Brie euroshopper

09-02-2013 21:17 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mij ligt een net geopend stuk brie, datum 07-02-2013 dus ik dacht; ach 2 dagen over datum moet kunnen toch?

Maar ik rook er net even aan en de brie ruikt naar ammoniak?!?

En heb net klein stukje geproefd; het proeft meer als gorgonzola...

Ik durf ht niet meer op te eten maar was toch benieuwd hoe brie nu naar ammoniak kan ruiken?
Als het nog goed is dan vind ik het zonde om iets weg te gooien. Ik probeer geen eten weg te gooien en dus alles zo snel mogelijk op te eten, maar als er iets aan de aandacht ontglipt is blijft het wel eens langer staan dan gepland. En het gaat niet weg als het nog goed ruikt en smaakt en er goed uitziet.
Ik vind de brie van euroshopper juist 1 van de lekkersten. De korst is witschimmel dus wel degelijk een schimmelkaas. Tip: Als je die korst ook juist zo lekker vindt kan je de brie in plakjes snijden en de snijkanten even over de korst van de rest van de brie halen en paar dagen zo laten liggen.
Eurosport brie is heerlijk. Ik smul ervan.
Eurosport?
Tickel, Kernhem is toch geen schimmelkaas?
Ik heb zelfs nog nooit van Kernhem kaas gehoord?
Ik kan geen plaatjes plakken, maar deze: http://webwinkel.ah.nl/product/AH/59691 ... ique+60%2B

Ik had hem toevallig pas gekocht.
Thanks Primabella; een roodkorst kaas dus, ahum...

Weet ik nog weinig eigenlijk, haha! Doe je dit op brood of meer voor bij de borrel (op een toastje ofzo?)

Ik eet zelf graag Chaumes of Rambol bij de borrel, of die hele erge stinkbrie-achtige (kan ff niet op de naam komen)

quote:Primabella schreef op 10 februari 2013 @ 12:57:

Ik kan geen plaatjes plakken, maar deze: http://webwinkel.ah.nl/product/AH/59691 ... ique+60%2B

Ik had hem toevallig pas gekocht.
quote:Primabella schreef op 10 februari 2013 @ 10:14:

Tickel, Kernhem is toch geen schimmelkaas?

Toch wel

http://www.kaasathome.nl/ ... uwsbrief-januari-2013.pdf
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik kan niet quoten mobiel, maar Kernhem (en soortgenoten) zijn echt geen schimmelkaas. Deze kaas wordt gemaakt mbv roodbacterien, neefjes van de bacterien die bij "onze" Goudse worden gebruikt. Er zijn grofweg drie grote groepen, de witschimmels als Brie, Camembert, sommige geitenkaas. Dan blauwschimmels als Gorgonzola, stilton, Roquefort e.d. Als derde groep de gewassen-korst kazen, zoals Kernhem, Trappist e.d.)
Er zijn wel héél veel sites die het dan fout hebben.

http://voeding-algemeen.p ... erschillende-kaas-soorten
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Late reactie, sorry. Roomkaas kun je een week bewaren na opening. Daarna kan hij ook nog goed zijn maar dan moet je goed opletten. Het is natuurlijk altijd aan jou. Als je twijfelt, gewoon wegmikken. Eten hoort naar eten te ruiken en niet naar vage geurtjes. )
Ennuuh, als je de brie al vind stinken... Ga dan eens naar een goede kaasboer en vraag om echte Limburgse kaas. Gewoon om even te ruiken. Die geur vergeet je nooit meer. Hihi
Bedankt Mysterious-!

Maarre, die brie was echt niet oke hoor... Het smaakte echt niet lekker meer! EN ik weet hoe sommige kaasjes kunnen stinken; vooral de Chaumes doet je steil achterover slaan als je de koelkast opent, zelfs in afgesloten verpakking!! En die eet ik gewoon!

Ik heb trouwens gisteren een pakje geitenkaas (met honing) van de AH (eigenmerk) geopend en ik vroeg me af hoe lang je dit dat kan bewaren? Heb niet alles opgegeten en wil het morgen nog graag door de salade gooien, lekker met walnoten en peer, jummie!!

Heb het in een plastic zakje gedaan...
quote:Cici28 schreef op 09 februari 2013 @ 21:31:

[...]

Voor een product als brie wel. Verse zuivel-, kaas- en vleesproducten eet ik echt niet meer op als ze datum voorbij zijn.Zonde zeg. Goeie kaas kan nog heel lang na die uiterste verkoopdatum gegeten worden. Juist zachte kaas zoals camembert wordt pas een beetje lekker als hij wat langer heeft gelegen. Brie van de Euroshopper daarentegen...
Wat eten we vanavond?
Waarom niet brie in het algemeen dan???quote:makreel schreef op 12 februari 2013 @ 22:41:

[...]

Zonde zeg. Goeie kaas kan nog heel lang na die uiterste verkoopdatum gegeten worden. Juist zachte kaas zoals camembert wordt pas een beetje lekker als hij wat langer heeft gelegen. Brie van de Euroshopper daarentegen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven