Macedonie

19-07-2010 16:01 2201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga deze zomer naar Macedonie! Ik heb maar 8 dagen (helaas) en ben van plan om als uitvalsbasis Ohrid te hebben.

Wie heeft tips voor mij? Leuk, goedkoop, hotel of guesthouse? Manier van reizen? Is Struga leuk? Zijn er veel toeristen? Wat moet ik gezien hebben? Wat absoluut niet?

Al jullie wijsheid is welkom
Dank je viev. Nee, ik ga niet naar de begrafenis (je brengt me door de war..met een v of een f?), heb met mijn tante gebeld. Hij is in vrede gestorven.

Hier ligt sneeuw... bij jou ook? Was het bij jou in de buurt waar de helicopter is neergestort? Wel schrikken, zeg!

Die nare nachtdienst was meer horror, kan ik hier niet vertellen. Daar helpt een massage niet.

Wat heb je allemaal gedaan in je weekend?
Och, mijn Nederlandse spelling is niet meer wat het geweest is. Ik gebruik het te weinig.

Hier ook sneeuw. Klein beetje maar.

Maar het hele land ligt plat. Vlievelden dicht, treinen rijden niet meer......

Ik ben vandaag jarig!
Hi-ha-hartelijk gefeliciteerd viev! Lang zul je leven!!!!
Ik word helemaal blij van jullie verhalen over Macedonie. Ik wil aankomende zomer met een vriendin naar Ohrid (of in de buurt van). Ben wel benieuwd naar hoe mooi de mannen daadwerkelijk zijn....
Hi Cranberry! De mooiste man is van viev . leuk dat je naar Ohrid (of in de buurt van ) gaat. Vertel, ga je vliegen? Zo ja welke airline? En waar slaap je in Ohrid?

Ik wil er ook weer heen deze zomer, maar nu moeten we wrschl. ook verhuizen dit jaar.. dat is wel prijzig ook.

Viev, hoe was je weekend? Heb je je lekker laten verwennen??
Ik heb aantal jaren all in gedaan in Spanje en nu wil ik eens totaal een ander land. We zijn op zoek naar hotel, cultuur, mooi weer en leuke mensen. Na vele verhalen op zoover ben ik enthousiast geworden en na jullie verhalen hier helemaal! Ben aan het rondkijken op het internet, wil wel gewoon met een reisorganisatie maar wel hotel/appartement.. nog geen idee!
Ik ben benieuwd naar je verhalen als je terug bent. In ieder geval kun je met jetair vanuit Brussel goedkoop vliegen, dat is sinds kort. De mensen in Ohrid zijn heel hartelijk, je vind er veel cultuur in de zomer is het er meestal heel mooi weer. ( We hadden verleden jaar niet 1 dag onder de 30°). Je kunt er heerlijk eten en drinken voor een habbekrats, mijn tip : Belvedere restaurant aan de promenade.

Zoover heb ik nog niet gelezen, moet ik eens googlen. Op virtual tourist vind je veel mooie foto's en indrukken. Veel plezier! Wanneer heb je vakantie dan?

Hoe gaat het met je viev? Druk met werk??
Heidel, hij heeft me ten huwelijk gevraagd......

Ik ben nog in shock.....
Was dat je verjaardagscadeau? Waarom ben je in shock? Je hebt er de leeftijd voor, zou ik zo zeggen...:)

Heb je .."ja" gezegd?
Ik zie veel hotels zonder zwembad, mis je deze niet. Of is het meer echt meer dan genoeg? Ik vind het ook wel heerlijk om soms ff af te koelen in een zwembad.

Maar wauw, ten huwelijk gevraagd? Gefeliciteerd (denk ik dan maar).
Ik heb ja gezegd, maar ben 2 dagen helemaal van de kaart geweest. Had het niet aan zien komen.

Cranberry, je mag me feliciteren hoor

We hebben verder nog geen datum of locatie. Macedonie? Nederland? London? We zien wel.

Cranberry, veel plezier in Ohrid, zo mooi. Op zich heb je aan het meer genoeg hoor, kun je heerlijk in zwemmen.
Cranberry, je kunt heerlijk in het meer zwemmen, vanaf een bootje erin springen. Zoek het blauwe houten bootje , ligt bij "Gigolo" en dan vragen ! Ook in Struga kun je heerlijk zwemmen, vanaf een waterfiets bijv.

Viev, een bruiloft deze zomer!!!! Gaan we ons dan toch zien deze zomer? Kijk dat bedoel ik nou met dat balletje!!!!
We hebben nog geen idee hoe en wat.

Maar ik denk dat we hier het officiele papierwerk doen, en dan later een feest in Macedonie. Daar ben je natuurlijk meer dan welkom!
Dankjewel voor de uitnodiging!

Hopelijk gaat het papierwerk niet te lang duren.. dat is meestal een heel gedoe. Ik vind het wel heel erg leuk dat jullie gaan trouwen.. en heb je het al aan je/zijn ouders verteld...
Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Ik ben nu wel ontzettend benieuwd naar het mooie Ohrid!
Heb je al een reis geboekt Cranberry?

Wij gaan , als er niets tussen komt, eind juli tot midden augustus op vakantie richting Ohrid.

Ga je in het wit trouwen viev?
Papierwerk zal inderdaad even duren.

En ik ga niet in een trouwjurk! Vind ik echt verschrikkelijk.

Onze ouders en familie en vrienden weten het allemaal al!

Cranberry, hoe staat het met de plannen?
Mijn plannen zijn nog steeds goed! Weet nog niet welk hotel/appartement ik zou willen. Eigenlijk wil ik wel een zwembad maar deze zijn stukje duurder dan zonder zwembad. In de buurt of in Ohrid zelf lijkt me super, zodat we ook gewoon lekker in de stad kunnen eten
Vivagirl, wat gaaf dat jullie gaan trouwen! Nooit moeite gehad met cultuurproblemen, taalproblemen?
Ik ken de hotels eigenlijk niet zo goed daar, maar een zwembad is ook fijn hoor.

Even kijken of Corendon een leuke aanbieding heeft ofzo.

Nee, nooit taal of cultuur problemen gehad. De cultuur is ook niet zo anders. Ze lopen alleen een jaar of 30 achter, maar mijn vriend zelf niet omdat hij veel heeft gereisd. Dus dat zit allemaal wel goed.
Cranberry: Van mijn vriedin weet ik dat in hotel Granit een nieuw zwembad in de maak is, moet wel al klaar zijn. Zij heeft destijds bij Arke geboekt. Hotel Granit ligt niet in Ohrid, maar een taxi kost 2-3 euro, of over het meer met een bootje, ben je zo in Ohrid.

Viev, wat trek je dan aan voor je bruiloft? Wat denkt je vriend??
Hallo viev! Heb je het druk??
Ja, druk, sorry.

Ik ga niet in een trouwjurk, dat weet ik wel.

Het wordt gewoon simpel naar het gemeentehuis, niet te veel gedoe.

Is je man begonnen met zijn baan?
Mijn man en zijn baan.. het loopt niet op rolletjes, hij kan pas in april beginnen omdat de locatie nog niet af is. Balen!!

Wil vriend ook simpel naar het gemeentehuis?

Prettig weekend!!!
O wat jammer, ik hoop dat het allemaal goed komt.

Is hij nog steeds op jou aan het oefenen?

Ja, vriend wil ook simpel naar het gemeentehuis. Een groot feest doen we over een jaar ofzo. In macedonie natuurlijk!

Fijn weekend ook voor jou, of moet je werken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven