Even (?) een dip ....

13-02-2013 19:10 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet het ff van me afschrijven, voel me sinds een aantal dagen vreselijk down...

Na maanden echt helemaal gelukkig te zijn geweest met mijn single bestaan, mijn 'nieuwe' ik en het leren accepteren van dingen voel ik mezelf langzaam weer wegzakken.. Ik wil overeind krabbelen, opstaan en weer verder gaan maar het lukt ff niet!

En daar word ik dan weer boos van, omdat het zo'n machteloos gevoel geeft!

Ik kan oprecht zeggen dat ik me zo goed voelde de laatste tijd, gelukkig, compleet en helemaal happy met mijn leventje.

Iets wat wel opviel was dat ik de laatste keren met drank geen maat kon houden, waar ik 'vroeger' na een paar borrels over ging op water, tank ik nu maar door tot ik een punt bereik dat het me allemaal geen zak meer uitmaak. En ik met mannen in bed beland terwijl ik dit eigenlijk niet eens echt wil.

Ook het beeindigen van scharrelen met een kerel waar ik meer voor begon te voelen, hakt er nu in blijkbaar.

Ik voel me gewoon even verdrietig, wanhopig en paniekerig.. Aan de andere kant voel ik me ook juist afgestompt, voel ik niks wat me eigenlijk meer zorgen baart.. Zoals mijn broer die net een kindje heeft gekregen en toen ik de baby op mijn arm had, voelde ik iets, nada noppes.. Geen blijdschap, dankbaarheid, liefde of wat dan ook.. Dat is zo niet mij!!

Heb al meerdere sessies bij een psycholoog gehad dus ik ben al binnenstebuiten gekeerd, even ter info...

Wat wil ik met dit topic? Mss (h)erkenning van anderen? Merk dat ik geen zin heb in contact met vriendinnen en familie gekgenoeg maar wel in virtueel anoniem contact.

Alvast bedankt voor het lezen..
Zoek toch lekker je vriendinnen en familie ook op, zij kunnen je misschien weer een beetje uit je dip krijgen. Hoe fijn is het niet om bij vriendinnen of familie terecht te kunnen. Ontloop ze niet hoor. Succes.
Dank je CM_89, ik ben ook blij met mijn vriendinnen en familie hoor, maar ik kan mijn gevoel nu even moeilijk uiteggen, vooral gezien het nieuwe baby geluk in de familie..

EN mijn vrienden en vriendinnen snappen mij ook niet altijd en zijn druk met hun eigen hectische levens.

Ik ben de enige single in mijn vriendenkring, dus vandaar dat ze mij niet altijd begrijpen.
En heb je hobby's??
Ik sport graag en ben gek op mode en kleding.. Ik beleef er nu alleen ook ff geen plezier aan.. Merkte al dat ik de laatste weken weer ongezond veel shopte terwijl ik hier helemaal geen financiele ruimte voor heb.. Ik doe dit dan omdat het me even (kort) een goed gevoel geeft.
Ik herken me best wel in je verhaal. Na mijn eigen altijd down te hebben gevoeld ging het een tijdje geleden eindelijk echt goed met me. Ik voelde me goed en had het single zijn geaccepteerd.

Toen ontmoette ik iemand en dat is uiteindelijk niks geworden en daarna werd mijn dip alleen maar groter. Nu gaat het wel weer, maar nog niet geweldig.

Het laten gaan met drank op herken ik ook. Dat heb ik helaas altijd al gehad en gisteren heb ik behoorlijk vervelend gedaan tegen die jongen waar het niks mee is geworden. Baal dan zo van mezelf, maarja dat is altijd de dag erna.

Tips heb ik niet echt, maar schrijf het idd lekker van je af. Dat lucht altijd wel wat op.
Vervelend zeg! En meer gaan sporten? Ook al heb je nu even minder plezier is sporten juist iets wat goed kan helpen tegen een dip!
Oef Onzekermeisje25, dat klinkt zeker herkenbaar, ook voor mij!

Ook bij mij is het misgegaan toen ik scharrel toevallig tegenkwam met uitgaan en we allebei behoorlijk bezopen waren.. Hij deed eerst nog normaal, stelde zich zelfs voor aan mijn vrienden maar daarna ging het mis, zal niet teveel uitwijden hierover..

Ben toen uit frustratie met een andere vent naar huis gegaan, terwijl ik met mijn hoofd alleen maar bij hem was!!

Ik was blij dat ie gelijk wegging na de daad... Pffff

Sinsdien ben ik in de dip gezakt, heb duidelijk uitgesproken dat ik niet meer met hem kan seksen, alleen voor de seks, omdat ik gevoelens heb voor hem en dat snapte hij en sindsdien niets meer gehoord... Doet wel pijn moet ik zeggen..

Voel me gewoon afgewezen en niet goed genoeg ofzo..

Terwijl ik juist echt wel weet dat hij het niets met hem te maken heeft.

Ik kan trouwens heel goed alleen zijn, heb dat ook echt nodig af en toe.. Maar ik merk dat ik toch weer behoefte heb aan speciaal te zijn voor iemand, me weer verliefd voelen enz.

Maar ik val alleen op mannen die onbereikbaar zijn op de een of andere rare manier..
Ik heb mezelf vandaag weer naar buiten geschopt en ik voelde me wel weer even iets beter.. Ik sport meestal 3 x per week maar door ziekte lukte het vorige week niet. Ben nu weer begonnen dus wie weet wordt het nu weer beter..quote:CM_89 schreef op 13 februari 2013 @ 19:38:

Vervelend zeg! En meer gaan sporten? Ook al heb je nu even minder plezier is sporten juist iets wat goed kan helpen tegen een dip!
Succes en vergeet niet dat het meestal zo is dat een dip komt en gaat. Nu je het zo aanvoelt kan je proberen niet teveel toe te geven en te kijken of er dingen zijn die je weer een beetje uit de dip kunnen trekken.
Thanks CM! Ik heb al geleerd om meer mijn schouders op te halen en er niet al teveel aandacht aan te besteden.. Maar dat lukt niet altijd helaas..
Is logisch dat het niet altijd lukt, je bent ook maar een mens
Klopt idd, ik moet mezelf ook niet zo hard aanpakken mss...

Ik heb mezelf maar een flinke bel wijn ingeschonken, als lief zijn voor mezelf momentje..
Hey hier zit je. Lief voor jezelf momentje is heel goed. En wat CM zegt, dips komen en gaan, soms is het beter er niet tegen te vechten. Proost
Zolang je de wijn niet gebruikt als vlucht dan zeg ik geniet ervan wat ik net heb gedaan als ontspanning lekker haarmasker, douche, thee drinken en lekker serie kijken onder een deken.. werkt goed voor mij.
Thanks Ritmo, ik had ook al ff gereageerd in het andere topic.. quote:ritmo schreef op 13 februari 2013 @ 21:58:

Hey hier zit je. Lief voor jezelf momentje is heel goed. En wat CM zegt, dips komen en gaan, soms is het beter er niet tegen te vechten. Proost
Dat klinkt ook heerlijk idd, de thee had ik al op!

Zometeen nog ff SATC kijken en dan op bedje..

Alvast lekker slapen voor straks..

quote:CM_89 schreef op 13 februari 2013 @ 21:59:

Zolang je de wijn niet gebruikt als vlucht dan zeg ik geniet ervan wat ik net heb gedaan als ontspanning lekker haarmasker, douche, thee drinken en lekker serie kijken onder een deken.. werkt goed voor mij.
Goede keus! Ik heb de box hier dus hier gaat regelmatig voor de ontspanning SATC aan! Jij ook slaap lekker!
Truste!
En hoe gaat het vandaag?

Al wat beter?
Hai onzekeremeisje25, het gaat met ups en downs, moet zo weer aan het werk, gelukkig wat afleiding!

En hoe is het met jou?

quote:onzekermeisje25 schreef op 14 februari 2013 @ 21:37:

En hoe gaat het vandaag?

Al wat beter?
Ja, afleiding is altijd fijn he.

Bij mij gaat het meestal ook goed tot ik alleen thuis ben. Terwijl ik ook altijd wel heel erg op mezelf geweest ben. De laatste tijd heb ik daar meer moeite mee.

Gisteren flinke dip gehad, vandaag gaat het weer een stuk beter.

Bedacht me vanochtend, het is lullig hoe ik me met mijn zatte kop gedragen heb. Maar het is niet dat ik er iets mee kapot heb gemaakt, want er was al niks meer. Contact was toch al zo goed als over.

Nu eerst maar eens aan mijn eigen gaan werken. Over een maand ga ik beginnen met hulp.

Heb je nu nog wel hulp of alleen in het verleden gehad?
Hey meid, wat naar dat je gisteren een flinke dip hebt gehad. Maar gelukkig voel je je vandaag dus een stuk beter, goed zo!

Ik snap denk ik heel goed hoe je jezelf wel voor je kop kunt slaan omdat je met je zatte kop dingen hebt gezegd (of gedaan) die je nuchter nooooit zou doen.. Pfffff!!

Maar weet je wat ik dan tegenwoordig denk? Ik mag er best ff van balen en als het nodig is, mijn excuses aanbieden of uitleg geven en dan moet het klaar zijn. Wat gebeurd is is gebeurd en kun je niet meer terugdraaien, zonde van je tijd om daar in te blijven hangen! Gemakkelijk gezegd, ik weet het, maar toch... Ik zie het dan maar als een goede leer voor de volgende keer, hoe het niet moet zeg maar...

Goed dat je aan jezelf gaat werken, daar heb je altijd iets aan! Ik heb nu geen hulp meer maar wel gehad, het heeft mij erg geholpen. Om bijvoorbeeld inzicht te krijgen waarom ik sommige dingen me zo aantrek, te leren relativeren enz..

Maar uiteindelijk moet je het wel zelf doen, een psych geeft je handvaten en stelt bepaalde vragen waar je zelf mee aan de slag zult moeten gaan, anders heeft het weinig zin..

Ik krijg zometeen een vriendin op bezoek en heb lekker gewerkt vandaag, voel me echt alweer wat beter gelukkig!

Hoop dat jij ook een leuk weekend voor de boeg hebt? Ga je nog iets doen?

quote:onzekermeisje25 schreef op 15 februari 2013 @ 10:51:

Ja, afleiding is altijd fijn he.

Bij mij gaat het meestal ook goed tot ik alleen thuis ben. Terwijl ik ook altijd wel heel erg op mezelf geweest ben. De laatste tijd heb ik daar meer moeite mee.

Gisteren flinke dip gehad, vandaag gaat het weer een stuk beter.

Bedacht me vanochtend, het is lullig hoe ik me met mijn zatte kop gedragen heb. Maar het is niet dat ik er iets mee kapot heb gemaakt, want er was al niks meer. Contact was toch al zo goed als over.

Nu eerst maar eens aan mijn eigen gaan werken. Over een maand ga ik beginnen met hulp.

Heb je nu nog wel hulp of alleen in het verleden gehad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven