Facebook en timeline

02-02-2013 19:33 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraag:

Ik heb gereageerd op een foto van een vriendin via facebook (ingelogd met mijn eigen gebruikersnaam).

Nu zat ik daarna even ingelogd op de facebook van mijn dochter. Daar zag ik staan ....X.... (ik dus) heeft gereageerd op de foto van ...Y.... Ik wil echter niet dat iedereen weet op wie ik heb gereageerd en wat ik heb geschreven. Ik heb al gezocht bij instellingen, maar kan het niet vinden. Wie helpt? Hoe kan ik dit uitschakelen?
Volgens mij komt het doordat Y z'n pagina dan "openbaar" heeft voor je dochter. Volgens mij kan alleen je dochter die meldingen uitzetten van jou... Weet ik niet zeker
Tsja, dat had je kunnen weten als je op een foto reageert. Dat is de reden dat ik vaak niet op foto's reageer
Dat zie je inderdaad rechts van je pagina bij ticker.

Volgens mij zie je zelfs niet alleen de reacties op de foto´s maar zie je alles, ook de reacties die er gegeven worden op statusupdates.
Die ticker heb je alleen zelf als je meer dan 100 vrienden hebt. Maar zoals ik begrijp krijgt dochter 't te zien op haar "nieuwsoverzicht" En het ligt er aan hoe "openbaar" de persoon op wie je reageert zijn/haar pagina heeft
Kun je zelf uitzetten!
Waar dan, lamalady? Zou ik ook graag willen weten
De foto van je vriendin staat waarschijnlijk ingesteld op "openbaar". (Waarschijnlijk zelfs haar hele profiel, dus iedere internetgebruiker kan alles lezen.) Dat kun je zien aan het kleine grijze wereldbolletje dat bij haar berichten/foto's staat. Als jij op een openbare foto/bericht reageert, krijgen al jouw vrienden dat in hun overzicht te zien.

De enige die hier iets aan kan veranderen, is je vriendin. Die moet haar privacyinstellingen veranderen van " openbaar" naar "vrienden".

En zelf kun je het probleem voorkomen door alleen nog op foto's/berichten te reageren die op "vrienden" staan ingesteld (dan zie je er geen grijs wereldbolletje, maar een grijs symbooltje van twee hoofdjes naast staan). Dan krijgen jouw vrienden het niet meer ongevraagd in hun overzicht.
Dank voor deze goede tip, Java! Hier kan ik echt iets mee, super!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven