word er gek van...
vrijdag 25 januari 2013 om 11:02
soms wordt ik er echt gek van...... als ik bijvoorbeeld iets lees in de krant bijvoorbeeld over koolmonoxidevergifting, ben ik bang dat ik het ook ga krijgen, en dan lees ik dan overal wel, kan het niet echt vermijden, en dan voel ik bijvoorbeeld weer iets, en dan denk ik oh nee als ik het maar niet krijg, en dat gaat ook met andere zaken, als ik bijvoorbeelde vreemde stoffen ruik. ben ik daar ook als de dood voor... gewoon bang voor hoe ik me voel... en dan ben ik weer bang om onwel te worden of iets dergelijks... net alsof mijn geest me dit laat voelen en me het laat geloven... en soms durf ik niet eens naar buiten en dan voel ik me op en top prima en nergens last van, hoe meer ik er aan denk hoe mer ik er het voel.
Maar we gaan door, uiteindelijk komt het goed:)
vindt zo frustrerend, en mijn psycholoog zie ik pas over 4 weken weer:(
Maar we gaan door, uiteindelijk komt het goed:)
vindt zo frustrerend, en mijn psycholoog zie ik pas over 4 weken weer:(
vrijdag 25 januari 2013 om 11:16
Ik heb er ook wel de neiging toe. Maar niet zo zeer, dat ik mijn leven door laat beinvloeden.
Probeer de boel te relativeren. Het is mogelijk dat je onwel wordt door één of ander gas. Maar het is ook mogelijk dat je over de drempel van de deur struikelt en verkeerd terrecht komt. En ga zo maar door.
Denk aan alle keren dat je van die gedachtes had, dat er wat ergs met je zou gebeuren. Hoe lang is dat geleden, wanneer is dat geweest en is er toen iets gebeurd? Nee toch?
Probeer de boel te relativeren. Het is mogelijk dat je onwel wordt door één of ander gas. Maar het is ook mogelijk dat je over de drempel van de deur struikelt en verkeerd terrecht komt. En ga zo maar door.
Denk aan alle keren dat je van die gedachtes had, dat er wat ergs met je zou gebeuren. Hoe lang is dat geleden, wanneer is dat geweest en is er toen iets gebeurd? Nee toch?
vrijdag 25 januari 2013 om 11:18
Ik denk dat bijna iedereen zich wel eens laat leiden door dat soort gedachten. Ik heb het zelf ook wel eens hoor. Vooral als ik dingen lees over ziektes enzo. Dan gaat het bij mij malen en dan voel ik allemaal bultjes en zie ik plekjes . Dan kan ik mezelf helemaal gek maken. En als ik s avonds naar programma s zit te kijken zoals ghostlab en the haunting enzo dan ben ik echt bang dat ik thuis ook zulke dingen ga krijgen. Maar als ik kijk naar een kookprogramma dan is er niks aan de hand.Wat mij dus helpt is nadat ik iets gezien heb wat eng is is of verdrietig is,is daarna kijken of denken aan iets onbenulligs iets wat nergens op slaat en dan ben ik nare gedachten snel vergeten.
vrijdag 25 januari 2013 om 11:24
er is idd nog nooit iets gebeurd, al die tijd dat ik hier op aarde ben! Want voor mijn angst dacht ik er niet eens bij na, en nu kan ik me druk om maken om alle kleine dingen! en dan lees ik weer iets en dan wordt ik er bang voor, dat heb ik wel vaker dat ik ergens bang voor ben een tijdje en na een tijd veel minder..
vrijdag 25 januari 2013 om 11:39