Afscheidscadeau

11-02-2013 09:30 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Altijd mensen met goede ideeën hier dus graag jullie advies.

Mijn leidinggevende vertrekt na een hoop ruzie en gedoe met het management. Wij hadden altijd een uitstekende band en ik waardeer haar zowel zakelijk als als mens zeer.

Ik wil graag bedanken voor onze fijne samenwerking door een gepaste attentie/cadeautje.

Ik heb alleen geen idee wat. Het afscheid is onvrijwillig dus een aandenken misschien geen goed idee want zout in wond? Of kan het wel? Iets blijvendst dat met zorg uitgekozen is?

Wat zouden jullie doen?
Wat waardeerde je precies in haar?

waarom was ze voor jou een goeie leidinggevende?

Welk compliment zou je haar willen maken??

(dan verzin ik er wel een kadootje bij) :-)
Ja natuurlijk kan dat! Jij hebt prettig met haar samengewerkt. Misschien een boek waarvan je weet dat he het leuk vind? Hebben jullie gezamelijke interesses?

Je kan ook met haar gaan lunchen?
Ik vind haar een fijne LG omdat ze me mijn gang laat gaan. Ze weet dat ik om advies zal vragen als dat nodig is en vertrouwd op mijn kennis en kunde.
Ook al is het geen vrijwillig afscheid, juist daarom is het IMO een heel waardevol iets als jij nu je waardering laat blijken voor je leidinggevende. Volg je hart en maak iets leuks voor haar: een simpel A-viertje met leuke herinneringen en een hart onder de riem. Maak het, simpele ideetjes genoeg toch?
Ik schrijf de stukken, zij zet haar naam er onder en klaar (ik ben beleidsmedewerker).
Als je weet wat haar hobby's en interesses zijn,zou ik in die categorie iets zoeken.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Een collage of iets dergelijks: daar ben ik echt te zakelijk voor
quote:Snotolf schreef op 11 februari 2013 @ 09:41:

Ik schrijf de stukken, zij zet haar naam er onder en klaar (ik ben beleidsmedewerker).

Maar wat is dan haar rol nog?

heb je iets van hara geleerd?

Het lijkt een beetje alsof je het een fijne lg vond, omdat je vooral geen 'last' van haar had.
Een boek (vakgerelateerd of privé) waar je voorin een boodschap voor haar schrijft.

Zo kreeg ik een keer als afscheid bij een stage een boekje dat als thema 'geluk' had, en m'n begeleidster had een van de eerste pagina's volgeschreven met haar bedankje en wens voor de toekomst, veel geluk inderdaad
I would rather shit in my hands and clap
Is het de bedoeling dat je leert van je LG? Het was geen mentor oid.

Ik waardeer haar kennis en het vermogen te delegeren aan hen die specifieke kennis bezitten.

Advies vragen altijd mogelijk. En ze stond als een blok achter mijn stukken.
Ik denk nu idd aan boek met persoonlijk bedankje er in.
Misschien gewoon een leuke kaart met de tekst: Bedankt voor alles, je bent een topmens?

Indien je geld uit wilt geven, een bon voor een massage ergens? Om bij te komen van de stress?
quote:Snotolf schreef op 11 februari 2013 @ 09:53:

Is het de bedoeling dat je leert van je LG? Het was geen mentor oid.

Ik waardeer haar kennis en het vermogen te delegeren aan hen die specifieke kennis bezitten.

Advies vragen altijd mogelijk. En ze stond als een blok achter mijn stukken.

Leren misschien niet, maar een LG moet toch iets toevoegen?

Anders snap ik wel, dat ze weg moet

Ik ken jullie situatie niet, maar denk nu aan een comliment als: je hebt me geleerd te vertrouwen op mijn eigen kracht

Zo'n zin geschreven voorin een toepasselijk boek. (deze?
Lilalinda, je post stoort me. Ga je nu echt op basis van 3 Posts conclusies zitten trekken over waarom iemand een organisatie verlaat?!
das niet de bedoeling hoor.

Ik probeer (zie laatste voorstel in laatste post) echt een serieus kado te vinden.

Ik snap alleen oprecht niet (vandaar mijn sarcasme smiley) hoe een LG niks kan toevoegen. wat heb je dan aan iemand? Dus denk ik dat ze wel degelijk meer voor je gedaan heeft, alleen blijkbaar behoorlijk zonder dat jij het echt dagelijks voelde.
quote:lilalinda schreef op 11 februari 2013 @ 10:13:

[...]

Leren misschien niet, maar een LG moet toch iets toevoegen?

Anders snap ik wel, dat ze weg moet

Ik ken jullie situatie niet, maar denk nu aan een comliment als: je hebt me geleerd te vertrouwen op mijn eigen kracht

Zo'n zin geschreven voorin een toepasselijk boek. (deze?Wat een onzin. Je snapt wel dat ze weg moet als ze niks toevoegt, maar zegt direct daarna dat je de situatie niet kent. Nee, die ken je idd niet. Wat een misplaatste opmerking.
Lilalinda, het gaat een beetje ver om de hele situatie uit te leggen. Uiteraard heeft ze voor onze organisatie veel goeds gedaan. Mij leidinggeven was niet haar enige taak zeg maar

Je zin vind ik mooi, die ga ik onthouden!
Gezellig een high tea met zijn tweetjes?
Of een leuke taart maken met (marsepein) tekst?
Ik vind dit een heel grappig boek over management in al zijn verschijningsvormen. Ik weet niet of jouw leidinggevende hier de humor van in kan zien.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven