Brie euroshopper
zaterdag 9 februari 2013 om 21:17
Voor mij ligt een net geopend stuk brie, datum 07-02-2013 dus ik dacht; ach 2 dagen over datum moet kunnen toch?
Maar ik rook er net even aan en de brie ruikt naar ammoniak?!?
En heb net klein stukje geproefd; het proeft meer als gorgonzola...
Ik durf ht niet meer op te eten maar was toch benieuwd hoe brie nu naar ammoniak kan ruiken?
Maar ik rook er net even aan en de brie ruikt naar ammoniak?!?
En heb net klein stukje geproefd; het proeft meer als gorgonzola...
Ik durf ht niet meer op te eten maar was toch benieuwd hoe brie nu naar ammoniak kan ruiken?
zaterdag 9 februari 2013 om 21:36
zaterdag 9 februari 2013 om 21:38
zaterdag 9 februari 2013 om 21:40
Ok thanks!.. En roomkaas?quote:mysterious- schreef op 09 februari 2013 @ 21:38:
Brie is een schimmelkaas. In principe kun je het 2 dagen later nog eten. Schimmelkazen hebben altijd een nare geur bij zich. Ik ken het uit mijn horeca werkzaamheden. Heb mijn diploma voor zelfstandig werkend kok. Tevens kun je brie aangesneden maximaal 2 dagen bewaren.
Brie is een schimmelkaas. In principe kun je het 2 dagen later nog eten. Schimmelkazen hebben altijd een nare geur bij zich. Ik ken het uit mijn horeca werkzaamheden. Heb mijn diploma voor zelfstandig werkend kok. Tevens kun je brie aangesneden maximaal 2 dagen bewaren.
zaterdag 9 februari 2013 om 22:08
Ik had em idd nog niet open gemaakt, toch vond ik die ammoniak geur niet bepaald overtuigen... De brie ligt inmiddels allang in de prullenbak helaas...quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 09 februari 2013 @ 22:03:
houdbaarheidsdatum geld voor als de verpakking nog niet open geweest is. Als je de verpakking open hebt gemaakt dan is het enkele dagen tot max 1 week nog goed.
houdbaarheidsdatum geld voor als de verpakking nog niet open geweest is. Als je de verpakking open hebt gemaakt dan is het enkele dagen tot max 1 week nog goed.
zaterdag 9 februari 2013 om 22:43
zaterdag 9 februari 2013 om 23:00
quote:Cici28 schreef op 09 februari 2013 @ 21:22:
Ik eet met regelmaar brie van Euroshopper en vind em juist altijd erg smakelijk. En stinken doet het sowieso niet. Overigens zou ik me nooit wagen aan iets wat al zo ver over de datum is. Zeker niet bij dit soort producten. Weggooien dus!2 dagen, ? zover?
Ik eet met regelmaar brie van Euroshopper en vind em juist altijd erg smakelijk. En stinken doet het sowieso niet. Overigens zou ik me nooit wagen aan iets wat al zo ver over de datum is. Zeker niet bij dit soort producten. Weggooien dus!2 dagen, ? zover?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé