Rare dingen van je eigen!!!

18-01-2013 18:02 98 berichten
Ik was wel eens benieuwd wat jullie voor rare dingen hebben van je eigen (ja, ik weet wel dat het 'zelf' is )!!

Zelf trek ik altijd alles naar me toe wat met koken te maken heeft, maar het geeft me enorme stress! Voortdurend nodig ik vrienden uit voor lunch, avondeten, hapjes etcetera en vervolgens ben ik dagen vantevoren al niet te genieten, want ik ben enorm gestresst en faalangstig in de keuken (in mijn werk helemaal niet, dat is weer het rare van m'n eigen ). Ik maak het mezelf ook helemaal niet makkelijk, alles moet vers en origineel. Alsof ik met Hell's Kitchen meedoe en een woedende Gordon Ramsey aan de dis krijg, ipv vrienden die alles altijd heel lekker vinden, de schatten. Ik kan het gewoon niet stoppen deze rare neiging. Steeds hoor ik mezelf zeggen: blijf anders gezellig eten ... en ja hoor, daar parelt het zweet alweer op mijn voorhoofd!

Raar maar waar! Nou jullie! Wat zijn jullie rare, hardnekkige, totaal onlogische niet uit te roeien neigingen?
Alle reacties Link kopieren
Niemand mag meehelpen met koken (of vriend, als er veel gesneden moet worden), anders word ik giftig. Uit mijn keuken blijven!
Er is al eens eerder zo'n topic geweest, geen idee meer wat de titel is. Was erg leuk! Misschien dat iemand het nog omhoog kan halen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dat ik in mijn werk heel sociaal ben en vaak denk dat ik het leuk zou vinden om meer vrienden te hebben, meer uit te gaan etc. Maar dat ik dan toch steeds weer ervoor kies om alleen te zijn. Beetje tegenstrijdig al kan ik steeds beter accepteren dat ik nu eenmaal echt graag alleen ben.
Ik nodig ook altijd graag mensen uit om te komen eten, kan aardig koken maar heb ook dagen van te voren al stress over wat ik moet maken. Word soms gek van mezelf.

Ook ben ik altijd bang om tekort te hebben dus maak meestal teveel.
quote:wollenstonecraft schreef op 18 januari 2013 @ 18:11:

Dat ik in mijn werk heel sociaal ben en vaak denk dat ik het leuk zou vinden om meer vrienden te hebben, meer uit te gaan etc. Maar dat ik dan toch steeds weer ervoor kies om alleen te zijn. Beetje tegenstrijdig al kan ik steeds beter accepteren dat ik nu eenmaal echt graag alleen ben.

Haha, dit zou ik zelf geschreven kunnen hebben!

Ben ook nogal een einzelgänger, al kan ik ook erg genieten van mensen om me heen. Maar niet te lang...
draaien aan mijn haar. Echt niet te onderdrukken!
Ik wil 'alles' weten.

Als ik iets lees en ik begrijp een woord/zin niet dan ga ik dat googlen. Dan kom ik geheid op een pagina waar ik ook niet alles begrijp en zoek dat weer op.

Dat is soms echt vermoeiend

In huis sta ik bekend om mijn kennis van films en muziek, oudste dochter overtreft me in bepaalde categorieen maar dan wil ik dat ook horen/onthouden

Op de iPad genoeg apps om je kennis te testen en dat doen we dan ook ook graag, ook zij heeft een enorme parate kennis. Met apps voor muziekkennis zijn we samen zoooooooo goed ;)

het heeft echt iets dwangmatigs, soms is het leuk maar het gaat echt te ver soms

Nu blijkt mijn zwager een pubquiz tic te hebben, arrgghhhhhh

Ik houd het nog een beetje af maar dat zal wel niet meer lukken.

Nadeel van dit alles is dat lezen van een artikel en volledig begrijpen me soms teveel tijd kost en ik tig tabbladen heb open staan, voordeel is dat ik erg goed kan zoeken op het internet en niet alleen van google afhankelijk ben, goede zoekwoorden heb etc

Nadeel daarvan is dat mensen dat weten en terug op je vallen;)

Nou ja, probleem...... not natuurlijk heden ten dage met de wereldellende
Je bent zelf een theepot
Ik koop elke week appels (omdat ze zo gezond zijn) en elke week gooi ik diezelfde appels ook weer weg. Zucht. Toch blijf ik ze kopen, tegen beter weten in. Ik weet namelijk dat ik ze moet eten en ik ben het ook echt van plan, maar ik vind appels zoooo vies.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
LOL Wat vinden je vrienden van je kook kunsten?

Ik erger mij aan het feit dat ik huishouden vaak tot het weekend laat versloffen en dat ik er in het weekend geen zin in heb omdat ik dan leuke dingen wil doen (maar wel doe omdat het moet).

Ik erger mij aan dat ik de spullen van mijn studie (2010) allemaal op een grote stapel heb gegooid in de kast. Overige papierwerk trouwens ook. Als de kast dicht kan is het opgeruimd zeg maar.

Als er een lampje kapot is in huis vergeet ik altijd een hele tijd om het te vervangen.

Kortom ik run het huishouden van Jan Steen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Iris27 schreef op 18 januari 2013 @ 18:46:

Ik koop elke week appels (omdat ze zo gezond zijn) en elke week gooi ik diezelfde appels ook weer weg. Zucht. Toch blijf ik ze kopen, tegen beter weten in. Ik weet namelijk dat ik ze moet eten en ik ben het ook echt van plan, maar ik vind appels zoooo vies.Heb ik ook maar ik vind ze niet vies als sap, in de blender of centrifuge met evt ander fruit of komkommer. Lust je wel appels als vers sap?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:wollenstonecraft schreef op 18 januari 2013 @ 18:11:

Dat ik in mijn werk heel sociaal ben en vaak denk dat ik het leuk zou vinden om meer vrienden te hebben, meer uit te gaan etc. Maar dat ik dan toch steeds weer ervoor kies om alleen te zijn. Beetje tegenstrijdig al kan ik steeds beter accepteren dat ik nu eenmaal echt graag alleen ben.Heb ik ook, paar leuke vrienden maar vooral in de winter ben ik een bejaardehuismus.
Ik laat altijd een stukje van mijn sandwich/broodje/croissantje liggen. Echt een heel klein stukje korst. Hoe lekker ik het ook vind het hoe zo'n honger ik ook heb. Geen idee waarom en ik doe het al sinds de basisschool.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Inmiddels heb ik een vaatwasser, maar zet nog steeds mn ontbijt bord en mok op het aanrecht, express in de weg en ruim dit pas de volgende ochtend als ik weer ontbijt maak in de vaatwasser. Bedenk telkens: in de vaatwasser, erin maar doe het nooit. Moet 1 dag op t aanrecht blijven staan.
Mijn naam in RAAR !
Ik haat stoepkrijt. Wil het niet zien en niet aanraken. Vermijd het ook als ik het zie .

En als ik een milky way eet pulk ik eerst de chocolade er vanaf en rol dat witte spul op tot een bolletje en dan pas eten. Heilig van overtuigd dat het op die manier veeeel lekkerder is!
Some flies are too awesome for the wall
heel enthousiast reageren,en dan even later denken :maar dat wil ik eigenlijk niet.
Ik ben behoorlijk sociaal, maar op mijn werk helemaal niet zo.

Ik kijk mensen vrijwel nooit recht in de ogen, geen idee waarom.

Ik heb wat OCD trekjes.

Behoorlijk wat dingen moeten op volgorde zijn, en als dat niet zo is kan ik een hele lange tijd bezig zijn om het op de voor mij juiste volgorde te krijgen. Zo moeten mijn boeken op een bepaalde volgorde of genre staan, cd's staan op alfabet, bestanden op de computer netjes gesorteerd in mapjes (tenzij het dingen van mijn partner zijn en daar irriteer ik me soms kapot aan al zeg ik niks) Mijn kleurpotloden en verftubes, zelfs kwasten liggen op volgorde.

Ik irriteer me dood aan namen en titels (boeken/films etc) die vertaald worden vanuit het Engels naar het Nederlands en compleet veranderd worden in iets helemaal onlogisch. Ik lees en kijk dus alleen nog maar Engels als het een Engelstalige productie/boek is. Scheelt een hoop gegodver.
quote:suus1979 schreef op 18 januari 2013 @ 18:23:

draaien aan mijn haar. Echt niet te onderdrukken!Doe ik ook, voorals ik gestresst ben. Van de week werd ik erop betrapt door een client (ik werk in de zorg), die vond het een erg grappig gezicht.
Anderen storen zich aan hoe geordend ik ben Af en toe laat ik de boel verslonzen, maar dat gebeurt alleen als ik het heel druk heb. Verder zijn alle papieren van mijn studie in één la. Alles wat ik niet meer nodig heb, gaat de papiermand in. Post zit allemaal in een map, geordend op bedrijf. Deadlines op de studie? Bij mij is alles al weken van tevoren af. Mijn studiegenoten kunnen daar ook echt niet tegen. Maar goed, of dat raar aan mij is, weet ik niet.

Wel raar: Ik moet als ik het huis uitga eerst alles controleren. Zijn de kranen uit? Kookplaat uit? Stijltang uit? Waterkoker uit? En ga maar door. En als ik de deur uitstap, trek ik altijd een keer extra aan de deur. Ik heb een diepgewortelde angst dat mijn huis in de fik vliegt, of dat ik bestolen word, ofzo. Ik weet het ook niet

Mijn andere tics beperken zich veelal tot de huishouding. Hoe ik de was opvouw, in welke volgorde het huis schoongemaakt wordt, dat soort dingen. I know, I have issues.
Ik kan wel koken maar ben niet echt zo'n keuken prinses die uren lang in de keuken moet staan om te koken voor zoveel mensen ik kan sowieso niet van bijv 50 personen koken dat stress ik als een kip.
Hier is nog zo'n topic:

klik!

Edit: Deze is wel heel oud. Ik zoek nog even verder, want er was een veel recentere!
quote:viva-amber schreef op 18 januari 2013 @ 18:55:

[...]

Heb ik ook maar ik vind ze niet vies als sap, in de blender of centrifuge met evt ander fruit of komkommer. Lust je wel appels als vers sap?Nee lust ik ook niet.... Maar misschien als ik ze mix met komkommer ofzo dat is nog wel een idee. Komkommer koop ik namelijk ook soms en die gaat dan 9 van de 10 keer niet op want ik vind komkommer in mijn salade OOK niet lekker haha. Best stom als ik er zo over nadenk...
quote:-Bladora- schreef op 18 januari 2013 @ 19:00:

Ik laat altijd een stukje van mijn sandwich/broodje/croissantje liggen. Echt een heel klein stukje korst. Hoe lekker ik het ook vind het hoe zo'n honger ik ook heb. Geen idee waarom en ik doe het al sinds de basisschool.Dit doe ik ook! Maar dan met drinken. Ik drink nooit mijn glas leeg. Ik heb geen idee waarom ik het doe, het is volgen mij iets psychisch want soms 'dwing' ik mijzelf die laatste slok te nemen en dat voelt gewoon niet goed. Alsof ik iets wil bewaren voor later, wat ik dan vervolgens niet meer opdrink.
Ik hoef soms uren niet naar de wc. Maar zodra ik weet dat ik even niet zal kunnen dan moet ik. Verder reizen dan een half uur en dan altijd op zoek moeten naar een wc. Familie op een uur reizen of verder weet het al. Zetten de deur van de wc al open als ze mijn auto zien want ze weten dat ik op springen sta als ik aankom. Eerst plassen dan pas begroeten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven