Probleem met de laptop
zaterdag 2 februari 2013 om 13:12
Ik heb een probleem met mijn laptop. (Ik schrijf dit nu even op een andere computer) De laptop start wel op maar ik kom dan niet in mijn computer Krijg alleen de melding dat ik kan kiezen uit de veilige modus e.d. Omdat er waarschijnlijk iets is met de soft of hardware of door een stroomstoring dat daarom de programma's zich hebben afgesloten. In de veilige modus kan ik maar even komen omdat daarrna de computer alweer uitvalt. Ik krijg in de veilige modus de melding; Runtime error. This application has requested the runtime to terminate it in an unusual way. Waar zou dit aan kunnen liggen. Zou het ook aan de adapter kunnen liggen?
zaterdag 2 februari 2013 om 15:13
Hallo, ik was net even weg. bedankt voor het reageren. Ik heb de computer niet bij de hand. Maar als ik dan veilige modus command prompt kies. Waar kan ik typen chkdsk? En dan krijg ik een foutnummer?
Ik was trouwens nog vergeten te melden dat; boven Runtime error. This application has requested the runtime to terminate it in an unusual way stond c: program files/hewlett packet/ bine/ I Am/ AsGhost.exe zoiets. Met terugzetten van het oude register bedoel je dan systeemherstel? Dit heb ik geprobeerd dus dat de computer weer teruggaat naar een andere datum. De computer begint met systeemherstel en valt dan uit.
Ik was trouwens nog vergeten te melden dat; boven Runtime error. This application has requested the runtime to terminate it in an unusual way stond c: program files/hewlett packet/ bine/ I Am/ AsGhost.exe zoiets. Met terugzetten van het oude register bedoel je dan systeemherstel? Dit heb ik geprobeerd dus dat de computer weer teruggaat naar een andere datum. De computer begint met systeemherstel en valt dan uit.
zaterdag 2 februari 2013 om 16:46
De computer blijft steeds rond de 2 a 3 minuten aanstaan. En valt dan uit. Laptop openmaken doe je bij een HP laptop door schroefjes aan onderkant los te maken? Lijkt me behoorlijk spannend om te doen. Bang dat ik de boel verniel.
In de virusscanner (veilige modus) zag ik niet iets vreemds in de geschiedenis staan; dus er waren geen virussen gevonden. Ik heb geprobeerd in de veilige modus nog een snelle virusscan uit te voeren dit lukt even maar dan valt de computer ook weer uit.
Als de computer uitvalt lukt het niet om de computer gelijk weer aan te zetten. Dan probeert de computer op te starten maar valt dan gelijk uit. Ik moet eerst even een paar minuten wachten en dan lukt het wel weer. (maar na 2 minuten valt de computer weer uit dus)
In de virusscanner (veilige modus) zag ik niet iets vreemds in de geschiedenis staan; dus er waren geen virussen gevonden. Ik heb geprobeerd in de veilige modus nog een snelle virusscan uit te voeren dit lukt even maar dan valt de computer ook weer uit.
Als de computer uitvalt lukt het niet om de computer gelijk weer aan te zetten. Dan probeert de computer op te starten maar valt dan gelijk uit. Ik moet eerst even een paar minuten wachten en dan lukt het wel weer. (maar na 2 minuten valt de computer weer uit dus)
zondag 3 februari 2013 om 21:06
Bedankt Oddjobx voor je reactie. Ik kon vandaag nog niet eerder reageren. Morgen ga ik hier in iedergeval mee aan de slag. Ik weet niet of ik het allemaal goed begrijp. Systeemherstel had ik al gedaan voordat ik dit topic opende.Voordat ik je laatste bericht las had ik ook opdracht prompt geprobeerd en chkdsk getypt. (welke melding moest je weten of gaat het inderdaad over AsGhost?) In deze modus valt de computer inderdaad niet uit. Ook heb ik daarna nogmaals in de gewone veilige modus opgestart. En op virussen gescant (dit kon want de computer viel nu niet uit. (wel kreeg ik die runtime error) Er waren geen virussen gevonden dus daar kan ik het dan denk ik niet aan liggen. En dus ook niet aan de adapter denk ik. Morgen ga ik met mijn laptop aan de slag met een andere computer ernaast en ga ik goed bestuderen wat je hebt geschreven.
maandag 4 februari 2013 om 12:29
Hallo Oddjobx. Misschien dat je mijn berichtje leest. Je bedoelt dat ik services.msc moet zoeken in de veilige modus en dan bij start via uitvoeren? Want in opdracht prompt zie ik geen start staan?
Via de veilige modus heb ik via uitvoeren gezocht naar services.msc. Ik zie dan inderdaad een lijst met services. Maar Authen tec fingerprint zie ik er niet tussen staan. Van HP zie ik alleen HP protect tool services er tussen staan. Ik weet niet hoe belangrijk Ghost is. Wat zou er fout kunnen gaan als je het weglaat? Alvast bedankt.
Via de veilige modus heb ik via uitvoeren gezocht naar services.msc. Ik zie dan inderdaad een lijst met services. Maar Authen tec fingerprint zie ik er niet tussen staan. Van HP zie ik alleen HP protect tool services er tussen staan. Ik weet niet hoe belangrijk Ghost is. Wat zou er fout kunnen gaan als je het weglaat? Alvast bedankt.
maandag 4 februari 2013 om 14:20
Op welke site zou ik speedfan veilig kunnen downloaden, er ging net iets mis geloof ik. (geen drivers ik heb het maar weer gedeintstalleerd)
Mijn vragen zijn; Ik moet nu in mcs.services HP protect tool opstarten of hoeft dit nu dus niet. En de rest staat er niet tussen. (authen tec fingerprint etc
En als ik dat gedaan heb dus ctrl alt del en dan naar processen
AsGhost etc stoppen.
en dan dus naar ms config?
Mijn vragen zijn; Ik moet nu in mcs.services HP protect tool opstarten of hoeft dit nu dus niet. En de rest staat er niet tussen. (authen tec fingerprint etc
En als ik dat gedaan heb dus ctrl alt del en dan naar processen
AsGhost etc stoppen.
en dan dus naar ms config?
maandag 4 februari 2013 om 15:39
Bij msconfig bij het tabje opstarten. Zie ik nergens een item met het woordeje HP staan. Dus ik weet eigenlijk niet wat ik moet uitvinken
In hetzelfde schermpje onder services staat wel een hele lijs (waarbij bij veel dingen als status gestopt staat) t maar het enige waar het woordje HP bijstaat is; HP protect tool services.
In hetzelfde schermpje onder services staat wel een hele lijs (waarbij bij veel dingen als status gestopt staat) t maar het enige waar het woordje HP bijstaat is; HP protect tool services.
maandag 4 februari 2013 om 15:51
maandag 4 februari 2013 om 16:14
Hallo Oddjobx ik had eerst al in opdrachtprompt CHKDSK gedaan
Ik krijg de volgende meldingen:
;
het type bestandsysteem is NTFS.
Waarschuwing parameter F niet opgegeven.
CHKDSK is bezig met het herstellen van verloren bestanden.
CHKDSK is bezig met herstellen van een zwevend bestand TMF6DN`~1 <47790> naar mapbestand 72.( En nog een ander zwevend bestand met een lang nummer)
Bezig met het herstellen van fouten in het Bitmap- kenmerk van MFI
CHKDSK heeft vrije schijfruimte in de volumebitmap gevonden die als toegewezen is gemarkeerd.
Er zijn problemen met het bestandsysteem vastgesteld . Voer CHKDSK uit met de optie / F om deze problemen te herstellen
Ik krijg de volgende meldingen:
;
het type bestandsysteem is NTFS.
Waarschuwing parameter F niet opgegeven.
CHKDSK is bezig met het herstellen van verloren bestanden.
CHKDSK is bezig met herstellen van een zwevend bestand TMF6DN`~1 <47790> naar mapbestand 72.( En nog een ander zwevend bestand met een lang nummer)
Bezig met het herstellen van fouten in het Bitmap- kenmerk van MFI
CHKDSK heeft vrije schijfruimte in de volumebitmap gevonden die als toegewezen is gemarkeerd.
Er zijn problemen met het bestandsysteem vastgesteld . Voer CHKDSK uit met de optie / F om deze problemen te herstellen