Het grote glittertopic

18-11-2012 07:49 2814 berichten
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

In de vaart der topicopenings kan een glittertopic natuurlijk niet ontbreken.

Kom hier gezellig van alles delen en glitteren voor elkaar (of gewoon voor jezelf).

Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 25 januari 2013 @ 08:42:

Gatti

Was dat huis anders wel een optie geweest?

Ik laat ook veel gebeuren in m'n leven. Heb wel dromen, die met betere financiën gerealiseerd zouden kunnen worden. Enige moeite die ik voor die financiën doe, is elke maand een vijfde staatslot kopen ja, en ik werk natuurlijk, maar dat is geen vetpot.

Voor die dromen zoek ik af en toe de energie. Het fotograferen, bijvoorbeeld (jullie hebben nu allemaal zo'n beetje m'n foto's kunnen zien) Ik zou daar graag meer tijd aan besteden, maar het komt er gewoon niet van. Op een dag als vandaag, sneeuw en mist, zijn er fantastische plaatjes te maken. Maar ik werk en ik vind het bitter koud. Morgen zou ik nog op pad kunnen (ze verwachten gewoon weer sneeuw!) maar ik moet 's middags in het kunstatelier zitten en ik vraag me af of ik er morgenvroeg de energie voor kan opbrengen. Ik baal hier soms van, maar ik weet ook dat ik dit zelf alleen kan veranderen.

Wil je veranderen, begin dan met kleine stapjes. Wat kun je (nu al) doen? Waar kan je plannen voor gaan maken. En wees vooral blij met wat je nu hebt dat goed gaat

Zo probeer ik een beetje te leven Wat een mooie post is dit, en dat je 's morgens al zo inspirerend kunt zijn, Droom, respect
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Ach.. ik denk hier de laatste tijd toch ook veel over na, Eindeloos. Ik heb geen uitzicht op dé baan die ik graag wil. En vervolgens is de baan waarnaar ik streef, misschien niet dé baan die ik zou willen. Maar wat wil ik dan.. zo kan ik doorgaan.

Ik denk zelf dat ik beter af ben als ik gewoon de baan heb, die ik nu heb, en in m'n vrije tijd zoveel mogelijk doe wat ik kan en leuk vind. Fotograferen dus.
Later is nu

Later is nu
Wat een prachtposts!

Helden zijn jullie!

Zo makkelijk is het allemaal niet om het 'goed' te doen. Dat snap ik volkomen.

Mijn leven ging ook maar voorbij. Vorige week heb ik mezelf grondig samengevat en ben ik begonnen met nieuwe dingen doen, zoals dus uit een schrijfgroepje stappen (veilig) en zélf aan de slag te gaan, alleen. Doodeng vond ik dat maar het is tot nu toe een goede stap gebleken. Ik ben er nog lang niet maar de boel 'beweegt' in ieder geval weer.

Misschien dat we elkaar tot dingen kunnen inspireren door mee te denken met anderen?

Elmerveer, het coachingstraject waar ik het laatst over had, dat is in Zwolle. Heb je daar iets aan, qua reisafstand?

Eindeloos, arme jij schat, wat zul je je rot gevoeld hebben. Goed dat je stappen onderneemt. Stoer. Ik vind je een knoeperd. Je bent zó veel meer waard dan dat wat je sloopt. Zo ontzettend veel meer.....

Gatti heb vertrouwen lieverd! Ook jij werkt hard aan een leuker leven. Good for you!
Zo fijn dat je hier gewoon dingen kunt neerzetten die je heel vaak niet uit (ik in ieder geval) en dan ook nog eens goede meningen / inzichten terugkrijgt.

Ik ben in een leven gestapt bij mijn vriend wat niet mijn ideale leven is. En natuurlijk heb ik dat zelf laten gebeuren.

Door mijn jeugd met depressieve moeder ben ik er heel erg goed in om de schijn naar de buitenwereld op te houden. Maar nu, door therapie n.a.v. Burn-out, moet ik een enorm masker laten zakken.

Ook kan ik nu niet anders dan nadenken over alles. De put is open, alles komt eruit.

Wat jij zegt Leo: mijn leven ging maar voorbij, dat is wat ik nu heel erg ervaar. Volgens mij ben jij bezig om dat op een constructieve manier om te zetten. Ik ga juist de destructieve kant in.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
En als je dat nu constateert, Gatti, kun je ook een besluit nemen: ik wil niet die destructieve kant in. Ik wil een ander leven, ik wil het anders. En dan beetje bij beetje kijken welke stappen daarvoor nodig zijn..

Ik ben ook heel veel aan het nadenken en zie zo duidelijk hoe het eigenlijk al vanaf heel jonge leeftijd al 'mis' is gegaan met mij, ik zie zoveel en zolange tijd eenzaamheid; zo lang kon ik nergens over praten - en dat alles is pas gaan veranderen sinds het kwijtraken van mijn kinderen. Eerste stap was natuurlijk wel dat ik dat boek schreef en geen idee had wat er allemaal op me af zou komen, maar dat was wel het begin. En sinds ik met therapie bezig ben, blijft het borrelen en eruit komen en me bezig houden en gaat het me nog niet snel genoeg. Want ik zou graag ook werk/meer zinvolle bezigheden/geld verdienen willen. Ben ermee bezig maar het is nog niet voor elkaar (en met al die crisispraat word ik somber over mogelijkheden..).

Leo, ja fijn, meedenken. Zwolle is voor mij te ver weg trouwens. En dat schrijfgroepje: zoiets heb ik nou nog nooit gedaan, voor mij zou dat juist niet veilig voelen, maar heb jij daar veel aan gehad, qua leren schrijven, ideeën?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
En dit dus nog even:

De zon schijnt hier! Straks schijnt het nog te gaan sneeuwen. Willen jullie even duimen dat mijn auto weer gereanimeerd kan worden (nieuwe accu moet erin), want ik heb 'm komende week nodig?
Elmervrouw, ik herken veel in wat je schrijft.

Ik kende jouw verhaal niet, was voor mijn tijd, maar heb 't nu gelezen.

Ik vind het heel lief dat je zo reageert terwijl mijn problemen zoveel trivialer zijn dan wat jij hebt meegemaakt.

Daar wil ik je dan ook voor bedanken want jouw / jullie antwoorden doen me oprecht heel veel.

Goedemiddag!

Ik heb gisteren een leuke avond gehad bij het kunstpand. Daarna nog een lang gesprek met m'n dochter (die wat problemen heeft) en vanmorgen weer op tijd op met de hond. Niet helemaal fris en fruitig dus, maar wel goed allemaal. Zometeen weer naar kunstpand, alweer ik gastvrouw ga zijn. Nu haasten!

oh.. en 'ze' willen foto's van mij in de kunstuitleen ~slik~

Ik heb eigenlijk nog nooit foto's ingelijst. Na lang aandringen van man hebben we één foto op canvas aan de muur. Een nachtfoto van het Lage der Aa in Stad. Ik ben echt gék op nachtfotografie. Maar goed.. er is me zelfs een deadline gesteld. Ik móet.. echt eng!
Later is nu
1
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Droom, wat spannend, de foto's tonen, nou ze zijn mooi genoeg hoor!

Je gaat het straks van veel meer mensen horen, wedden ?
EV, ben je weer mobiel ?????

Voor jou ga ik eens glitteren...................

1
Dank je wel Eindeloos, lief. Ben er nu mee bezig om 't allemaal op te lossen via Psychologe, ze gaat ook EMDR doen (eng!)

Ik ben een prof in 't wegstoppen van nare gevoelens, nu dat door de gesprekken met Psychologe niet meer kan kom ik erachter dat ik dingen teveel heb laten gebeuren en niet gedaan wat ik wilde. Als ik in een slechte periode zit stoot ik 't liefste iedereen in mijn buurt af. Ik moet gaan bedenken of ik dat echt wil of dat ik dat op dit moment wil, om 't mezelf "makkelijker" te maken.
AA, wat een ontzettend goede en grote stap. Stoer van je dat je dit gaat doen!
Dreamer, wat moet jij trots zijn dat ze jouw foto's willen exposeren!

Wat onzettend knap.

Ik vind dat zo mooi als je goed kunt fotograferen. Probeer 't soms wel maar kom niet verder dan doorsnee foto's.

Spannend!
Natuurlijk was je alleen hier, Eindeloos, want ik was bezig in de garage. Jawel hoor, man en ik hebben het samen gefixt met die accu, en ik heb nog een creatieve oplossing aangedragen ook (waar hij niet opgekomen was) dus ik vind mezelf nu héél technisch en inventief. Het is heel bevredigend om een duidelijk probleem van een duidelijke oplossing te voorzien, en op het eind weer een Levende Auto te hebben. Dus meteen een rondje geregen, yeah.

EV is weer mobiel!!

Maar wat ik wou zeggen, Eindeloos: wat een moedige stap. Ik zocht naar een passend plaatje en vond iets wat in de buurt komt:

En Droom, keistoer van je foto's. Gewoon dóen. Geloof in jezelf. Ze hadden het niet gevraagd als je niet gewoon goed genoeg was. Zo!

Ik glitter nog even.

Gatti, fijn dat je er iets aan hebt, maar ikzelf bekijk het niet zo, dat problemen van anderen 'kleiner' of 'minder' of wat dan ook zijn; je hebt toch ook een hoop last van waar je mee zit?

Ik vind je gewoon heel moedig (en iedereen die dat doet!), als je je problemen gaat aanpakken en ermee bezig bent, want dat is hard werken. Héél hard werken, om dingen die je niet voor niets weggestopt had, er nu wel te mogen laten zijn. Dat het mag, en kan, er nu wel een plek is, iemand die je kunt vertrouwen.
Dit is toch wel een heel mooi topic hoor!

Ik ben alleen thuis. Wel 2 uur lang. Ga lekker op de bank met hond kunstuur kijken. Ben ik gek op, maar de rest van de huisgenoten niet
Later is nu
1
Hond ligt bij kunstuur altijd helemaal gelukkig languit over me heen en wordt geaaid. Dus ja.. hij vindt kunstuur ook leuk

Wat een vieze grijze dag vandaag he? Blegh. Hond vond het lopen ook niets aan, die smeltende sneeuw liep volgens mij niet lekker.

Later is nu
Hier regent het ook. Bah! Sneeuw is al bijna weg. Waar zal ik 's lekker warm en vooral droog in mijn 100% vitale auto heenrijden?

Eindeloos, zo'n accu vervangen is eigenlijk niet echt moeilijk, als je het zo een keer gezien hebt. Maar goed, hopen dat ie er nu weer zo'n 8 jaar tegen kan, mijn ouwe bakkie.

Ja, dit is een mooi topic. Helemaal mee eens.
Haha Elmervrouw, ik zie dat ik m'n plaatje niet goed geplakt had en nu heb jij 'm gebruikt. Heb ik maar een andere gedaan

IK raad je trouwens aan lekker warm en knus thuis te blijven..
Later is nu
Oh, had jij ook dit plaatje? Ik kon geen plaatje zien bij jou, maar ik zie dat je nu een ander plaatje hebt neergezet. Ziet er idd lekker warm en knus uit.

Ik ga nog wel met de hond naar buiten, volgens mij is het nu trouwens ook droog, maar verder niet veel meer vandaag. Nergens is ook iets te doen, behalve dan carnaval-gerelateerd. En laat ik daar nu net niet van houden (ook al woon ik in het zuiden)!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven