Poster Instagram

12-02-2013 11:25 8 berichten
Via dit topic heb ik geleerd hoe ik met picasa een poster van instagramafbeeldingen kan maken.

Nu wil ik de poster afdrukken (50 bij 70) en blijkt het bestand een veel te lage resolutie te hebben. Terwijl de foto's die ik als basis voor instagram gebruikt heb van mijn gewone toestel komen.

Welke van de twee programma's verkleint mijn afbeeldingen? En wat kan ik eraan doen?
Alle reacties Link kopieren
Op welke grootte heb je de collage gemaakt in Picasa? Ik heb zelf ook een collage gemaakt in Picasa op het formaat 50x70. Dit formaat heb ik als formaat in Picasa ingevoerd. Vervolgens heb ik de collage gemaakt en het bestand laten afdrukken. Ging prima.
Dat is het gekke, dat formaat heb ik ook in Picasa ingevoerd. Weet jij hoeveel dpi jouw bestand was? En waar heb je het laten afdrukken?
Mijn bestand was 13,7 MB, 72 dpi en ik heb het laten afdrukken bij Profotonet. Heb het bestand overigens van tevoren wel even naar ze gemaild om te controleren.
Ok, de site waar ik het laat printen vraagt 300 dpi. Ik mail ze wel even of 72 dpi voor thuisgebruik voldoende is. Anders bestel ik het bij profotonet.
Ik weet niet bij welke site je het laat afdrukken, maar Profotonet heeft echt een hele goede kwaliteit wat afdrukken betreft. Ben er altijd supertevreden over.
PS Nav je dpi-vraag ben ik eens op internet gaan zoeken en daar vond ik de volgende uitleg: dpi misverstanden

Lees maar eens door.
Zo, het probleem bij de drukker is opgelost. Ik denk dat het zo goed gaat komen.

Jouw dpi-uitleg is verhelderend. Dank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven