Computer

10-02-2013 09:36 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een computer. Ik heb nu nog een oude laptop. Ik wil er wel een met een mooi beeldscherm. Ik zat te kijken naar een imac, erg mooi. Het liefst heb ik het grootste scherm 27inch, maar jeetje die prijzen :o

Ik heb geen idee waar ik allemaal op moe letten en wat ik nodig heb. Want ik verder eigenlijk nooit op een computer gewerkt. Behalve op een vriend van mij zijn computer die had een game computer, maar ik vond hem niet fijn/snel werken. Ook dat windows blijf ik niet heel fijn vinden. Windows 7 dan wel fijner dan 8, dat vind ik helemaal niets..

Zijn hier mensen die bijvoorbeeld een apple hebben en het dus echt de moeite waard is om er voor te sparen?

Wat ik er mee wil doen? Viva, mailen, internetten, uitzendinggemist kijken, ik wil waarschijnlijk nog een opleiding gaan volgen dus moeten er ook voldoende dingen op opgeslagen kunnen worden en hij niet te traag zijn.

Ik neem aan dat je een computer het beste niet 2e hands kan kopen?! Lijkt me toch een flink risico..
Volgens mij heeft zo'n imac alleen meerwaarde als je gebruik gaat maken van hele zware programma's. Daarom gebruiken ontwerpers eigenlijk altijd een mac. Maar goed hij staat wel mooi natuurlijk.
Een 27 inch scherm is echt veel te groot. Al;s je wat langer met de computer bezig bent word je echt doodmoe van het rondkijken op dat scherm. Ik zou niet groter gaan dan 23 inch, dat is echt het maximum.
Ik zie op internet bij de apple store, alleen 21.5 en 27 inch.

21.5 vind ik dan weer erg klein. 27 is misschien wel heel groot. Maar ik wil hem ook als tv gebruiken want ik heb geen tv dus dan is de grootte wel fijn lijkt me
Ik heb een 27 inch imac via marktplaats gekocht, en vind het een heerlijk ding
quote:sonane schreef op 10 februari 2013 @ 10:05:

Ik heb een 27 inch imac via marktplaats gekocht, en vind het een heerlijk ding wat voor opties heb jij er op / bij zitten. Ik zie zoveel keuze mogelijkheden dat ik niet inzie wat je nodig heb? om een snelle computer te hebben
Eehmmm even het lijstje kopiëren:

Hardwareoverzicht:

Modelnaam: iMac

Modelaanduiding: iMac9,1

Processornaam: Intel Core 2 Duo

Processorsnelheid: 2,66 GHz

Aantal processors: 1

Totale aantal cores: 2

L2-cache: 6 MB

Geheugen: 8 GB

Bussnelheid: 1,07 GHz
Tegenwoordig zijn alle nieuwe computers wel snel. Wat ik als ik jouw was zou doen is gewoon een losse kast kopen en een Samsung oid beeldscherm, dan ben je goedkoper uit als 27 inch Mac. Waarom die Mac als je alleen mailtjes stuurt... Zonde van het geld. 27 inch vind ik veel te groot, hele tijd met je hoofd draaien om het hele beeld te bekijken.
Joh, waarom blindstaren op een Apple? Je hebt ook andere mooie all in ones met een leukere prijs. Windows 8 niet je ding -> Stardock.com -> Start8

Windows 8 in een shell. Ik draai het nu al een tijdje omdat Windows 8 echt niet mijn ding is. Ben ik schijnbaar te simpel voor
Ik werk op mn mac trouwens niet met het volledige scherm (dat doe ik wel op een windows computer), maar zet vaak meerdere vensters open naast elkaar. Dus een word document naast een internet pagina ofzo.
27 inch is veel te groot.(of je moet 2 meter voor je computer gaan zitten). Verder zijn de hardware specificaties van een apple echt niet beter dan van een windows computer. Ik zou dan liever voor de helft van de prijs een windows computer kopen. Windows 8 vind ik ook niks, maar als je een windows 8 computer koopt, kan je daar makkelijk windows 7 op zetten.

Ik zou in ieder geval voor een windows computer gaan (zeker met de dingen die je opnoemt waar je hem voor wilt gebruiken) en maximaal 23 inch scherm. Daar heb ik ook altijd 2 pagina's naast elkaar open. (zoals word en internet).
oke het word tock kleinere versie. waar moet ik op letten bij het kiezen van een computer? ik weet niet wat er allemaal in moet zitten dat hij wel snel is..
Voor wat jij met een computer wil doen, is praktisch elke "nieuwe" computer geschikt en supersnel, zeker een mac (en 20 inch is inderdaad ook al best groot hoor!)
Soane, oke. Ja ik heb dus alleen vroeger een computer gehad. Zon bakding, en kast erbij. En die snelheid was vaak om te huilen met word e.d.

Dus ja en hoe het nu is durf ik dus niet te zeggen. Nog nooit op een computer meer gezeten. Alleen op mijn 3 jaar oude laptop..

Kijk een mac heb ik niet nodig, maar goed je hebt meer dingen vaak niet nodig. Het is mooi, neemt niet veel plek in beslag en als ik kijk naar ander merk pc's zonder (grote) kast, kom je bijna op het zelfde uit.
Ik geef je volledig gelijk

Mijn mac is dus al een paar jaar oud (een model uit 2008 of 2009 dacht ik, niet eens het meest snelle model toen), ik mail ermee, en gebruik een tekstverwerker, daarnaast bekijk af en toe een filmpje. Hetzelfde als jij dus ongeveer. Geen hele spannende dingen.. Het geheugen zit wel (bijna) helemaal vol, omdat ik een gigantische hoeveelheid data heb. Denk dat jij dat niet hebt. Maargoed, bij mij gaat de mac echt supersnel.

Kortom: als jij nu het meest trage model neemt, is die waarschijnlijk drie keer sneller dan mijn oudje

Maar mensen die echt veel van computers weten zullen hier vast iets inhoudelijks over kunnen zeggen
quote:sonane schreef op 11 februari 2013 @ 16:45:

Maar mensen die echt veel van computers weten zullen hier vast iets inhoudelijks over kunnen zeggen

Ja.

TO: Koop een PC.
ja moluza heb al paar x gevraagd wat er in hoort te zitten het beste. De verschillen zijn zo groot

Heb ook geen computer kenners in de omgeving .
Volgens mij moet je sowieso van het idee afstappen dat je het beste wilt. "Het beste" is voor mensen die gigantisch grote games spelen, die veel geheugen gebruiken. Of voor mensen die professionele foto- of videobewerkingspaketten draaien.

Alle computers zijn tegenwoordig supersnel als het enkel gaat om tekstverweken, email, en internetpagina's en af en toe een filmpje/spelletje..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven