verpest

04-02-2013 00:37 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
..........
Ragweed, het valt me op dat je zegt hulp te willen, maar eigenlijk wil je oplossingen. De adviezen om met een psycholoog te gaan praten wijs je af of negeer je, maar je geeft wel aan dat niemand nog verteld heeft wat je nu met je buren moet doen. Jij wilt dat je problemen voor je opgelost worden. Dat kan helpen, op de korte termijn, maar op de lange termijn heb je er veel meer aan om zelf te leren hoe je je problemen oplost. Dat zal niet meteen perfect gaan, maar als je gaat oefenen, met hulp van een psycholoog bijvoorbeeld, steeds beter. En als het dan beter gaat is het moment om te verhuizen, omdat je dan in een nieuwe omgeving kunt beginnen met verbeterd gedrag.

Als ik je zo lees weet je best goed waar de problemen in je gedrag zitten, dus kun je daar gericht hulp voor vragen bij een professional. Volgens mij is dat tot nu toe een teleurstelling geworden omdat jij direct een oplossing verwacht, terwijl je dus zult moeten investeren in jezelf, moet gaan oefenen, fouten maken en daarvan leren. Ik lees niets in je posts waaruit blijkt dat je geen lerend vermogen hebt, dus dat gaat je best lukken. Naar de huisarts dus en hulp vragen. Of weer contact opnemen met maarschappelijk werk. Succes!
quote:aikidoka schreef op 04 februari 2013 @ 06:47:

Ragweed, het valt me op dat je zegt hulp te willen, maar eigenlijk wil je oplossingen. De adviezen om met een psycholoog te gaan praten wijs je af of negeer je, maar je geeft wel aan dat niemand nog verteld heeft wat je nu met je buren moet doen. Jij wilt dat je problemen voor je opgelost worden. Dat kan helpen, op de korte termijn, maar op de lange termijn heb je er veel meer aan om zelf te leren hoe je je problemen oplost. Dat zal niet meteen perfect gaan, maar als je gaat oefenen, met hulp van een psycholoog bijvoorbeeld, steeds beter. En als het dan beter gaat is het moment om te verhuizen, omdat je dan in een nieuwe omgeving kunt beginnen met verbeterd gedrag.

Als ik je zo lees weet je best goed waar de problemen in je gedrag zitten, dus kun je daar gericht hulp voor vragen bij een professional. Volgens mij is dat tot nu toe een teleurstelling geworden omdat jij direct een oplossing verwacht, terwijl je dus zult moeten investeren in jezelf, moet gaan oefenen, fouten maken en daarvan leren. Ik lees niets in je posts waaruit blijkt dat je geen lerend vermogen hebt, dus dat gaat je best lukken. Naar de huisarts dus en hulp vragen. Of weer contact opnemen met maarschappelijk werk. Succes!

Dit dus, hier sluit ik me helemaal bij aan. Je verwacht inderdaad kant en klare oplossingen en als die niet worden gegeven, reageer je verbolgen en verongelijkt.

Wij kunnen jou niet zeggen hoe je je leven moet leiden, je moet zelf de regie in handen nemen en zakken aanpakken en weer gaan oppakken en volgens mij kun je dat het beste met behulp van een psycholoog doen, want jouw verhaal klinkt eerlijk gezegd nogal "apart". Je voelt jezelf een buitenbeentje, maar als ik het zo lees is er nog wel het een en ander te doen m.b.t. jouw normen- en waardenbesef. Je kunt niet zomaar doen wat je wilt zonder daarbij op enigerlei manier te conformeren aan de maatschappij, want dan wordt je inderdaad een buitenbeentje.
En wat heb je gedaan met alle tips en adviezen uit je vorige topics? Laat me raden...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wil je écht wel geholpen worden? Of is het ergens ook wel "veilig"om dit imago te hebben. Wil je uit deze cirkel, geef je zelf dan een schop onder de kont en gan naar een goede psych.

Zorg ervoor dat je voor jezelf helder krijgt waar jij staat en heen wilt in je leven.
Je zegt dat je moeder er aan onder door gaat. Maar zou zij er voor open staan om jouw problemen samen aan te pakken? Samen naar een hulpverlener gaan? Wellicht voel jij je dan sterker omdat je er niet meer alleen voor staat, en krijgt zij wat rust omdat jij dan serieus met je problemen aan de slag gaat.
wat ik heb gedaan met d vorige tips ik heb een maatschappelijk wrker ingeschakeld die een briefje op ijn voordeur heeft geplakt met haar telefoonnummer en vervolgens mijn buren te woord heeft gestaan

toen was ik wel even klaar met hulpverleners,wat me logisch lijkt
quote:dramkabouter schreef op 04 februari 2013 @ 07:02:

[...]

Dit dus, hier sluit ik me helemaal bij aan. Je verwacht inderdaad kant en klare oplossingen en als die niet worden gegeven, reageer je verbolgen en verongelijkt.

Wij kunnen jou niet zeggen hoe je je leven moet leiden, je moet zelf de regie in handen nemen en zakken aanpakken en weer gaan oppakken en volgens mij kun je dat het beste met behulp van een psycholoog doen, want jouw verhaal klinkt eerlijk gezegd nogal "apart". Je voelt jezelf een buitenbeentje, maar als ik het zo lees is er nog wel het een en ander te doen m.b.t. jouw normen- en waardenbesef. Je kunt niet zomaar doen wat je wilt zonder daarbij op enigerlei manier te conformeren aan de maatschappij, want dan wordt je inderdaad een buitenbeentje.ok dus ik verdien het om van de trap gegooid te worden of aangerand of vestolen te worden dat doe ik ook niet met anderen
Sorry dat ik het zo zeg, maar wat ben je raar. Althans zo kom je over.

Ik snap er helemaal niets van en ik zou volgens mij gek van mezelf worden als ik jou was.
quote:ragweed schreef op 04 februari 2013 @ 11:58:

wat ik heb gedaan met d vorige tips ik heb een maatschappelijk wrker ingeschakeld die een briefje op ijn voordeur heeft geplakt met haar telefoonnummer en vervolgens mijn buren te woord heeft gestaan

toen was ik wel even klaar met hulpverleners,wat me logisch lijktIn het topic wat je over dat 'geval' had geopend, heb je ook allerlei tips gekregen. Maar als jij klaar bent met hulpverleners dan houdt het op, want alleen lukt het je ook blijkbaar niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:ragweed schreef op 04 februari 2013 @ 12:06:

[...]

ok dus ik verdien het om van de trap gegooid te worden of aangerand of vestolen te worden dat doe ik ook niet met anderen

Ik heb geen idee hoe je er in godsnaam bij komt dat ik zou zeggen dat je dit verdient.

Sorry, maar ik ga hier geen energie meer in steken. Iedereen doet zijn uiterste best om je op weg te helpen, tips te geven, te proberen je enig inzicht in jouw situatie en gedachtenwereld te geven, maar als jij ervoor kiest om alleen te lezen wat je WILT lezen en in de slachtofferrol te blijven zitten, houdt het voor mij toch echt op.

Ik wens je oprecht heel veel succes.
quote:ragweed schreef op 04 februari 2013 @ 11:58:

toen was ik wel even klaar met hulpverleners,wat me logisch lijkt

Dat snap ik even niet, wilde de maatschappelijk werker jou daarna niet meer helpen of zo? Of was ze geindoctrineerd door je buren?

Ik vind het oprecht heel vervelend dat je een vervelende ervaring hebt gehad met een hulpverlener. Ik hoop dat je het op kunt brengen om een nieuwe hulpverlener een kans te geven, want ik denk dat je er veel baat bij zou hebben, bij begeleiding. Want de zaken die jou overkomen zijn zijn heel naar en die verdien je zeker niet. En je geeft aan dat het je zelf niet lukt. En hier op het forum kunnen we ook niet de oplossingen voor je bedenken. Daar heb je echt hulp van een professional voor nodig.
quote:Kirsten_ schreef op 04 februari 2013 @ 13:24:

Sorry dat ik het zo zeg, maar wat ben je raar. Althans zo kom je over.

Ik snap er helemaal niets van en ik zou volgens mij gek van mezelf worden als ik jou was.

Niet vervelend bedoeld, maar ik ben het hier wel mee eens. Je klinkt als een ongeleid projectiel, alsof je willoos overgeleverd bent aan wat je voelt of denkt. Heb je totaal geen gevoel van "kern", dat er iets is dat eigenlijk echt "Jij" is, los van al die gedachtetjes en gevoelentjes?

Ik kan me ook sip; eenzaam; verloren; geil enz voelen, maar ik weet altijd dat dat dat niet de essentie van Mij is, dat ik wel meer ben dan dat.
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
Je moet ook niet naar maatschappelijk werk Je moet naar een psbych. Liefst 2e lijns voor fatsoenlijk onderzoek en daarna / daarnaast gerichte en.practische hulp.

Ga naar je huisarts en laat je verwijzen.
Been there, done that, got the T-shirt.
ragweed, ik hoop dat je terugkomt en mijn posts nog leest. Ik vind het verdrietig dat je je zo voelt en ik denk echt dat je geholpen kunt worden, als je het een kans geeft en zelf wilt investeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven