Kritiek

01-02-2013 13:42 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke... Ik kan dus echt helemaal niet tegen kritiek. Ik begin boos te reageren, het te ontkennen etc. Het is niet zo erg dat ik er problemen ofzo van krijg, maar ik wil graag zorgen dat het wat minder wordt iemand tips?
Er zijn volgens mij cursussen "omgaan met kritiek". Even googlen of er iets bij jou in de buurt zit en of je dit via werkgever/opleiding zou kunnen volgen. Succes!
Leuk motto voor je!

"Ik kan het niet hebben als je zegt dat ik niet tegen kritiek kan"
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ach, wie kan er wel tegen kritiek?
Exposuretherapie. Open hier een topic dat je door de pil heen zwanger bent geworden van de man van je beste vriendin, bijvoorbeeld.
whaha, nog niet eens zo'n heel gek idee....
Lorem Ipsum
quote:Lady-Voldemort schreef op 01 februari 2013 @ 14:00:

Exposuretherapie. Open hier een topic dat je door de pil heen zwanger bent geworden van de man van je beste vriendin, bijvoorbeeld.Waar slaat dat op? Gaat denk ik misschien een beetje te ver :p
.
quote:whatzupp schreef op 01 februari 2013 @ 14:05:

[...]

Waar slaat dat op? Gaat denk ik misschien een beetje te ver :p

Was een soort grapje, sorry.

Ik denk dat niemand staat te juichen als ie kritiek krijgt. Nou heb je natuurlijk twee soorten kritiek: afbrekende kritiek en opbouwende kritiek, en het is handig als je die twee goed van elkaar kunt onderscheiden. De eerste soort moet je imo van je af laten glijden: als mensen je compleet afplassen omdat ze daar plezier in hebben zegt dat meer over hen dan over jou. De tweede soort is goed bedoeld, en de kunst is de voor jou haalbare dingen eruit te halen en er wat mee te doen.

En ik schrijf dit nou allemaal wel zo leuk op, maar ik ben er zelf ook niet altijd even goed in hoor .
Door veel kritiek te krijgen ga je er wel beter mee leren omgaan.
Misschien niet de beste manier om het te leren, maar door kritiek te krijgen leer je het op een gegeven moment wel.

Een mens mag fouten maken, en kan niet overal rekening mee houden, anders blijf je denken en kom je nog geen steek verder. Meestal kies je in jouw ogen de minst slechte oplossing, je weet dat er nadelen aan zitten, maar als er geen andere keus is op korte termijn, hoe kan jij het je zelf dan kwalijk nemen?

Als het onredelijk kritiek is dan leg je jouw standpunt neer.

Maar je moet altijd denken klopt dit wel, kan ik mij zelf iets aanrekenen? Heb ik gewoon perongeluk iets over het hoofd gezien?

Neem het niet te zwaar, waar gewerkt wordt daar worden fouten gemaakt, het gaat er om wat doe je er mee wanneer je er achter komt. Ze toegeven en herstellen, lijkt mij logisch, en daarna ze proberen te voorkomen.

Mijn klanten zijn tevreden omdat ik mijn fouten goed herstel (vaak ook fouten van anderen, maargoed, als bedrijf heb je een gezamelijke verandwoordelijkheid).
quote:Nouschi schreef op 01 februari 2013 @ 13:57:

Leuk motto voor je!

"Ik kan het niet hebben als je zegt dat ik niet tegen kritiek kan"
Serieus, exposure als in jezelf expres vaker blootstellen aan kritiek kan je helpen ermee om te gaan. Kies iemand uit die je graag mag en vertrouwd en laat diegene een lijstje maken met positieve en minder positieve dingen aan jou, of doe het desnoods eerst zelf voor hem of haar, en ga dan een gesprek aan over wat goed en minder goed is en probeer rustig te blijven en mee te veren en het niet te erg aan te trekken. Herhaal dit af en toe met steeds iemand anders en dan zul je hopelijk zien dat je eigenschappen hebt die niet altijd goed uitkomen, maar dat je daar wat aan kunt doen en dat het niet heel erg is...
Lorem Ipsum
Jezelf overtuigen dat fouten maken mag, dat je van kritiek kan leren en beter wordt. Is mij ook gelukt!

Falling on your face is still moving forward
Er zit wel verschil in kritiek en opbouwende kritiek.

Opbouwend is bedoelt je te helpen, terwijl er genoeg mensen zijn die kritiek geven om je neer te halen en die vormen accepteer ik ook niet met een glimlach en een 'dank je wel"

[...]

Waar slaat dat op? Gaat denk ik misschien een beetje te ver :pZie je, je kunt er niet tegen.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!

[...]

Waar slaat dat op? Gaat denk ik misschien een beetje te ver :p

Maak een onderscheidt tussen wie kritiek levert en waar het over gaat en probeer eens eerlijk naar jezelf te kijken.

Als je zelf en fout maakt kun je dat gewoon toegeven niets mis mee, als je weet dat iemand je nooit zou kwetsen is het geen kritiek maar iemand die je helpt. Kritiek is vaak bedoeld om je te helpen en je kunt erveel van leren. Dus als iemand een aanmerking maakt dan luister je geduldig het verhaal uit en trek dan pas je conclusie of en wat je er mee wilt doen.

Kritiek als, wat zit je haar raar, is geen kritiek, dat zijn mensen die niets beters te doen hebben dus dat is de groep die je mag negeren. Als je het antwoord niet wil weten kun je sommige mensen beter niets vragen.
quote:piratorarT schreef op 01 februari 2013 @ 14:35:

[...]

Zie je, je kunt er niet tegen. Dat was geen kritiek, ik gaf juist kritiek op de opmerking...
En niet slechte kritiek, gewoon kritiek omdat het een beetje vaag was :p
Heel erg bedankt allemaal voor de tips ) ik zal er volgende keer zeker aan denken!
quote:whatzupp schreef op 01 februari 2013 @ 18:39:

[...]

Dat was geen kritiek, ik gaf juist kritiek op de opmerking...Goh, dat heb ik helemaal niet zo ervaren, als kritiek dus. Kan ik toch beter tegen kritiek dan ik zelf dacht .
T was niet echt kritiek... Ik snapte het eerst gewoon niet :p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven