iPod voor 4 jarige?

22-02-2013 20:00 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Even een vraagje, wat vinden jullie hiervan?

Mijn jongste zoon wordt binnenkort 4 jaar. Hij wil voor zijn verjaardag een iPod, iets anders wilt hij niet. Hij wilt er spelletjes op spelen en foto's maken.

Hij heeft 2 oudere broertjes van 6 en 7 en zij hebben ook geen iPod, maar wel een dsi. Mijn jongste hoeft geen dsi.

Klinkt redelijk verwend, maar hoe ga je hiermee om?

Een iPod is een erg duur verjardagskado ( vind ik) maar we zouden vragen of opa en oma's dan ook willen meedoen.
Knexx is ook leuk, of gewoon een zak met dinootjes, soldaatjes etc. Hoeft niet perse duur te zijn.
Dat jullie van iets al veel hebben, wil nog niet automatisch zeggen dat het voor hem niet meer leuk is om er wat nieuws van te krijgen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Heeft dat kind van 5 met die iPod dan ook oordoppen in voor de muziek? Lijkt me veel te vroeg en haast garantie voor een gehoorbeschadiging later. Waar je niet meer van af komt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Generation Apple.. Nee natuurlijk niet. Wat moet een vierjarige met een ipod? Maar hoe komt hij daarbij? Waar heeft hij het gezien, je zegt dat zijn oudere broers geen ipod hebben. Ouders of wellicht vriendjes ( !?) wel?
No way! Zelfs voor een Nintendo vind ik hem nog te jong! Ik zou hem een kiddiezoom kindercamera geven, zitten ook spelletjes op en kun je ook muziek mee luisteren.
www.digitalekindercamera.nl
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Echt niet! Dahaag, geef je dan een auto als hij 12 woordt en een huis als hij 18 wordt? Is lego niet ged genoeg meer?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hebben jullie een iPad in huis?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Sorento schreef op 22 februari 2013 @ 20:07:

Bedankt voor jullie duidelijke reacties. Mijn man had de zelfde reactie als jullie, ik ben dan nog wel zo om er over na te denken.

Maar weten jullie een leuk ander verjaardagskado? Duplo, treinen en auto's hebben we hier al ten overvloedeKinderfototoestel? Mijn zoontje heeft een Kidizoom voor zijn verjaardag gehad, en vind 'm erg leuk. Je kan er foto's mee maken, filmpjes, geluiden opnemen, spelletjes er op doen.
Meccano
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Nee, geen kindercamera. Slechte foto's en vreselijk traag, waardoor je kind steeds zijn schoenen op de foto zet, omdat het al op het schermpje keek.

Mijn oudste dochter kreeg op haar 5e verjaardag een gewone simpele camera, waarmee ze nu al 2 1/2 jaar mooie foto's maakt.
straks wil hij als hij 10 wordt een Ferrari.

ik vind het veel te jong, zo kweek je verwende kinderen. Op die leeftijd moet je een kind laten bouwen, laten stoeien, met anderen laten spelen, laten knutselen, tekenen.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Ik weet niet wat jullie budget is, maar is dit iets voor jullie?

Dit is crazy forts, harde plastic ballen met gaten erin & stokken erbij om forten te kunnen bouwen. Je moet de stokken wel goed in die ballen draaien, maar het is echt leuk om te doen.

Na het bouwen moeten er natuurlijk wel lakens overheen.

Prijs is net over de 50 euro geloof ik.
Wat fantastisch, Stukje Cake.

Dat zou mijn zoon echt helemaal geweldig vinden.

Waar koop je zoiets?

Ik ga googlen.
Broedkip, wij hebben hem op het werk via Heutink. Zal ff helpen zoeken.
Toen ik 4 jaar was, was ik blij met een barbiepop.
Een blokkendoos?
quote:Stukje_Cake schreef op 22 februari 2013 @ 20:42:

Broedkip, wij hebben hem op het werk via Heutink. Zal ff helpen zoeken.

Via de google kwam ik op een oud topic van Viva

Daar hadden ze het over een matige stabiliteit; snel uit elkaar vallen en zo.

Hoe is jouw ervaring daarmee? Want mijn zoon is nogal bewegelijk, zeg maar.
Ik zie nu dat ze 65 euro kosten.
Hij wil . . . . . het kind wordt 4!!!!!!!!!!!!!!!! Dacht het niet, dat hij een iPod krijgt???? Een boekje over Dikkie Dik, dat lijkt een beter idee, toch :-)
20 jaar geleden was dure Lego hetzelfde als een iPod of telefoon nu is.

Tijden veranderen en als ouder dien je (tot op zekere hoogte) daar in mee te gaan. Daarbij is het 'bij de groep horen' belangrijk voor kinderen.
quote:Carenza schreef op 22 februari 2013 @ 20:47:

Hij wil . . . . . het kind wordt 4!!!!!!!!!!!!!!!! Dacht het niet, dat hij een iPod krijgt???? Een boekje over Dikkie Dik, dat lijkt een beter idee, toch :-)

Een kind mag toch wel zeggen wat hij graag wil voor zijn verjaardag?

Of hij het krijgt is een tweede.
Ach kom op. Niet als ze vier (!) worden! Dan gaan ze net voor het eerst naar de kleuterschool.
Iets waar hij actief mee kan spelen? Een fiets, skeelers, boomhut, schommel, etc... of een (voor hem) nieuw constructiemateriaal zoals KneX of Kapla. Of iets dat uitnodigt tot samenspel, een gezelschapsspel of verkleedkist. Hij gaat straks naar school en zal dan misschien ook gaan afspreken. Leuk om dan iets te hebben dat echt van hèm is om samen mee te spelen.

Het leuke aan die kleuterleeftijd vind ik juist dat ze altijd nog zo lekker spelen. Op hun rug hangen met een apparaat in de kunnen ze al die jaren daarna nog...
quote:Muloza schreef op 22 februari 2013 @ 20:51:

20 jaar geleden was dure Lego hetzelfde als een iPod of telefoon nu is.

Tijden veranderen en als ouder dien je (tot op zekere hoogte) daar in mee te gaan. Daarbij is het 'bij de groep horen' belangrijk voor kinderen.

Ik ken echt geen enkel kind van 4 (of 5, of 6) jaar met een ipod.

En de meeste 4-jarigen die ik ken zijn sowieso nog niet zo bezig met het hebben van bepaalde spullen om 'bij een groep te horen'.

Een 4-jarige gaat voor het eerst naar school. Die peer-pressure moet nog komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven