20 Dus misschien idd die gewokte groente er bij. Ben erg benieuwd. Wat drinken jullie er bij eigenlijk?Chinees bier. Of thee.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vrijdag 18 januari 2013 om 13:22
vrijdag 18 januari 2013 om 14:26
quote:Siepel schreef op 18 januari 2013 @ 12:48:
*kruipt terug onder haar steen*
ik kruip maar helemaal niet vanonder mn steen vandaan denk ik, want ik weet niet eens wat het is... Heb er wel ooit eens van gehoord volgens mij, klinkt op zich aan de ene kant een beetje bekend, maar geen idee wat ik me erbij voor moet stellen.
Ik ga eens googlen..
*kruipt terug onder haar steen*
ik kruip maar helemaal niet vanonder mn steen vandaan denk ik, want ik weet niet eens wat het is... Heb er wel ooit eens van gehoord volgens mij, klinkt op zich aan de ene kant een beetje bekend, maar geen idee wat ik me erbij voor moet stellen.
Ik ga eens googlen..