Vind het toch spannend...

23-01-2013 09:31 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik eindelijk weer een afspraak met mijn oude psycholoog en hoop echt dat ze mij kan helpen. Alhoewel ook al ken ik haar al, blijf het toch spannend vinden..

Voel me vandaag ook niet al te fit, ben verkouden, maar gelukkig niet zo erg meer, maar voel me wel wat raar niet echt duizelig, misschien zijn het toch onbewust de spanningen die ik dan opbouw door er steeds aan te denken: ben ik wel echt duizelig, en zit dan te twijfelen zal i het afzeggen of niet!? Wachten tot ik me iets beter voel!? Ben dan bang dat er wat gebeurd, maar ik denk dat ik mijn angst nu zelf voed door er steeds maar aan te denken... Maar ik weet ook dat als ik wel ga, me misschien daarna veel beter ga voelen en ach het duurt maar 45 minuten en is 5 mnuten fietsen vanaf mijn huis, waar maak ik me druk om:) Dat zijn dus ook dingen waar ik me behoorlijk druk om kan maken.. Ben ook niet echt duizelig, maar meer een duf gevoel en hoe meer ik er aan denk, hoe meer het lijkt dat ik ook daadwerkelijk duizelig ben...

Maar moet denk nu ff doorzetten, en zal me straks vast beter gaan voelen..

Was het maar vast 1 uur, wachten duurt altijd zo lang...
Jeetje, ik word alleen al moe als ik je post lees. Raap jezelf bijelkaar en ga er gewoon heen. Je wilt immers toch hulp of niet?
Ik denk ook dat het een goed idee is als je wel gaat en je afspraak zeker niet afzegt.

Succes en sterkte!
Ga erheen, je weet dat je je er beter door voelt. En ga tot die tijd iets ondernemen. Maak een flinke wandeling, het is nu overal prachtig. Maak op afstandmeten.nl een wandeling van een kilometer of 10 en pak jezelf goed in.

Van wachten ga je je niet beter voelen. Hups!
Kom op, schouders eronder hoor. Het enige wat je hoeft is wachten tot 1 uur, je maakt het veel te zwaar. Ga ramen zemen ofzo. Dat klokstaren werkt nooit bevorderent. Ik denk ook dat je zéker je afspraak niet moet afzeggen.
Kun je geen andere psycholoog vinden?

Als je er zo'n slecht gevoel aan over houdt kun je er misschien beter mee stoppen of een andere zoeken. Ik vraag me af of het dan zin heeft. Ben je daar al iets wijzer van geworden?
Kapitein, dit heeft niks met de psycholoog te maken maar met de angststoornis die TO heeft.
quote:nellaaa schreef op 23 januari 2013 @ 09:48:

Kapitein, dit heeft niks met de psycholoog te maken maar met de angststoornis die TO heeft.

Oh, dan. Sorry. Wist niet.

Nou dan eh... Gooi je hart over de muur, dan springt de rest van je lijf er vanzelf achteraan!

Thumbs up!
Ik heb niet gezegd dat ik er een slecht gevoel bij had, wou het gewoon ff afschrijven van me, daardoor voel ik me altijd een stuk beter! omdat ik er sowieso wel heen ga, maar het gewoon ook spannend vindt.
Ik vind de reacties erg hard. TO gaat juist naar een psycholoog omdat ze last heeft van een angststoornis. Als het zo simpel was als je schouders er onder zetten en move on, dan had ze ook geen hulp nodig gehad.

TO heb je iets te lezen, of kun je een spelletje doen op je telefoon ofzo, ter afleiding? Goed dat je hulp gaat zoeken, hoe eng dit ook is. En het is ook spannend. Bedenk jezelf vooral dat als je vanavond thuis bent, je dit toch maar even geflikt hebt. Dan is de eerste stap gezet, en dat heb je dan toch maar mooi gedaan.
TO, ik ben bekend met angststoornissen. De gedachten die je nu hebt en de duizeligheid horen bij de angststoornis. Ik denk dat je dat zelf ook wel weet. Zet door, je weet dat als je eenmaal bij de psycholoog zit, je blij bent dat je het hebt gedaan en dat je je nog slechter zult voelen als je afzegd.

Zoals de posters boven mij zeggen; zoek afleiding, ga iets actiefs doen.
quote:my_little schreef op 23 januari 2013 @ 09:51:

Ik heb niet gezegd dat ik er een slecht gevoel bij had, wou het gewoon ff afschrijven van me, daardoor voel ik me altijd een stuk beter! omdat ik er sowieso wel heen ga, maar het gewoon ook spannend vindt.Goed zo! Schrijf het dan maar lekker van je af.
Het is ook spannend TO. Maar probeer jezelf goed er aan te herinneren dat als je afzegt, je het probleem in stand houdt. En wil je een leuk leven zonder deze angst, of wil je in dienst staan van juist die angst?
Ja dat weet ik, dat als ik wel ga afzeggen mij dan veel beter ga voelen, maar dat is juist niet de bedoeling! want al zou i het afzeggen, dan denk ik dat ik nog langer moet wachten tot ze weer tijd voor mij heeft.. En als ik wel ga me ook beter ga voelen, maar moet wachten tot ik er ben! dan zie ik vaak, ach het valt allemaal wel mee.. Ach ik denk maar zo het duurt maar 45 minuten, en kan daarna altijd nog rustig aan doen!
Als je afzegt dan voel je je nu 2 minuten beter en dan slaat de angst weer toe om het volgende wat je moet doen. Als je begint met het aanpakken van het probleem heb je uitzicht op een gezond leven. Als je niet aanpakt weet je alleen maar dat de situatie zo blijft als hij nu is. Daar word je toch ook niet blij van.
dat bedoel ik dat als ik af zou zeggen me idd binnen 2 minuten beter zou voelen, maar als ik er heen ga, dan zou ik me ook beter gaan voelen, maar dan moet ik ff wachten tot het 1 uur is:) maar het komt goed
"the only thing we have to fear is fear itself" Franklin. D Roosevelt.

En daar sloeg hij de plank dus gigantisch mis.

Van angst hoef je niet bang te zijn. Angst is, net als veel emoties een hoofdzakelijk lichamelijke reactie, net als een allergie. Identificeer de eerste rillingen / spanning / verslapping en draai ze terug, overspoel ze met kalmte of vreugde of woede. Gevaar is enigszins reeel en altijd overal wel in meerdere of mindere mate aanwezig maar het is ook een interpretatie. Er zijn vele andere interpretaties en dingen om op te focussen die veel leuker zijn. Kies die. Probeer te ontdekken waar in je lijf je emoties beginnen, hoe eerder je erbij bent hoe eerder je het om kunt keren, het kraantje dicht kunt draaien. Herken het patroon, voel de groei en de volgorde van de reactie. Angst is als een spier, leer hem beheersen / relaxen.
zo ben weer thuis! En ik wist het, maar voel me nu gelijk een stuk beter. Ze heeft me alles weer uitgelegd, over mijn angst en hehb ook opdrachten mee gekregen. Ik moet niet alles geloven wat ik denk:) En ook al voel ik me een dag iets minder, dan hoeft het nog niet zo te izjn, dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren, en al zou het wel gebeuren, wat dan nog vertelde ze.

Over 3 weken mag ik er weer heen. Ze was nog steeds zo vriendelijk. en hoop dat ik me niet meer wijs laat maken door mijn gedachten. En niet alles zo serieus moest nemen als ik wat in mijn lichaam voel enzo
Klinkt goed. Dat heeft ze goed gezegd. Sterkte ermee!
het voordeel was wel, dat we geen kennismakingsgesprek hoefden te hebben omdat ik haar al kende.

En ik hoop nu echt dat ik wel beter weet en het begrijp dan mijn levern door de angst laten bepalen en niet gelijk het ergste te denken als ik wat voel en niet overal iets achter te zoeken
quote:my_little schreef op 23 januari 2013 @ 14:59:

het voordeel was wel, dat we geen kennismakingsgesprek hoefden te hebben omdat ik haar al kende.

En ik hoop nu echt dat ik wel beter weet en het begrijp dan mijn levern door de angst laten bepalen en niet gelijk het ergste te denken als ik wat voel en niet overal iets achter te zoeken

Als je zoekt zul je dat vinden, dus zoek liever iets moois.

Veroordeel jezelf niet, dat heeft geen zin, probeer bewust te worden van je manier van denken.
Hey my littel een angststoornis is moeilijk te begrijpen voor iemand die het nog nooit heeft meegemaakt. Het is voor die mensen makkelijk te zeggen hup je schouders er onder pff was het maar zo makkelijk bij een angst stoornis. Heel goed dat je toch bent gegaan mag je echt wel trots op zijn hoor. Een dikkel knuffel daarvoor
quote:flapoortje schreef op 24 januari 2013 @ 01:29:

Hey my littel een angststoornis is moeilijk te begrijpen voor iemand die het nog nooit heeft meegemaakt. Het is voor die mensen makkelijk te zeggen hup je schouders er onder pff was het maar zo makkelijk bij een angst stoornis. Heel goed dat je toch bent gegaan mag je echt wel trots op zijn hoor. Een dikkel knuffel daarvoor

dankje, het is idd niet altijd even makkelijk.. en soms moet ik mij zelf echt een schop onder de kont geven om er wel op uit te gaan, zoals nu ook.. Ik wil graag naar het centrum, zit daar wel een beetje over te twijfelen ma ga het wel doen, gelukkig heeft mijn psycholoog alles uitgelegd en alles koppel ik aan mijn gedachten en hoeft niet eens zo te zijn alleen maar bang voor wat ik in mijn lichaam voel, het doel van de gesprekken is om me zelf eerder gerust te kunnen stellen..

ik heb van haar een kaartje meegekregen waar op staat: je moet niet alles geloven wat je denkt. en nog iets. en op de achterkant wat vragen heb je bewijs dat het zo is en ook dat het niet zo is en hoe zou je reageren op een vriendin en wat zou je over 10 jaar tegen je zelf zeggen en daarbij heb ik ok van dei gedachten schema meegekregen dus hoop dat ik er nu echt beter mee om kaan gaan!:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven