Hulp bij DVD-rippen

18-02-2013 18:22 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen over me heen valt omdat het illegaal is: ik heb een GOEDE reden om een dvd te willen rippen. Het zit zo.

Ik heb een film gekocht op dvd bij Barnes en Noble. Ik wilde hem dolgraag hebben, alleen in Nederland en heel Europa is hij nergens te krijgen. Ik heb er zelfs webshops over gebeld! Downloaden kon ook niet, alleen op Youtube staan wat korrelige fragmenten.

In de VS hadden ze hem wel, alleen daar zit landcode '1' ingeprent op de dvd. Europa heeft landcode 2. Nu kan ik hem wel afspelen, maar dan moest ik de landcode op mijn laptop veranderen en dat kan ik maximaal 3 keer doen. Kortom, nog twee keer kijken en de pret is voor eeuwig uit.

Daarom wil ik de dvd graag op mijn schijf kopiëren, zodat ik hem toch vaker kan kijken. Ik heb geen idee hoe torrentsites verder werken en heb geen behoefte om hem te uploaden, maar ik wil hem gewoon graag vaker zien dan twee keer.

Weet iemand wat de beste manier is om dat te doen? Of kan ik dat misschien ergens tegen een vergoeding laten doen bij een bonafide bedrijf?
anoniem_172114 wijzigde dit bericht op 18-02-2013 18:22
Reden: Spelfouten
% gewijzigd
Geen idee wb je laptop, maar je kunt je dvd-speler zelf soms ook omzetten.

Ik had vorig jaar per ongeluk een US-dvd gekocht (wist ik veel) en via google vond ik heel makkelijk hoe ik de dvd-speler zelf kon rippen (was iets van 2 x menu indrukken, dan een code intoetsen, dacht echt dat het nooit zo lukken, maar wel dus.)
quote:rua-red schreef op 18 februari 2013 @ 18:26:

Je kunt je dvd-speler zelf soms ook omzetten.

Ik had vorig jaar per ongeluk een US-dvd gekocht (wist ik veel) en via google vond ik heel makkelijk hoe ik de dvd-speler zelf kon rippen (was iets van 2 x menu indrukken, dan een code intoetsen, dacht echt dat het nooit zo lukken, maar wel dus.)Oh, ik had er even duidelijker bij moeten zetten: ik heb geen DVD-speler, ik speel hem af met mijn laptop. Dus het liefste laptop-rip-tips :-)
Ik had mijn post nét aangepast, maar daar kan ik je niet mee helpen, sorry!
Dit artikel al gevonden?

http://www.protips.nl/regiocode-dvd-veranderen/
quote:borderwalk schreef op 18 februari 2013 @ 18:28:

Dit artikel al gevonden?

http://www.protips.nl/regiocode-dvd-veranderen/Nice, goede tip! Ga ik meteen proberen!
hahaha je praat het mooi goed, maar die code zit er niet voor niks op :P

Converteren moet je helemaal niet willen, installeer of een programma waarmee je die "code" on the fly eruit haalt of gewoon simpel torrentje downloaden. is namelijk stuk eenvoudiger

Mooie is dat downloaden in dit land legaal is, gaat nergens over imo maar goed. Zolang je torrent up op 0 zet (raad ik je echter niet aan want downloaden gaat ook veel trager dan
Om torrents te kunnen downloaden, moet je wel een programma hebben, zoals bijv. Bitlord 2.2.1. Via google kun je deze vinden. Dit programma moet je eerst downloaden.

Piratebay is de beste torrentsite vind ik. Je kunt hem via proxy's nog wel bereiken, bijv. op: www.pirateproxy.net

In de zoekbalk type je de titel van de film die je wilt hebben. Dan klik je op SE (rechtsboven), dan vind je de meeste seeders.(mensen die de film uploaden en als het ware 'doorgeven' aan anderen.) Dat zorgt voor de snelste download. Om de film te downloaden, klik je op de film die je wil hebben (onder 'naam'). Met je rechtermuisknop klik je dan op 'get this torrent'. Dan klik je op: 'linkadres kopiëren'.

Dan ga je naar het programma Bitlord. Open dit programma. Klik linksboven op 'file', klik dan op 'add torrent'. Dan komt er een pop-up scherm. Klik dan op 'add URL' en dan op 'start download'. Als de download klaar is, dan staat er 'seeding' achter de download. Je kunt deze dan openen met VLC media player, DivX, of in sommige gevallen met Windows media player (maar dat raad ik je niet aan).

Succes!
En als je een film nergens kunt vinden, www.zavvi.nl heeft de meeste wel. Vaak ook nog goedkoper dan bij andere (web)winkels.
quote:vincent_j schreef op 18 februari 2013 @ 18:35:

hahaha je praat het mooi goed, maar die code zit er niet voor niks op :P

Converteren moet je helemaal niet willen, installeer of een programma waarmee je die "code" on the fly eruit haalt of gewoon simpel torrentje downloaden. is namelijk stuk eenvoudiger

Mooie is dat downloaden in dit land legaal is, gaat nergens over imo maar goed. Zolang je torrent up op 0 zet (raad ik je echter niet aan want downloaden gaat ook veel trager danNouja, zoals ik in de OP al zeg... hij is nergens te downloaden. Vandaar. Ik heb er geld voor betaald (best veel nog door dat shipping ook) en zou er het dubbele voor over hebben gehad om 'm gewoon hier te kopen. Maar dat kan dus niet.
quote:lala87 schreef op 18 februari 2013 @ 20:14:

En als je een film nergens kunt vinden, www.zavvi.nl heeft de meeste wel. Vaak ook nog goedkoper dan bij andere (web)winkels.Dankje voor de tip! Maar helaas... die hebben 'm ook niet...
quote:borderwalk schreef op 18 februari 2013 @ 18:28:

Dit artikel al gevonden?

http://www.protips.nl/regiocode-dvd-veranderen/Ik heb het net geprobeerd, maar helaas werkt dat alleen met Windows...
Dit al gevonden voor Mac?

http://www.onemorething.n ... er-onbeperkt-te-wijzigen/
Ah! Nog niet, ik zat te eten maar was wel voornemens die te gaan zoeken. Dank!
Een dvd kopieeren voor eigen gebruik is niet illegaal. Daarom zit er kopie heffing op schijven. Programma als dvd decrypter downloaden en de instructies volgen.

Ik kopieer alle dvd's. Anders zijn ze zo snel beschadigt dat je ze niet meer af kunt spelen.
Helaas, werkt ook niet. VLC heb ik al, dus ingesteld dat ie daarmee opent... gebeurt niks... hij doet vanalles (mijn aangifte inkomstenbelasting showen in een tekstschermpje maar van de dvd wil hij alleen de openingscredits laten zien.
quote:nina1966 schreef op 18 februari 2013 @ 20:46:

Een dvd kopieeren voor eigen gebruik is niet illegaal. Daarom zit er kopie heffing op schijven. Programma als dvd decrypter downloaden en de instructies volgen.

Ik kopieer alle dvd's. Anders zijn ze zo snel beschadigt dat je ze niet meer af kunt spelen. Dankje! Is dat ook voor de mac?
Deze methode gevolgd?

http://www.iskysoft.com/a ... t-region-dvds-on-mac.html
quote:borderwalk schreef op 18 februari 2013 @ 21:22:

Deze methode gevolgd?

http://www.iskysoft.com/a ... t-region-dvds-on-mac.htmlNee, maar ik heb nu online een ripper gekocht... kan ik ook nog meer dvd's rippen en op een schijf zetten, dat scheelt weer. Bedankt voor je hulp wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven