parijs
dinsdag 5 februari 2013 om 13:09
Wij willen een lang weekend naar Parijs gaan,wie heeft er nog leuke tips wat we absoluut moeten gaan zien?Eiffeltoren,notre dame etc,dat weten we zelf ook wel,.Maar wie weet er nog andere interessante bezienswaardigheden,die we absoluut moeten gaan zien.Wij dachten zelf aan eind mei,kwa weer,is het dan lekker weer in Parijs?Willen wel buiten op een terras in het zonnetje kunnen zitten!!!
dinsdag 5 februari 2013 om 13:16
Ga lekker een stokbroodje eten in de tuinen bij het Louvre. Vooral bij een namiddag-zonnetje is dat erg romantisch.
Vriend en ik hebben ons ook kostelijk vermaakt op een bankje bij de Arc de Triomph, kijkend naar de chaos om ons heen.
En zorg voor een 3dagen-metropas. Dat is echt de handigste manier om overal te komen.
Vriend en ik hebben ons ook kostelijk vermaakt op een bankje bij de Arc de Triomph, kijkend naar de chaos om ons heen.
En zorg voor een 3dagen-metropas. Dat is echt de handigste manier om overal te komen.
dinsdag 5 februari 2013 om 13:22
Wandelen door Montmartre is erg romantisch (niet te dicht bij de Sacre Coeur komen, dat is wel erg toeristisch). Langs de Seine slenteren ook. En als je bij de Eiffeltoren bent, steek dan even de Seine over voor het Palais de Chaillot. Trouwens, als je van het uitzicht wilt genieten, ga dan niet in de rij staan voor de Eiffeltoren maar neem de lift naar de top van de Tour Montparnasse. Uitzicht is net zo mooi, of misschien wel mooier omdat je de Eiffeltoren ook kunt zien. Veel plezier!
dinsdag 5 februari 2013 om 13:36
Neeeeeeeeeee niet weer een topic over Parijs, dan wil ik weer.
(was er van de zomer voor de 4e keer, was zeker niet de laatste x...)
hihi in Montmartre zit ook de hoerenwijk . Daar merk je verder niet zo veel van. (het zijn ook geen rode ramen, achter de ramen zitten is verboden in Parijs)
Verder is Montmartre idd wel leuk hoor!
De eiffeltoren vind ik persoonlijk geen klap aan (stom stuk ijzer).
wel leuk: pere lachaise (begraafplaats, mega groot, en zo kitch dat het mooi is van lelijkheid. liggen ook allemaal beroemdheden)
en verder in quartier latin zitten 2 parken: jardin de plants en jardin du luxembourg. dat laatste is echt chill.
lekker een boek meenemen en je vermaakt je een hele dag (er staan hele relaxde stoelen).
kans is groot dat het in mei lekker weer is.
Verder shoppen is ook leuk, dan bedoel ik niet in de Design winkels maar de gewone winkels. prima kleding voor niet erg veel geld.
ook leuk: de wijk van place de la bastille. (daar heeft de gevangenis de bastille gezeten, staat nu in de plaats van een oerlelijk opera gebouw, maar de wijk is wel leuk en niet zo duur.)
ook leuk: in zo'n rode dubbeldekker je lekker de stad door laten rijden.
weet nu ff niks meer maar kom me melden als ik weer wat leuks weet.
nu zal je je in Parijs sowieso niet zo snel vervelen hoor!
ik zou zo met je meegaan
(was er van de zomer voor de 4e keer, was zeker niet de laatste x...)
hihi in Montmartre zit ook de hoerenwijk . Daar merk je verder niet zo veel van. (het zijn ook geen rode ramen, achter de ramen zitten is verboden in Parijs)
Verder is Montmartre idd wel leuk hoor!
De eiffeltoren vind ik persoonlijk geen klap aan (stom stuk ijzer).
wel leuk: pere lachaise (begraafplaats, mega groot, en zo kitch dat het mooi is van lelijkheid. liggen ook allemaal beroemdheden)
en verder in quartier latin zitten 2 parken: jardin de plants en jardin du luxembourg. dat laatste is echt chill.
lekker een boek meenemen en je vermaakt je een hele dag (er staan hele relaxde stoelen).
kans is groot dat het in mei lekker weer is.
Verder shoppen is ook leuk, dan bedoel ik niet in de Design winkels maar de gewone winkels. prima kleding voor niet erg veel geld.
ook leuk: de wijk van place de la bastille. (daar heeft de gevangenis de bastille gezeten, staat nu in de plaats van een oerlelijk opera gebouw, maar de wijk is wel leuk en niet zo duur.)
ook leuk: in zo'n rode dubbeldekker je lekker de stad door laten rijden.
weet nu ff niks meer maar kom me melden als ik weer wat leuks weet.
nu zal je je in Parijs sowieso niet zo snel vervelen hoor!
ik zou zo met je meegaan
dinsdag 5 februari 2013 om 13:40
dinsdag 5 februari 2013 om 13:46
Ah, Paris je t'aime!
Cliché, maar loop even binnen bij Galleries Lafayette en dan de roltrap op om de fantastische koepel te bewonderen.
Inderdaad ook Jardin du Luxembourg.
Verder vind ik La Defense (de zakenwijk) ook erg tof. Daar kun je ook de as zien, maar dan van de andere kant. Er staat ook een moderne versie van de Arc de Triomphe waar je dacht ik ook omhoog kunt.
Cliché, maar loop even binnen bij Galleries Lafayette en dan de roltrap op om de fantastische koepel te bewonderen.
Inderdaad ook Jardin du Luxembourg.
Verder vind ik La Defense (de zakenwijk) ook erg tof. Daar kun je ook de as zien, maar dan van de andere kant. Er staat ook een moderne versie van de Arc de Triomphe waar je dacht ik ook omhoog kunt.
dinsdag 5 februari 2013 om 13:46
quote:sweetandcute schreef op 05 februari 2013 @ 13:40:
Huur een fiets! Overal te krijgen, ook overal in te leveren, je ziet zoveel meer en kan veel grotere afstanden afleggen zonder dat je voeten het niet meer aan kunnen!
De metro werk natuurlijk ook prima, maar nu zie je tenminste wat! Echt zo ontzettend leuk was dat, super aanrader!Goeie tip! Zeker als het warm is, dan zit je niet voor je plezier in de metro.
Huur een fiets! Overal te krijgen, ook overal in te leveren, je ziet zoveel meer en kan veel grotere afstanden afleggen zonder dat je voeten het niet meer aan kunnen!
De metro werk natuurlijk ook prima, maar nu zie je tenminste wat! Echt zo ontzettend leuk was dat, super aanrader!Goeie tip! Zeker als het warm is, dan zit je niet voor je plezier in de metro.
dinsdag 5 februari 2013 om 14:16
Jaaaaaaa, LaDuree!! Al hadden wij dan geen koffie, maar thee. En voor de overheerlijke macarons.
Naar Le Marais, dat is zo'n leuke wijk (beginnend bij Place des Vosges bijv.).
Als je voor het eerst naar Parijs gaat, en dan drie dagen zou ik zeker geen dag buiten Parijs doorbrengen, dat zou ik laten wachten tot een volgende keer
Naar Le Marais, dat is zo'n leuke wijk (beginnend bij Place des Vosges bijv.).
Als je voor het eerst naar Parijs gaat, en dan drie dagen zou ik zeker geen dag buiten Parijs doorbrengen, dat zou ik laten wachten tot een volgende keer
dinsdag 5 februari 2013 om 14:29
Le Marais is erg leuk. Heb daar een keer een suite gehuurd bij mensen thuis (met eigen opgang) en eigen privé-dakterras.Heerlijk. De Marais heeft ook heel leuke, aparte modezaakjes e.d. Ik ga ook graag Marokkaans eten bij Chez Omar, 47, rue de Bretagne.
Wat ik zelf altijd weer prachtig vind is het hier genoemde kerkhof Père Lachaise.
Maar wat nog steeds op mijn verlanglijstje staat is de Sainte Chapelle. Er staan altijd lange rijen, en dan besluit ik toch maar een andere keer te gaan.
Wat ik zelf altijd weer prachtig vind is het hier genoemde kerkhof Père Lachaise.
Maar wat nog steeds op mijn verlanglijstje staat is de Sainte Chapelle. Er staan altijd lange rijen, en dan besluit ik toch maar een andere keer te gaan.
dinsdag 5 februari 2013 om 15:06
quote:dirtsa41 schreef op 05 februari 2013 @ 14:31:
Dank jullie wel voor de tips zover, 3 dagen is denk ik te kort???
Het kan wel, maar er is zoveel te zien dat je misschien minder keuzestress hebt als je er een of twee dagen aan vastplakt.
Overigens zitten er geen prostituees in Montmartre (niet openlijk in elk geval), wel in Pigalle (die wijk ligt ertegenaan). Veel shabby hotels doen net alsof ze in Montmartre zitten (want die wijk heeft een romantische reputatie) maar zitten dus eigenlijk tussen de stripclubs en de bordelen. Even Google Streetview/maps consulteren voor je boekt voorkomt teleurstellingen.
Dank jullie wel voor de tips zover, 3 dagen is denk ik te kort???
Het kan wel, maar er is zoveel te zien dat je misschien minder keuzestress hebt als je er een of twee dagen aan vastplakt.
Overigens zitten er geen prostituees in Montmartre (niet openlijk in elk geval), wel in Pigalle (die wijk ligt ertegenaan). Veel shabby hotels doen net alsof ze in Montmartre zitten (want die wijk heeft een romantische reputatie) maar zitten dus eigenlijk tussen de stripclubs en de bordelen. Even Google Streetview/maps consulteren voor je boekt voorkomt teleurstellingen.
vrijdag 8 februari 2013 om 12:28