Schop me!

13-02-2013 10:19 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
...knuffelen mag ook, maar dat is misschien minder effectief .

Mijn agenda staat vol met afspraken die ik moet voorbereiden, er liggen een heleboel dingen die af moeten, ik moet achter mensen aan van wie ik iets nodig heb, maar ik wil eigenlijk alleen maar terug naar bed. Ik heb slecht geslapen, ben verkouden, voel me slap en chagrijnig en zelfs een dubbele espresso heeft de mist in mijn kop nog niet kunnen verdrijven. Ik weet dat het beter gaat zodra ik maar eenmaal aan de slag ben maar ik kan me er even niet toe zetten. Oftewel, ik heb een ouderwetse slechte dag. Heeft iemand zin om me een schop onder mijn achterste te geven of me op te peppen? Meestal kan ik mezelf prima motiveren maar vandaag lukt het even niet.
Ik heb wel zin om je te schoppen maar alleen omdat ik precies zo'n dag heb. Migraine, ongesteld, slecht geslapen en rugpijn, en dan 2 opdrachten die afmoeten vandaag. Tot nu alleen nog maar sjacherijnig van me afgekeken. Gelukkig kan ik dat want ik weet dat als ik eenmaal aan de slag ben het ook afkomt maar ik kan me er nu even niet toe zetten.
Breek het op in stukjes. Doe nu datgene wat morgen af moet. Maak een bellijst en bel/mail vanmiddag iedereen en leg de bal bij die persoon neer. Dan hoef je daar alleen nog op te wachten en ben je die klus kwijt.

Gooi er nog een espresso tegenaan en gaan met die banaan!!!
Begin met iets, en als het klaar is meld je het hier. En zo zullen wij je blijven motiveren om het volgende p te pakken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Van mij krijg je geen schop.

Ga lekker terug naar bed. De wereld draait heus wel door hoor.

Lekker even toegeven aan je lichaam en ook je verkoudheid uitzieken.
quote:Liquorice schreef op 13 februari 2013 @ 10:19:

er liggen een heleboel dingen die af moeten, ik moet achter mensen aan van wie ik iets nodig hebOp een dag kom je er achter dat je van alles moet -- van jezelf.
Terug naar bed gaat 'm niet worden. Ik zit vlak voor een deadline en niemand kan mijn werk overnemen.

Ik heb een paar kleine dingetjes gedaan maar de grootste en belangrijkste klus blijft me maar aanstaren (want die is het belangrijkste maar ook het meest intimiderend).
Begin aan de klus. Je zutl zien, heb ik in elk geval, dat het opeens heel erg meevalt als je er eenmaal mee bezig bent. Begin eraan met het idee, ik zie wel hoever ik kom! Dat helpt ook!
Nu beginnen, gedachteloos, gewoon beginnen. Dus pak de telefoon, type een mail... Gewoon doen, en twijfel niet te veel aan de kwaliteit van je werk.
quote:Liquorice schreef op 13 februari 2013 @ 10:35:

Terug naar bed gaat 'm niet worden. Ik zit vlak voor een deadline en niemand kan mijn werk overnemen.

Wat niet gaat, gaat niet. Ze vinden wel een oplossing.

Stap vandaag gewoon even uit the ratrace.

(Wat je ook gaat doen, sterkte vandaag.)
Hier nog een. Ik heb een bijholteontsteking en ik moet eigenlijk gewoon naar college, maar ik voel me verstopt en lamlendig, dus ik lig nog in bed - jawel. Heb vandaag de eerste koortsvrije dag en ga het zonder paracetamol proberen vandaag, maar mijn hoofd knalt zowat uit elkaar en het suist.

Heb vanavond eigenlijk ook nog een feestje maar al die drukte aan mijn hoofd trek ik niet. En ik loop achter met studeren omdat ik door die hoofdpijn aan niets toe kom. Bleeeehhh! Ik hoef vanzelf dus even niets meer, ze doen het maar zonder me. Ergens voel ik me ook schuldig want ik heb deze winter ook al 2 weken griep gehad en baal van mijn zwakke immuunsysteem. Ik ben de laatste jaren zo vaak ziek dat het haast ongeloofwaardig wordt.

Voel er dus ook weinig voor om jou een schop te geven.

Maar ik heb nu wel even m'n frustraties naast me neer kunnen leggen dankzij jouw topic, thanks.
Jippie, de printer heeft het begeven. Het stuk wat ik gisteren heb getypt slaat nergens op (er zit geen kop of staart aan, zie ik nu, maar ik zie niet hoe ik het kan verbeteren). En ik ben een stapel papieren die ik nodig heb vergeten. Maar ik geef niet op, dat is geen optie.

Ik zou natuurlijk ook kunnen werken in plaats van hier typen, maar elke poging tot nu toe loopt uit op geirriteerd naar mijn scherm staren. Nu typ ik tenminste nog en lijkt het of ik wat doe.
heb je word ingesteld op automatisch opslaan? Dan kan je alsnog je stuk tevoorschijn toveren

Ik lees verkeerd, moet ook iets nuttigs gaan doen
hahaah, schuif nu eerst even wat ballen naar anderen! Bel even met een statusupdate, mail iemand dat je nog iets van diegene krijgt en bel onderhoud voor de printer! Succes!
Hier ook toch begonnen(moet toch geld verdienen) en halverwege mijn ontwerp knalde mijn programma eruit en ik was vergeten tussendoor op te slaan. Eerst maar weer een bakkie en een sigaretje. Gatver, dit wordt een lange dag.
en, ben je al begonnen? Bij mij werkt het wel om eerst een lijst te maken met dingen die nog moeten, en dan even te prioriteren. Dan heb ik meteen veel meer overzicht en lijkt het minder erg. Soms zet ik er zelfs bij hoeveel tijd ik denk dat het kost, zodat ik weet of het wel in de dag gaat passen. OP dagen dat je liever weer naar bed gaat kun je er dan voor kiezen om elk dagdeel iig 2 belangrijke dingen te doen en daarna mag je even forummen, douchen, kop koffie drinken met een boekje op de bank...
Een kleine overwinning: ik wilde vandaag boven de 10.000 woorden uitkomen (ik ben een lang stuk aan het schrijven) en dat is nu al gelukt. Ik ben de dag begonnen met 9500, dus het is geen overdreven vertoon van spierballen, maar het is iets. Het is verre van perfect, alleen. Op goede dagen knal ik 2000 woorden op papier die ik nauwelijks hoef te herschrijven maar misschien moet ik vandaag maar met wat minder tevreden zijn.
Huup huup huup Barrrrbera truuk!
Geen schop .. Lekker warm dekentje en morgen weer een dag..
10.400 woorden en een idee over hoe ik verder moet. Gewoon beginnen werkt toch altijd het beste, maar ben blij met de mensen die me even een hart onder de riem kwamen steken. Tijd voor lunch.

Iets wat doorlopend door mijn hoofd spookt is document dat een collega beloofd heeft voor me te ondertekenen. Ik heb het komende maandag nodig en heb er afgelopen maandag over gemaild (alweer, ik zeur er al een maand om). Het zou deze week in orde komen, maar het is nu al woensdag. Wanneer zouden jullie er nog een mailtje tegenaan gooien? Morgen? Vrijdagochtend? Het is iemand die een veel hogere functie heeft dan ik dus ik wil ook niet te agressief overkomen. Maar het is iemand die bekend staat om vergeetachtigheid dus een reminder is wel nodig.
*schop!* (richting bed)
it's a big club and you ain't in it
mail haar vandaag met leesbevestiging en vraag of ze het wil bevestigen. Mag prima!
10.723 woorden... Het heeft me de hele dag gekost en waarschijnlijk gooi ik veel weer weg maar het is beter dan niets. Verder wat gebrainstormd voor andere dingen waar ik aan werk. Dat komt morgen wel weer (minder dringend). Ik wacht toch nog maar even tot morgen met mijn mailtje. Twee dagen na een reminder er alweer een sturen staat wel erg opdringerig.

Ik voel me totaal uitgewrongen en gefrustreerd omdat ik niet meer voor elkaar heb gekregen maar ik heb in ieder geval iets gedaan. Het is mooi geweest voor vandaag. Jammer dat ik niets gepland heb voor vanavond, ik heb eigenlijk iemand nodig die me agressief tot ontspannen dwingt. Ik heb ooit tegen een burn out aan gezeten en weet dat ik gewoon moet accepteren dat ik af en toe een mindere dag heb, maar bah, het voelt nog steeds stom.
quote:Liquorice schreef op 13 februari 2013 @ 17:08:

Ik heb ooit tegen een burn out aan gezeten en weet dat ik gewoon moet accepteren dat ik af en toe een mindere dag heb, maar bah, het voelt nog steeds stom.

Ik moet je eerlijk zeggen, dat ik de manier waarop je met jezelf omgaat, en jezelf op je tandvlees dwingt tot presteren, eigenlijk veel stommer vind (met alle respect) dan een mindere dag hebben.

Dat dit -tegen beter weten in- stom 'voelt' zal met je eigen (onbewuste) overtuigingen te maken hebben, die je kennelijk nog steeds aanneemt voor waarheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven