liegen

27-01-2013 14:38 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lieg. Niet omdat ik dat wil, omdat het gebeurt.
quote:Kier_V schreef op 27 januari 2013 @ 15:22:

WAAR meen je dan over te moeten liegen.....Ik lieg over dingen die vergeten ben, die ik niet goed gedaan heb, die ik naar mijn hand wil zetten.
Liegen, als je tegen jezelf liegt dan is er al een goede steek los................ Een leugentje om bestwil kan nog wel. En als je liegt over je persoonlijkheid, of er een tweede persoonlijkheid bij hebt zou ik toch eens een test voor schizofreen doen.
Dus je vult voor anderen in dat zij vinden dat je geen fouten mag maken. Vind je dat over jezelf?

De enige oplossing is: confrontatie met je angst aangaan. Dus toegeven dat je iets vergeten bent. Bedenk van tevoren hoe je denkt dat de ander reageert en vergelijk dat met de werkelijkheid.

En zelfs als de ander erg boos of teleurgesteld in je is omdat je iets te laat hebt gepost, is dat dan redelijk? Bepalen anderen objectief of jij wel of niet goed genoeg bent?

Nee, dat doen ze niet.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:tyche schreef op 27 januari 2013 @ 15:34:

Dus je vult voor anderen in dat zij vinden dat je geen fouten mag maken. Vind je dat over jezelf?

De enige oplossing is: confrontatie met je angst aangaan. Dus toegeven dat je iets vergeten bent. Bedenk van tevoren hoe je denkt dat de ander reageert en vergelijk dat met de werkelijkheid.

En zelfs als de ander erg boos of teleurgesteld in je is omdat je iets te laat hebt gepost, is dat dan redelijk? Bepalen anderen objectief of jij wel of niet goed genoeg bent?

Nee, dat doen ze niet.

Ik wil geen fouten maken.

Ik vind dat als ik een toezegging doe, ik deze na moet komen. Ik wil dat mensen mij waarderen, aardig vinden.
Oefen in sorry zeggen! Het klinkt alsof je dat niet kunt. Als je vindt dat je geen fouten mag maken, realiseer je dan dat over die fout liegen gewoon een nieuwe fout erbovenop is. En een ergere fout dan die eerste fout!

Iedereen maakt fouten hoor. Dat is niet erg. Erover liegen wel.

Bij die brief zeg je gewoon 'O sorry helemaal vergeten, wat dom. Ik ga het vandaag nog doen.'
Iedereen liegt.

Degene die zeggen dat ze nooooooit liegen, liegen ook.
Maar je liegt in de zin van dat je zegt dat iemand een leuk shirt aan heeft, terwijl je dat eigenlijk niet vindt?

Of lieg je dat je in een villa woont en je oom Brad Pitt is?
quote:bridgette schreef op 27 januari 2013 @ 15:41:

[...]

Ik vind dat als ik een toezegging doe, ik deze na moet komen. Ik wil dat mensen mij waarderen, aardig vinden.

Dan zou ik om te beginnen maar eens stoppen met liegen.

Mensen die liegen worden door de regel namelijk helemaal niet aardig gevonden...

Je hoeft helemaal niet te liegen, gewoon je afspraken nakomen

en idd, zoals iemand anders al schreef, nee durven zeggen.
quote:pyridine schreef op 27 januari 2013 @ 16:33:

Oefen in sorry zeggen! Het klinkt alsof je dat niet kunt. Als je vindt dat je geen fouten mag maken, realiseer je dan dat over die fout liegen gewoon een nieuwe fout erbovenop is. En een ergere fout dan die eerste fout!

Iedereen maakt fouten hoor. Dat is niet erg. Erover liegen wel.

Bij die brief zeg je gewoon 'O sorry helemaal vergeten, wat dom. Ik ga het vandaag nog doen.'

Precies.

Stel dat een vriendin van jou iets vergeet. Hoe zou je je voelen als ze zegt 'oh sorry, wat stom!' En hoe zou je je voelen als je erachter komt dat ze zegt dat ze het niet vergeten is omdat ze bang is dat jij dan slecht over haar denkt?
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:bridgette schreef op 27 januari 2013 @ 15:41:

[...]

Ik vind dat als ik een toezegging doe, ik deze na moet komen. Ik wil dat mensen mij waarderen, aardig vinden.Ik denk eerder dat problemen hebt met assertief zijn. Ik zou hiervoor naar je huisarts gaan en een assertiviteitstraining gaan doen.
Ik heb zo'n man die regelmatig liegt.

En dan zelfs over hele stomme dingen, hij mag graag rondneuzen bij de kringloopwinkel die op de route van werk naar huis ligt. Maar als ik vraag waarom hij zo laat is, zoals vandaag....

Dan zegt ie dat er politie controle is, terwijl ik toevallig een berichtje had gehad van iemand die hem daar had gezien. Wat is er nu erg aan om even daar rond te neuzen? En vooral waarom liegt hij hier om? Het komt onze relatie niet ten goede.
@Jaseta: Bang dat je hysterisch word dat hij daar even rondkijkt? Wellicht heb je dat in het verleden om iets gedaan en is hij daar nu bang voor? (Of heeft ie gewoon geen zin in gezeik.)
@truffelmaffia Was dat maar zo, dan kon ik het enigszins begrijpen. En zo gaat het met veel simpele dingen waarvan ik niet begrijp waarom.
Jaseta; ik heb zo"n ex; liegen om alles. En het ergste vond ik dat ie de leugens zo uit zijn mouw schudde en me recht in de ogen aankeek terwijl ie loog.

Wat zegt je man als je hem ermee confronteerd?
Ik lieg ook veel maar op een andere manier. Als ik vertel over iets wat ik heb meegemaakt of heb gehoord, fantaseer ik er nog vanalles bij. Denk dat ik daarmee hetgeen ik vertel interessanter/spannender/leuker wil maken. Raaare gewoonte
Geloof je in je eigen leugens?
Ik lieg liever niet, maar als ik mij daar gedwongen toe zou voelen, doe ik het wel.

Eerlijkheid duurt het langst, maar iemand wetens en willens daardoor bijvoorbeeld met de grond gelijk maken, daar doe ik niet aan mee.

Als de gevolgen groter zijn om de waarheid vertellen, dan het liegen, dan lieg ik. Met tegenzin, dat dan weer wel, want ik hou er niet van.

Een van mijn leugens heeft bijdragen om iemand anders leven te redden. Ik had het mij zelf veel meer kwalijk genomen als ik dan de waarheid had gezegd.
@Rara70 Als ik hem er mee confronteer dan wordt hij boos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven