broccoli 2x opwarmen

22-02-2013 14:49 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mag je broccoli 2x opwarmen?

Ik heb gister broccoli gegeten en een stronkje bewaard voor mijn zoontje van 6 maanden.

Hij had gister al een potje op bij oma dus daarom niet gister meteen gegeven, kan ik dit nogmaals opwarmen zodat hij het straks krijgt?

Ik heb het niet ingevroren maar laten afkoelen en daarna bedekt in de koelkast gezet.

Ik heb al zitten googlen maar krijg niet echt een duidelijk antwoord.

Thanx!
Ja, natuurlijk kan dat!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik dacht misschien is het een nitrate groente dat dan wordt omgezet in nitriet..?
Ja, zelfs spinazie mag je tegenwoordig vaker opwamen. Is allemaal allang achterhaald, mits je niet kilo's per dag eet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Oh echt? Ben er nog niet helemaal in thuis, goed dat ik het weet!
Het heeft alleen nauwelijks voedingswaarde meer als je het voor een tweede keer opwarmt.
verba volant, scripta manent.
Brocolli valt niet onder de nitraatrijke groentes en mag dus wel meerdere malen opgewarmd worden. De voedingsstoffen zullen wel minder worden naarmate je het langer bewaard en vaker opgewarmd hebt.

Het verhaal omtrent spinazie is trouwens helemaal niet achterhaald hoor. Kijk maar eens op de site van het voedingscentrum. Daar kun je ook nalezen welke groentes nitraatrijk zijn.
Oh ja cici. Dat zelfde voedingscentrum waar je als zwangere vrouw alleen maar droog wit brood mag hebben zeker. Zo'n achterlijke site.

Broccoli kan je vaker opwarmen.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Je warmt het nu toch voor de eerste keer op? Geen probleem hoor.
quote:norma_jeane schreef op 22 februari 2013 @ 15:16:

Oh ja cici. Dat zelfde voedingscentrum waar je als zwangere vrouw alleen maar droog wit brood mag hebben zeker. Zo'n achterlijke site.

Broccoli kan je vaker opwarmen.Wat een onzin. Dat schrijven zij helemaal niet voor. Ook niet bij wijze van spreken.
Wetenschap ontkracht voedselmythes

Spinazie mag je nooit opwarmen en van ei krijg je een hoog cholesterolgehalte. Deze wijsheden hebben we nog in onze opvoeding meegekregen. Maar steeds meer van deze wetenswaardigheden worden ontkracht door nieuw wetenschappelijk onderzoek. Dat is nu eenmaal het voortschrijdend inzicht van de voedingswetenschappen, zegt Frans Kok, hoogleraar Voeding en Gezondheid aan Wageningen Universiteit. Hij maakt deel uit van de commissie van de Gezondheidsraad die adviezen geeft over gezonde voeding. Die inzichten blijven in beweging.

Warm spinazie nooit op

Bij het opwarmen kan nitraat worden omgezet in nitriet en dat zou kankerverwekkend zijn. Maar ondertussen weten toxicologen dat de hoeveelheid nitriet die vrijkomt, verwaarloosbaar klein is. Frans Kok: "Het lichaam heeft geen moeite om die kleine hoeveelheden te verwerken. Opwarmen mag gewoon weer, niets aan de hand."
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Daarom ben ik blij dat de wetenschap progressie maakt in hun onderzoek omtrent voeding.

Info verwerking en info verspreiding versnellen het proces.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Misschien minder voedingswaarde om het nog een keer op te warmen maar had het over en zoveel eet mijn zoontje nog niet, hij heeft gewoon nog 4 flessen en een klein beetje bijvoeding.

Hij eet straks dus gewoon een klein beetje broccoli!
Hoe oud is ie dan? zie het al.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven