Stoommandje

28-01-2013 11:15 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb al even gezocht hier op het forum, maar nog vrij weinig stoom-recepten gevonden. Op internet kan ik natuurlijk wel van alles vinden, maar ben benieuwd naar wat jullie nou precies stomen!

Na dim-sum voor lunch en een wandeling door China Town moest en zou ik zo'n bamboe stoommandje hebben. Nu heb ik er één met twee lagen. Vanavond ga ik m'n groenten stomen, morgen wil ik vis maken met chilipeper, gember en citroengras in een laag, in de andere laag peultjes en ik heb ook al een recept gevonden van Jamie Oliver met hele simpele gestoomde kokosbroodjes.

Wat is jouw succesrecept?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Dim sums bij de Chinese super kopen en die thuis stomen.

Altijd succes.
Ik stoom ook alleen dim sums,tenminste ik heb een elektrische stomer en stoom ook wel rijst en soms groente maar geen bijzondere dingen verder..
Ik heb een stoompan bij de toko gekocht (zoiets als deze: stoompan). Ik stoom altijd mijn groente erin. Verder gebruik ik de pan voor het maken van rijst en pasta.
O ja, bapao's kunnen er ook in gestoomd worden.
Dim Sum heb ik inderdaad ook gekocht en er liggen een paar doosjes in de vriezer. Behalve groente/rijst/pasta geen spannende recepten?
Zet je zo'n stoommandje gewoon op een pan kokend water? Of is dat een hele domme vraag....
Kijk eens hier voor een paar ideetjes: stoomgerechten Allerhande

Denk dat ik zelf ook maar even ga kijken naar een paar nieuwe gerechten om te stomen. Zag er al een paar lekkere tussen staan :D
Ik stoom ook dingen warm. (geen magnetron nodig)

Aaardappelen/rijst etc van de vorige dag
Chinese koolrolletjes gevuld met gehakt bijvoorbeeld!
ooit dim sums gekocht bij de super en het bleken een soort dure morasnacks te zijn, maar dan minder. Bij Google Images zitten er wel stoombare hapjes tussen.
it's a big club and you ain't in it
Haha morasnacks? Bah! Ik heb mijn dim sum gehaald in een grote Chinese supermarkt, dus ik denk dat dit geen morasnacks zijn!

Bedankt voor de tips so far. Koolrolletjes onthoud ik!
quote:jippie55 schreef op 28 januari 2013 @ 11:31:

Zet je zo'n stoommandje gewoon op een pan kokend water? Of is dat een hele domme vraag....
Sorry jippie. Ja mn mandje staat nu op/in een koekenpan van gelijke grootte met een laagje kokend water erin.
Jamie Oliver heeft een lekker recept voor koolrolletjes met waterkastanjes en kip. Vanavond hebben we hier rolletjes van zalm,groente en glasnoedels in rijstpapier uit het stoommandje gegeten.
Up
Ik heb gisteren een stoommandje gekocht:

Ik wil er "gewone" groente in stomen (geen Chinese gerechten o.i.d.) maar hoe lang moet je bijvoorbeeld snijbonen of wortelen laten stomen? En is alles lekker(der) door het te stomen?

Kortom: wat doen jullie met zo'n mandje..?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven