Durf niet meer

08-02-2013 09:32 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 2009 heb ik een hele lieve vriend, vorig jaar zijn we ook getrouwd.

We houden heel veel van elkaar en knuffelen, kussen en zijn vaak samen. We zijn ook een hecht team en samen komen we vaak tot een oplossing voor een probleem.

Nu heeft hij 1 'maar'...hij is een beetje seksverslaafd en hij wil het dus echt altijd en gaat het ook inplannen. Ik ben wat terughoudend en vind dat seks iets bijzonders moet zijn en vooral spontaan. Daarnaast ben ik heel gevoelig voor aanrakingen en vooral mijn borsten zijn gevoelig. Dat is dan ook no-touch, want dat doet gewoon zeer.

In het verleden heeft mijn man wel eens seks praat gehad via internet, een chat en ook via telefoon. Ik ben natuurlijk zwaar pissig geworden en als hij niet andere kwaliteiten had waar ik van hou was ik al weg.

Nu hebben we al een paar maanden geen seks meer gehad en hij wil wel en probeert me te 'verleiden'. Hij doet het op de meest waardeloze momenten, als ik sta te koken, als ik druk ben met opruimen of als ik helemaal op ben van een lange dag.

Knuffelen en kussen doen we nog wel, maar als ik merk dat hij een stijve krijg, dan wil ik vaak niet meer omdat hij dan meer wil.

Ik durf dus eigenlijk niet meer verder voor de daadwerkelijke daad en ik heb het ook proberen uit te leggen, maar het is net alsof hij doof is. En dan zegt hij dat ik niks wil met hem.

Ik voel me dus erg onzeker en weet niet hoe ik het nu duidelijk kan krijgen aan hem en hoe we weer seks kunnen hebben, want ik vind het nog wel lekker
waarom durf je niet meer?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Het klinkt meer als een taakje, opdracht, iets dat hij nodig heeft dan iets wat je graag samen doet.

Voelt dat zo?
Ik snap niet helemaal wat het probleem is. Waarom durf/wil je niet? Omdat je door hem gekwetst bent? Omdat het niet 'spontaan' meer is?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Kom op zeg, al een paar maanden niet? Het lijkt me logisch dat je man daar een probleem mee heeft. Wat doe jij eraan om zin te maken?
nu hebben we al een paar maanden geen sex meer gehad.en jij vind het gek dat hij je probeert te verleiden???
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
gewoon gaan doen, de eerstvolgende 3 pogingen die hij doet om je te verleiden ga je er op in of je nu zin hebt of niet.

dan komt de zin wel terug.

Als je het nog langer afhoudt is hij straks weg bij jou, of zit je in één of andere therapie lijkt me.
Waar ben je bang voor? Dat hij vervolgens iedere week graag het bed met je wil delen?

Vind je sex wel aangenaam?
Het voelt als een taak, niet als een intiem samenzijn en ja, ik ben ook gekwetst door hem. Ben bang dat als we wel weer all-the-way gaan dat ik achter kom dat hij me weer kwetst.

Suze02, ik denk dat het nu 2 maanden is en ja, we komen vaak in die positie dat hij opgewonden is en ik ook wel, maar dan krijg ik opeens koude voeten en hou ik mijn verlangen verborgen.

En ja, ik hou wel van seks en ik vind het niet erg om ook weer te vrijen.
quote:absor schreef op 08 februari 2013 @ 09:44:

gewoon gaan doen, de eerstvolgende 3 pogingen die hij doet om je te verleiden ga je er op in of je nu zin hebt of niet.

dan komt de zin wel terug.

Als je het nog langer afhoudt is hij straks weg bij jou, of zit je in één of andere therapie lijkt me.

Ja, hier ben ik het wel mee eens.

Als je in de fase van je relatie zit dat de eerste 'konijnen-fase' voorbij is, is de kans dat twee volwassen mensen met een baan en een huishouden precies tegelijkertijd zin hebben in seks niet zo groot.

Dus je moet het soms gewoon dóén, en dan blijkt het ineens weer heel lekker!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:onzeker1984 schreef op 08 februari 2013 @ 09:47:

Het voelt als een taak, niet als een intiem samenzijn en ja, ik ben ook gekwetst door hem. Ben bang dat als we wel weer all-the-way gaan dat ik achter kom dat hij me weer kwetst.

Dit is je man... Als jij je niet openstelt omdat je bang bent gekwetst te worden heb je nog maar een halve relatie in mijn ogen. Jij wil seks, hij wil seks. Dus dan lijkt het mij vrij normaal dat je ook seks hebt. En misschien eens samen gan praten met iemand over die seksverslaving van hem en jouw gevoelens hierbij?
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~

Maar dat hij spanning/seks zoek online, dat gaat hij toch júíst doen als jullie seksleven ver te zoeken is? Je hebben daar toch allebei een rol in?
Kan je uitleggen waarom je kwetsbaarder bent als je wel seks zou hebben?
Als jij maanden geen seks met hem hebt kan ik me voorstellen dat hij gek wordt van verlangen en elk moment aangrijpt om je te willen verleiden. Ik als vrouw zou daar pas rete onzeker van worden... Een liefdesrelatie hebben is ook seks hebben.

Praat met hem! Het is je man dus dat moet toch geen probleem opleveren?
Hij heeft die spanning online gezocht terwijl we een gezond seksleven hadden. Dus zelfs als we seks hadden vond hij het niet genoeg.

Bij seks geef je je over aan iemand. Je gaat op in elkaar. Het is het intiemst wat je bent met iemand. Snappen jullie?

En ik heb het wel met hem over gehad hoor. Gisteravond nog en vanochtend begon hij me erotisch te zoenen en te zeggen dat als dochter naar school was we wel even naar boven zouden gaan. Dus heb het idee dat we elkaar ff niet begrijpen
hoelang wil je hem blijven straffen voor zijn misstap?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Wat bedoel je met dat je bang bent dat wanneer je al the way gaat hij je weer kwetst?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:En ik heb het wel met hem over gehad hoor. Gisteravond nog en vanochtend begon hij me erotisch te zoenen en te zeggen dat als dochter naar school was we wel even naar boven zouden gaan. Dus heb het idee dat we elkaar ff niet begrijpenDan moet je dus verder praten tot jullie elkaar wel begrijpen!
Erotisch te zoenen?

Ik snap best dat jij gekwetst bent door hem, maar het is nu stoppen of doorgaan. En wat jij nu doet, is alles op pauze zetten. Al een paar maanden. Dat gaat toch niets oplossen? Wil het wel oplossen? Ben je bang dat hij het weer buitenshuis gaat zoeken? Een reële angst lijkt me, dus daar zou ik het gaan oplossen!
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
quote:onzeker1984 schreef op 08 februari 2013 @ 09:58:

Hij heeft die spanning online gezocht terwijl we een gezond seksleven hadden. Dus zelfs als we seks hadden vond hij het niet genoeg.

Bij seks geef je je over aan iemand. Je gaat op in elkaar. Het is het intiemst wat je bent met iemand. Snappen jullie?

En ik heb het wel met hem over gehad hoor. Gisteravond nog en vanochtend begon hij me erotisch te zoenen en te zeggen dat als dochter naar school was we wel even naar boven zouden gaan. Dus heb het idee dat we elkaar ff niet begrijpen

Dus als ik het goed begrijp ben jij boos, gekwetst en teleurgesteld in je man door wat hij in het verleden gedaan heeft. En door die gevoelens - die er bij jou duidelijk nog zijn - wil je geen seks meer met hem hebben.

Je wil geen seks met hem omdat je bang bent dat hij nogmaals je vertrouwen beschaadt, klopt dat?

Hij realiseert zich niet dat die gevoelens er zijn en hij wil gewoon seks met zijn vrouw. Bovendien voelt hij zich enorm afgewezen door jou.

Jullie communiceren hier wel een beetje over, maar zijn conclusie is: wij gaan seksen. Waarop jij nóg bozer wordt.

Klopt dit een beetje?
Ik vind dat je je man seks ontzegt. Een paar maanden geen seks in zo'n jong huwelijk terwijl 1 van de 2 wel behoefte heeft is niet okay. En dat kan je wel eens je relatie gaan kosten.

Als hij een stijve krijgt wil ik niet meer omdat hij dan wil? Hoor je wel hoe krom en gemeen dat klinkt? Natúúrlijk krijgt hij een stijve als hij seks wil. Met een slappe werkt het niet.

Dat je geen zin hebt om het altijd in te plannen snap ik. Je zegt dat het spontaan moet zijn, maar als hij je verrast tijdens het opruimen of het koken dan komt het niet uit en doet hij het wéér fout. Mens, zet het vuur uit, laat de boel even liggen en geniet van elkaar.

Ik vind het sprekend dat ik uit een OP, geschreven van de andere kant, kan opmerken dat die vent probeert en probeert en waarschijnlijk steeds wanhopiger wordt.

Ik heb het idee dat je een beetje aversie hebt opgebouwd tegenover seks en zelfs tegenover de geilheid van je man. Ik zou als ik jou was met een seksuoloog gaan praten.

Waar ik ook wel erg benieuwd naar ben... Wat versta jij onder seks verslaafd? Dat hij sekspraat gedaan heeft met een ander dan jou is zeker niet okay, maar ik heb het idee dat het libido van deze man wel eens heel normaal kan zijn, maar dat jij er gewoon een aversie tegen opgebouwd hebt.

Suze02, ik denk dat het nu 2 maanden is en ja, we komen vaak in die positie dat hij opgewonden is en ik ook wel, maar dan krijg ik opeens koude voeten en hou ik mijn verlangen verborgen.

En ja, ik hou wel van seks en ik vind het niet erg om ook weer te vrijen.

Jeetje, ik vind dit echt erg voor jullie. Als het in gekwetstheid ligt, práát dan met hem.

Ben je gekwetst doordat hij via internet en tel contact had met andere vrouwen? Speelde het probleem daarvoor niet?

Ik denk dat hij je op die manier eerder zal kwetsen als jij totaal geen gehoor geeft aan seksuele behoeftes. Als je blijft weigeren zou ik het (niet terecht, maar) niet gek vinden als hij het buiten de deur zoekt. En dat is precies waar je bang voor bent.

Je zegt dat je wel van seks houdt, maar je praat er echt over alsof het eigenlijk wat walging bij je oproept. Je zegt ook dat je bang bent weer gekwetst te worden als je all the way gaat.. Met bovenstaande wat ik gezegd heb (dik) vertel ik je eigenlijk het tegenovergestelde. Wat zou nu een reden voor je zijn om het niet te doen?

Verder eens met absor. Máák maar een keer zin. Pak de glijmiddel er maar bij als je niet snel nat wordt, houd eventueel een bh aan als je bang bent voor pijn aan je borsten.

En praat.. Praat praat praat met je man.
quote:onzeker1984 schreef op 08 februari 2013 @ 09:58:

Je ziet het wel erg van 1 kant, hoor. Jij wilt seks die "bijzonder moet zijn", jij voelt alsof "je je overgeeft aan iemand", en "in elkaar opgaat".

Ik vind jouw perspectief prima, beschouw ook eens een andere: seks is lekker, seks is geil, af en toe zacht en af en toe keihard. Je kunt het overal doen. Wat wij af en toe heerlijk vinden, is als ik haar benen uit elkaar hou, en dan woest te keer ga. Mijn vriendin is een dame in de woonkamer en een hoer in de slaapkamer.

Ik zet het effe heel extreem neer, om te laten contrasteren met jouw gevoel van: "hij heeft een erectie, dan heb ik al geen zin meer". Het is net of jij seks niet als iets natuurlijks beschouwd, maar als iets magisch.

N.B. Het is zwaar voor hem, hoor. Twee maanden geen seks... Ik heb in zo'n situatie gezeten en ik voelde me echt waardeloos. Net of ze niet meer van me hield, ofzo.
quote:monsterpinguin schreef op 08 februari 2013 @ 10:24:

[...]

Je ziet het wel erg van 1 kant, hoor. Jij wilt seks die "bijzonder moet zijn", jij voelt alsof "je je overgeeft aan iemand", en "in elkaar opgaat".

Ik vind jouw perspectief prima, beschouw ook eens een andere: seks is lekker, seks is geil, af en toe zacht en af en toe keihard.

Ik zet het effe heel extreem neer, om te laten contrasteren met jouw gevoel van: "hij heeft een erectie, dan heb ik al geen zin meer". Het is net of jij seks niet als iets natuurlijks beschouwd, maar als iets magisch.

N.B. Het is zwaar voor hem, hoor. Twee maanden geen seks... Ik heb in zo'n situatie gezeten en ik voelde me echt waardeloos. Net of ze niet meer van me hield, ofzo.Helemaal eens bovenstaande. Seks met mijn vriend is ook wel eens fantastisch magisch. Maar het is eigenlijk vaker gewoon lekker en geil en fijn. En hoe vaker het gewoon lekker en geil is, hoe vaker het ineens een "bijzondere vrijpartij" wordt. Juist omdat je dan los laat aan dat het bijzonder moet zijn.
Ik snap best dat je je gekwetst voelt,omdat hij eerder (seksueel getinte chat)contact met anderen heeft gehad, dat zou voor mij een no-go zijn.

Maar je had eerder/daarna toch ook weer sex met hem? Waarom heb je daar nu ineens last van dan? Snap ik niet helemaal.

En eens met anderen, soms moet je het gewoon doen om weer te ervaren hoe leuk/lekker/niet eng het is.

Ik weet echt niet wat ik zou doen als mijn man maanden geen sex met me zo willen. Het zou voor mij zeker een issue worden.

Het is niet alleen de sex,maar het gevoel van intiem samenzijn, het gevoel dat hij mij aantrekkelijk vind e.d.

Ik zou me erg afgewezen voelen.

Heb je dit besproken met je man? (vraagt hij niet waarom je niet wil?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven