Het grote glittertopic
donderdag 24 januari 2013 om 10:53
quote:Lady-Voldemort schreef op 24 januari 2013 @ 08:31:
Arme Leo . Hoe lang moet je op de gang? Ik laatst drie dagen, om dezelfde reden. Stomme Facebook.
Goodmorning girls!
Inmiddels mag ik wel weer chatten op fb maar niemand uitnodigen. Ik heb nog minstens een etmaal straf.
Rare jongens die Amerikanen.
EV, je hebt mail!
Arme Leo . Hoe lang moet je op de gang? Ik laatst drie dagen, om dezelfde reden. Stomme Facebook.
Goodmorning girls!
Inmiddels mag ik wel weer chatten op fb maar niemand uitnodigen. Ik heb nog minstens een etmaal straf.
Rare jongens die Amerikanen.
EV, je hebt mail!
vrijdag 25 januari 2013 om 08:37
Gisteren een baaldag na gesprek met Psycholoog.
Vandaag 't bericht dat 't huis, waar ik zo graag zou wonen, verkocht is.
Ik kom er steeds meer achter dat ik mijn huidige leven te veel heb laten gebeuren en dat ik 't graag anders zou hebben, dit zorgt weer voor veel onrust.
Vandaag 't bericht dat 't huis, waar ik zo graag zou wonen, verkocht is.
Ik kom er steeds meer achter dat ik mijn huidige leven te veel heb laten gebeuren en dat ik 't graag anders zou hebben, dit zorgt weer voor veel onrust.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
vrijdag 25 januari 2013 om 08:42
Gatti
Was dat huis anders wel een optie geweest?
Ik laat ook veel gebeuren in m'n leven. Heb wel dromen, die met betere financiën gerealiseerd zouden kunnen worden. Enige moeite die ik voor die financiën doe, is elke maand een vijfde staatslot kopen ja, en ik werk natuurlijk, maar dat is geen vetpot.
Voor die dromen zoek ik af en toe de energie. Het fotograferen, bijvoorbeeld (jullie hebben nu allemaal zo'n beetje m'n foto's kunnen zien) Ik zou daar graag meer tijd aan besteden, maar het komt er gewoon niet van. Op een dag als vandaag, sneeuw en mist, zijn er fantastische plaatjes te maken. Maar ik werk en ik vind het bitter koud. Morgen zou ik nog op pad kunnen (ze verwachten gewoon weer sneeuw!) maar ik moet 's middags in het kunstatelier zitten en ik vraag me af of ik er morgenvroeg de energie voor kan opbrengen. Ik baal hier soms van, maar ik weet ook dat ik dit zelf alleen kan veranderen.
Wil je veranderen, begin dan met kleine stapjes. Wat kun je (nu al) doen? Waar kan je plannen voor gaan maken. En wees vooral blij met wat je nu hebt dat goed gaat
Zo probeer ik een beetje te leven
Was dat huis anders wel een optie geweest?
Ik laat ook veel gebeuren in m'n leven. Heb wel dromen, die met betere financiën gerealiseerd zouden kunnen worden. Enige moeite die ik voor die financiën doe, is elke maand een vijfde staatslot kopen ja, en ik werk natuurlijk, maar dat is geen vetpot.
Voor die dromen zoek ik af en toe de energie. Het fotograferen, bijvoorbeeld (jullie hebben nu allemaal zo'n beetje m'n foto's kunnen zien) Ik zou daar graag meer tijd aan besteden, maar het komt er gewoon niet van. Op een dag als vandaag, sneeuw en mist, zijn er fantastische plaatjes te maken. Maar ik werk en ik vind het bitter koud. Morgen zou ik nog op pad kunnen (ze verwachten gewoon weer sneeuw!) maar ik moet 's middags in het kunstatelier zitten en ik vraag me af of ik er morgenvroeg de energie voor kan opbrengen. Ik baal hier soms van, maar ik weet ook dat ik dit zelf alleen kan veranderen.
Wil je veranderen, begin dan met kleine stapjes. Wat kun je (nu al) doen? Waar kan je plannen voor gaan maken. En wees vooral blij met wat je nu hebt dat goed gaat
Zo probeer ik een beetje te leven
Later is nu
vrijdag 25 januari 2013 om 10:15
Tja, wat is 'laten gebeuren' in je leven? Hoeveel invloed heb je werkelijk, op dingen? En op mensen heb je al helemaal heel weinig invloed.
Als ik zo terugkijk, heb ik heel veel jaren veel 'laten gebeuren' in mijn leven, omdat ik me zo erg 'niets' voelde, 'machteloos', 'niets voorstellend'. Ik was in de greep van angsten e.d. die ik niet eens kon benoemen. Maar die wel heel veel invloed hadden op mijn toenmalige relaties. Waar ik dan weer 'in paniek' uitgestapt ben, met alle gevolgen van dien
Pas nu, dankzij de therapie, zie ik alles zoveel helderder, en zie ik ook dat ik, ondanks het overheersende gevoel van 'laten gebeuren', ook besluiten heb genomen en einde heb gemaakt aan situaties die mij niet verder brachten. Dat is wel positief te noemen. Ik baal er heel erg van dat mijn leven heel lang 'gestuurd' is geweest door de-gevolgen-van (jeugd), maar als ik eerder anders had gekund, had ik dat wel gedaan. Dus ik probeer mezelf niets meer te verwijten..
Maar in mijn huidige leven zou ik ook zeker wel dingen anders willen zien, alleen.. heb ik invloed op de economie, bijvoorbeeld? Nee. Heb ik invloed op verre ex? Nee. En zo kan ik nog wel dingen noemen. We zitten hier in deze maatschappij zo vast aan materiële shit die keuzemogelijkheden ook beperkt. Eigenlijk is er maar heel weinig 'maakbaar'..
Ik probeer óók te kijken naar wat ik wél bereikt heb, wat wél goed gaat, naar waar ik, ondanks alles, nu sta. Maar ook hier véél onrust. Dus ik voel met je mee, Gatti.
Dream, wat voor werk doe je in een kunstatelier? Is dat betaald werk? Klinkt interessant.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
vrijdag 25 januari 2013 om 10:33
Dat is 't inderdaad, onrust.
Jaren alles door laten kabbelen en nu door gesprekken met mijn Psycholoog en verder doordenken komt er steeds meer onrust.
Natuurlijk heb je heel veel dingen niet in de hand, maar ik merk dat ik te vaak de makkelijke weg heb gekozen en niet de weg die ik eigenlijk wilde.
En daarom nu onrust.
Jaren alles door laten kabbelen en nu door gesprekken met mijn Psycholoog en verder doordenken komt er steeds meer onrust.
Natuurlijk heb je heel veel dingen niet in de hand, maar ik merk dat ik te vaak de makkelijke weg heb gekozen en niet de weg die ik eigenlijk wilde.
En daarom nu onrust.
vrijdag 25 januari 2013 om 10:35
Ja, 'leuk' is dat hé, therapie. Het geeft een hoop onrust, want alles waar je aan 'gewend' was, waar je mee had 'leren leven', dat komt op de helling te staan. Het doet mij vaak denken aan een verbouwing: je begint met één ding, en dan komt dit erbij, en dat.. of aan die dominostenen-rij, je weet wel.
Ik zit er ook mee en het wordt allemaal bepaald niet kalmer.
Ik zit er ook mee en het wordt allemaal bepaald niet kalmer.
vrijdag 25 januari 2013 om 10:55
Ik ben gastvrouw, is vrijwilligerswerk. Is wel heel leuk om met kunstenaars om te gaan, het zijn net mensen En net als bij gewone mensen zijn er helaas ook strubbelingen, die altijd bij vrijwilligerswerk lijken te horen.
Maar het is een leuke groep, en ik hoop dat we verder kunnen dit jaar van bezuinigingen op subsidies. Ik hoop ooit voldoende moed verzameld te hebben, om mijn foto's er ook op te hangen, of zelfs een schilderij.. Maar daarvoor moet het atelier er nog wel even zijn, denk ik zo
Ik heb veel 'laten gebeuren' heb in m'n jeugd ook bepaalde keuzes genomen, die met het oog op nu niet zo handig uitgepakt zijn. Anderzijds.. was ik anders m'n man ooit tegengekomen. En was ik zonder die keuzes wel gekomen waar ik weet dat ik er zou kunnen komen.
Maar goed, ik heb dan ook geen grote problemen, zelf. Mijn leven kabbelt door, vaak te snel, dat wel. En ik ben wel eens bang dat ik spijt ga krijgen van de dingen, die ik nu niet doe. Aan de andere kant doe ik nu volgens mij vooral wat ik kan, dus waar kan ik dan spijt van krijgen. En ik ben over het algemeen een heel tevreden en gelukkig mens. Ik voel mij wat dat betreft wel gezegend.
Maar het is een leuke groep, en ik hoop dat we verder kunnen dit jaar van bezuinigingen op subsidies. Ik hoop ooit voldoende moed verzameld te hebben, om mijn foto's er ook op te hangen, of zelfs een schilderij.. Maar daarvoor moet het atelier er nog wel even zijn, denk ik zo
Ik heb veel 'laten gebeuren' heb in m'n jeugd ook bepaalde keuzes genomen, die met het oog op nu niet zo handig uitgepakt zijn. Anderzijds.. was ik anders m'n man ooit tegengekomen. En was ik zonder die keuzes wel gekomen waar ik weet dat ik er zou kunnen komen.
Maar goed, ik heb dan ook geen grote problemen, zelf. Mijn leven kabbelt door, vaak te snel, dat wel. En ik ben wel eens bang dat ik spijt ga krijgen van de dingen, die ik nu niet doe. Aan de andere kant doe ik nu volgens mij vooral wat ik kan, dus waar kan ik dan spijt van krijgen. En ik ben over het algemeen een heel tevreden en gelukkig mens. Ik voel mij wat dat betreft wel gezegend.
Later is nu
vrijdag 25 januari 2013 om 10:56
Moest trouwens net naar de dokter en heb gelijk wat foto's gemaakt in het natuurgebied waar ik werk. KOUD! pff..
En ik stapte af bij een wak, liepen er wel 20 ganzen op me af.. helaas had ik m'n fototoestel niet direct bij de hand, tegen de tijd dat ik die zover had, taaiden ze alweer af. Jammer, was wel een mooi plaatje. Een gans bleef toen onder m'n fiets liggen. Heel apart
En ik stapte af bij een wak, liepen er wel 20 ganzen op me af.. helaas had ik m'n fototoestel niet direct bij de hand, tegen de tijd dat ik die zover had, taaiden ze alweer af. Jammer, was wel een mooi plaatje. Een gans bleef toen onder m'n fiets liggen. Heel apart
Later is nu
vrijdag 25 januari 2013 om 13:16
haha, nee. Ik heb m'n fototoestel sowieso nooit om de hals. Ik kan daar erg slecht tegen. Ik heb een tasje waar hij inpast en die hangt schuin van schouder naar heup, zeg maar. Maar op de fiets dus in de fietstas. Niet handig Maar het fototoestel is wel groot ja.
Jammer van woensdag. Ik kan me voorstellen dat emoties even de overhand kregen. 1x toegeven, 1x een terugval na toch al zo'n mooie lange tijd zonder, is geen falen he! Je bent juist heel sterk bezig, vind ik. Top!
Jammer van woensdag. Ik kan me voorstellen dat emoties even de overhand kregen. 1x toegeven, 1x een terugval na toch al zo'n mooie lange tijd zonder, is geen falen he! Je bent juist heel sterk bezig, vind ik. Top!
Later is nu
vrijdag 25 januari 2013 om 13:50
Eindeloos, dat je 't zelf als niet goed ervaart is toch juist heel goed! Je fouten toegeven maakt je juist een heel sterk iemand.
Iets drastisch omgooien kost ook tijd natuurlijk, kan niet altijd zomaar in één keer.
Ernaast grijpen. Ik ervaar 't nu meer dat ik teveel opzij heb gezet voor anderen, voor 't plaatje enz.
Kom nu steeds meer achter mijn eigen "behoeftes" (weet even geen ander woord) en die beginnen te botsen met hoe 't nu is.
Iets drastisch omgooien kost ook tijd natuurlijk, kan niet altijd zomaar in één keer.
Ernaast grijpen. Ik ervaar 't nu meer dat ik teveel opzij heb gezet voor anderen, voor 't plaatje enz.
Kom nu steeds meer achter mijn eigen "behoeftes" (weet even geen ander woord) en die beginnen te botsen met hoe 't nu is.
vrijdag 25 januari 2013 om 15:30
Lieverd Gatti, ik bedoelde het huis, .
Wat fijn, dat je nu inzicht in je '' eigen'' behoeftes hebt, en wat zeg je dat mooi, '' het plaatje klopt niet ''.
Zie ik het goed, en mag ik het vertalen naar ongelukkig zijn ?
In dat geval, klopt mijn plaatje ook niet .
Maar we kunnen wel ons best doen, misschien, het kloppend te krijgen.
Dikke pakkerd
Wat fijn, dat je nu inzicht in je '' eigen'' behoeftes hebt, en wat zeg je dat mooi, '' het plaatje klopt niet ''.
Zie ik het goed, en mag ik het vertalen naar ongelukkig zijn ?
In dat geval, klopt mijn plaatje ook niet .
Maar we kunnen wel ons best doen, misschien, het kloppend te krijgen.
Dikke pakkerd
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
vrijdag 25 januari 2013 om 18:04
Alleen maar bijgelezen, (te)veel gepraat vanmiddag, met voornamelijk twee vriendinnen die overbleven na verjaardagsfeestje van een van hen. Rest was al eerder weg.
Ik was erg aanwezig
Oke, plaatje voor jullie.
Al ben ik net terug na een fietstochtje van 2x25 min. door sneeuw en kou dus, dit plaatje geeft me al een ietsjepietsje lentegevoel-vooruitzicht.
Ik was erg aanwezig
Oke, plaatje voor jullie.
Al ben ik net terug na een fietstochtje van 2x25 min. door sneeuw en kou dus, dit plaatje geeft me al een ietsjepietsje lentegevoel-vooruitzicht.