Nieuwe printer aanschaffen

25-01-2013 17:52 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een nieuwe printer aanschaffen omdat de oude van mij de geest heeft gegeven. Nu had ik voorheen een 3 in 1: printer, scanner en kopieerapparaat. Ik vond deze combi erg fijn en wil graag weer een soortgelijk nieuw apparaat aanschaffen. Echter de cartridges gingen extreem snel leeg bij dit apparaat. Als ik de printer een tijdje niet gebruikt had was de cartridge leeg. Nu gebruik ik de printer niet zo vaak en wil ik niet om de zoveel tijd verplicht een printje moeten doen omdat dan de cartridge niet leeg gaat, gewoon alleen als het nodig is. Vroeger toen ik nog een gewone printer had had ik hier nooit een probleem mee. Is dit mankement karakteristiek voor de 3- in 1 apparaten of had ik gewoon een slechte aanschaf gedaan (merk was vrij onbekend)? Als het een vaker voorkomend probleem bij de 3-in 1 is weet ik dat ik die, hoe gebruiksvriendelijk ze ook zijn, niet moet aanschaffen. Dan ga ik voor een losse printer en scanner. Wie kan mij opheldering over dit probleem geven?
De goedkope inktjetpprinters (die ook een scanner hebben), hebben inderdaad heel kleine cardridges. Maar dat ligt ook erg aan het merk en model.

En elke keer als je de printer aanzet controleert hij die en verbruikt hij iets... preventief.

Simpele laserprinter en losse scanner geeft je betere kwaliteit, maar in de aanschaf is het wel wat duurder.
wij hebben altijd zo'n 3 in 1 ding. eerst van hp en nu van brother. komt me niet bekend voor. zit er wel aan te denken om nu gewoon een simpele printer te kopen. scannen/kopieren doe ik bijna nooit en mag ik evt ook op mijn werk doen. en zo'n 3 in 1 ding is zo groot!
Ik denk dat je inkt niet op was, maar uitgedroogd. Dan geeft hij ook geen inkt meer. En dat gebeurt volgens mij bij alle printers die met inkt werken, wanneer ze te lang ongebruikt blijven. Een laserprinter zou dan de oplossing zijn, maar die zijn alles bij elkaar denk ik nog duurder.

Wat wel kan helpen, is om te kijken naar een type met 1 cartridge per kleur. Dan kun je eventueel losse kleuren vervangen ipv dat meteen de hele cartridge met alle kleuren vervangen moet worden.
Je kunt de cartridges ook tussendoor uit je printer halen en het beschermkapje dat er opgeklikt zat toen je ze kocht er op doen. (Kreeg ik als tip in de printerinktwinkel). Dan drogen ze niet uit.

Uitgedroogde cartridges kun je ook een kwartiertje in een schoteltje met heet water zetten. Daarna heel goed laten drogen in de zon (of op de verwarming?). Dan doen ze het ook meestal weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven