vegetarisch en vleeseter

06-02-2013 18:49 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

as weekend krijgen we eters.

De een is vegetarier, de ander houdt juist erg van vlees.

Ze houden beiden niet van vis.

Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen klaarmaken?

Alvast bedankt.
Iets met ei.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
indische rijsttafel, wraps (en dan vanalles in bakjes zodat iedereen zn eigen ding kan bouwen), lasagne in bakjes voor 1 persoon.
Indiase curry, kun je alle kanten mee uit, zeer gevarieerd!
Kaasfondue (en vleesfondue).
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wraps áltijd goed natuurlijk!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Neem aan dat de vleeseter ook op andere dagen erg van vlees houdt? Moet die dan nu per se een eendeborst oid?
Een AVG-tje waarbij de 'v' voor de ene persoon 'vlees' betekent en voor de andere persoon 'vega'?

Dat is wel zo makkelijk, want de aardappelen (rösti, patat, puree, aardappelgratins, whatever) en de groente blijven toch voor beide geschikt, dus het kost op die manier weinig moeite.

Een eventueel voorgerecht zou ik dan wel vegetarisch houden, dat is wel zo makkelijk.
Haal lekker chinees, geef ze de menukaart
Wil je uitgebreid koken of "gewoon"
Mijn zusje is vegetarier en de rest van de fam. Niet dus we moeten altijd rekening houden met haar maar wa me ma laatst had gedaan: pasta met rode pesto in 1 pan (eerst pasta koken, daarna pas pesto er doorheen) en in een apart bakje stukjes gekruide kip

. Voor de vleeseter heb je dan: pasta pesto met kip (die hij er dus zelf bij kan doen)

Voor de vegetarier: pasta met pesto
Ik zou een lekkere aangeklede groente schotel maken. Bv aubergine, ui, paprika (eenpans maaltijd) of aubergine met kaas (oven). Een salade erbij Lekker met komkommer, pijnboompit, tomaat eventueel wat geitenkaas met honing er door. En voor de liefhebbers los vlees erbij. KIpfilet is lekker met aubergine.
Waarom koken en niet bestellen? Of ben jij zo'n keuken prinses?
Ga jij iedere keer bestellen als je eters krijgt? Kun je echt helemaal niet koken of ben je zo rijk.
quote:Nouschi schreef op 06 februari 2013 @ 18:54:

Wraps áltijd goed natuurlijk!En zo origineel!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 februari 2013 @ 19:43:

[...]

En zo origineel! Ik ga op voor de chinees, net zo orgineel
quote:lilyofthevalley schreef op 06 februari 2013 @ 18:54:

Neem aan dat de vleeseter ook op andere dagen erg van vlees houdt? Moet die dan nu per se een eendeborst oid?Psies. Ik zou gewoon lekker vegetarisch koken. Ik vind chocola ook erg lekker, dat wil niet zeggen dat ik niet een dag zonder kan.
quote:lilyofthevalley schreef op 06 februari 2013 @ 18:54:

Neem aan dat de vleeseter ook op andere dagen erg van vlees houdt? Moet die dan nu per se een eendeborst oid?ach, ik neem aan dat de vegetarier door de weeks ook alleen maar groentes ed eet, kan voor die ene dag best vlees eten toch .
Kaasfondue!
quote:nina1966 schreef op 06 februari 2013 @ 19:59:

[...]

ach, ik neem aan dat de vegetarier door de weeks ook alleen maar groentes ed eet, kan voor die ene dag best vlees eten toch .O, is het een vleeseter uit principe? Dat verandert de zaak natuurlijk
quote:elenabgc schreef op 06 februari 2013 @ 19:14:

Mijn zusje is vegetarier en de rest van de fam. Niet dus we moeten altijd rekening houden met haar maar wa me ma laatst had gedaan: pasta met rode pesto in 1 pan (eerst pasta koken, daarna pas pesto er doorheen) en in een apart bakje stukjes gekruide kip

. Voor de vleeseter heb je dan: pasta pesto met kip (die hij er dus zelf bij kan doen)

Voor de vegetarier: pasta met pestoIs dat dan als avondeten bedoelt? Pasta met wat pesto erdoor?
quote:nina1966 schreef op 06 februari 2013 @ 19:59:

[...]

ach, ik neem aan dat de vegetarier door de weeks ook alleen maar groentes ed eet, kan voor die ene dag best vlees eten toch .

Daar verbaas ik me wel altijd over, dat het als een enorme aanpassing word gezien om een keertje bij 1 maaltijd geen vlees te eten.

Kun je dan zelf gewoon echt niet koken, vraag ik me dan af (als alles waar geen vlees in zit blijkbaar niet lekker is ) of heb je echt zo'n beperkte smaak?

Er zijn zat dingen die gewoon lekker zijn, vooral dingen met kaas lust bijna iedereen wel.

Kaasfondue inderdaad,of een kaassouflé (wel een echte, niet van die frituurdingen)

Of een lasange met blauwe kaas en spinazie, of een hartige taart met kaas.

Je zou ook iets aziatisch kunnen koken, bami met verschillende bijgerechtjes bijvoorbeeld, en dan desnoods 1 dingetje met vlees, als het echt een heet hangijzer is.
@quina, heb jij voor mij misschien het recept van die lasagne met blauwe kaas en spinazie? Lijkt me erg lekker om eens uit te proberen namelijk!
quote:quinacridonerose schreef op 06 februari 2013 @ 20:36:

[...]

Daar verbaas ik me wel altijd over, dat het als een enorme aanpassing word gezien om een keertje bij 1 maaltijd geen vlees te eten.

Kun je dan zelf gewoon echt niet koken, vraag ik me dan af (als alles waar geen vlees in zit blijkbaar niet lekker is ) of heb je echt zo'n beperkte smaak?

Er zijn zat dingen die gewoon lekker zijn, vooral dingen met kaas lust bijna iedereen wel.

Kaasfondue inderdaad,of een kaassouflé (wel een echte, niet van die frituurdingen)

Of een lasange met blauwe kaas en spinazie, of een hartige taart met kaas.

Je zou ook iets aziatisch kunnen koken, bami met verschillende bijgerechtjes bijvoorbeeld, en dan desnoods 1 dingetje met vlees, als het echt een heet hangijzer is.Ja, daar verbaas ik mij ook over. Dat je geen dag zonder vlees zou kunnen is een mythe, schijnt in de 19e eeuw te zijn ontstaan, is ook een keer een programma over geweest (en was hier ook een topic over volgens mij, maar ben even kwijt hoe het heette). Maar goed, misschien vindt de gast van TO het ook wel prima om vegetarisch te eten. Ze schrijft namelijk dat hij of zij erg van vlees houdt, dat wil niet zeggen dat hij iets zou weigeren waar geen vlees in zit, of dat vies zou vinden. Misschien wil TO het graag iedereen zo goed mogelijk naar de zin maken. Ik zou daar persoonlijk niet zo moeilijk overdoen en gewoon vegetarisch koken, maar goed, dat ben ik.
Waarom kook je niet gewoon vleesloos? Prima toch. Ik eet haast nooit vlees, toevallig vanavond n stukje. Als je inspiratie nodig hebt: geef maar n gil!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven