iPod voor 4 jarige?
vrijdag 22 februari 2013 om 20:00
Hoi,
Even een vraagje, wat vinden jullie hiervan?
Mijn jongste zoon wordt binnenkort 4 jaar. Hij wil voor zijn verjaardag een iPod, iets anders wilt hij niet. Hij wilt er spelletjes op spelen en foto's maken.
Hij heeft 2 oudere broertjes van 6 en 7 en zij hebben ook geen iPod, maar wel een dsi. Mijn jongste hoeft geen dsi.
Klinkt redelijk verwend, maar hoe ga je hiermee om?
Een iPod is een erg duur verjardagskado ( vind ik) maar we zouden vragen of opa en oma's dan ook willen meedoen.
Even een vraagje, wat vinden jullie hiervan?
Mijn jongste zoon wordt binnenkort 4 jaar. Hij wil voor zijn verjaardag een iPod, iets anders wilt hij niet. Hij wilt er spelletjes op spelen en foto's maken.
Hij heeft 2 oudere broertjes van 6 en 7 en zij hebben ook geen iPod, maar wel een dsi. Mijn jongste hoeft geen dsi.
Klinkt redelijk verwend, maar hoe ga je hiermee om?
Een iPod is een erg duur verjardagskado ( vind ik) maar we zouden vragen of opa en oma's dan ook willen meedoen.
vrijdag 22 februari 2013 om 20:15
www.digitalekindercamera.nl
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
vrijdag 22 februari 2013 om 20:16
quote:Sorento schreef op 22 februari 2013 @ 20:07:
Bedankt voor jullie duidelijke reacties. Mijn man had de zelfde reactie als jullie, ik ben dan nog wel zo om er over na te denken.
Maar weten jullie een leuk ander verjaardagskado? Duplo, treinen en auto's hebben we hier al ten overvloedeKinderfototoestel? Mijn zoontje heeft een Kidizoom voor zijn verjaardag gehad, en vind 'm erg leuk. Je kan er foto's mee maken, filmpjes, geluiden opnemen, spelletjes er op doen.
Bedankt voor jullie duidelijke reacties. Mijn man had de zelfde reactie als jullie, ik ben dan nog wel zo om er over na te denken.
Maar weten jullie een leuk ander verjaardagskado? Duplo, treinen en auto's hebben we hier al ten overvloedeKinderfototoestel? Mijn zoontje heeft een Kidizoom voor zijn verjaardag gehad, en vind 'm erg leuk. Je kan er foto's mee maken, filmpjes, geluiden opnemen, spelletjes er op doen.
vrijdag 22 februari 2013 om 20:20
vrijdag 22 februari 2013 om 20:21
vrijdag 22 februari 2013 om 20:36
Ik weet niet wat jullie budget is, maar is dit iets voor jullie?
Dit is crazy forts, harde plastic ballen met gaten erin & stokken erbij om forten te kunnen bouwen. Je moet de stokken wel goed in die ballen draaien, maar het is echt leuk om te doen.
Na het bouwen moeten er natuurlijk wel lakens overheen.
Prijs is net over de 50 euro geloof ik.
Dit is crazy forts, harde plastic ballen met gaten erin & stokken erbij om forten te kunnen bouwen. Je moet de stokken wel goed in die ballen draaien, maar het is echt leuk om te doen.
Na het bouwen moeten er natuurlijk wel lakens overheen.
Prijs is net over de 50 euro geloof ik.
vrijdag 22 februari 2013 om 20:45
quote:Stukje_Cake schreef op 22 februari 2013 @ 20:42:
Broedkip, wij hebben hem op het werk via Heutink. Zal ff helpen zoeken.
Via de google kwam ik op een oud topic van Viva
Daar hadden ze het over een matige stabiliteit; snel uit elkaar vallen en zo.
Hoe is jouw ervaring daarmee? Want mijn zoon is nogal bewegelijk, zeg maar.
Broedkip, wij hebben hem op het werk via Heutink. Zal ff helpen zoeken.
Via de google kwam ik op een oud topic van Viva
Daar hadden ze het over een matige stabiliteit; snel uit elkaar vallen en zo.
Hoe is jouw ervaring daarmee? Want mijn zoon is nogal bewegelijk, zeg maar.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
vrijdag 22 februari 2013 om 20:52
quote:Carenza schreef op 22 februari 2013 @ 20:47:
Hij wil . . . . . het kind wordt 4!!!!!!!!!!!!!!!! Dacht het niet, dat hij een iPod krijgt???? Een boekje over Dikkie Dik, dat lijkt een beter idee, toch
Een kind mag toch wel zeggen wat hij graag wil voor zijn verjaardag?
Of hij het krijgt is een tweede.
Hij wil . . . . . het kind wordt 4!!!!!!!!!!!!!!!! Dacht het niet, dat hij een iPod krijgt???? Een boekje over Dikkie Dik, dat lijkt een beter idee, toch
Een kind mag toch wel zeggen wat hij graag wil voor zijn verjaardag?
Of hij het krijgt is een tweede.
vrijdag 22 februari 2013 om 20:54
Iets waar hij actief mee kan spelen? Een fiets, skeelers, boomhut, schommel, etc... of een (voor hem) nieuw constructiemateriaal zoals KneX of Kapla. Of iets dat uitnodigt tot samenspel, een gezelschapsspel of verkleedkist. Hij gaat straks naar school en zal dan misschien ook gaan afspreken. Leuk om dan iets te hebben dat echt van hèm is om samen mee te spelen.
Het leuke aan die kleuterleeftijd vind ik juist dat ze altijd nog zo lekker spelen. Op hun rug hangen met een apparaat in de kunnen ze al die jaren daarna nog...
Het leuke aan die kleuterleeftijd vind ik juist dat ze altijd nog zo lekker spelen. Op hun rug hangen met een apparaat in de kunnen ze al die jaren daarna nog...
vrijdag 22 februari 2013 om 20:54
quote:Muloza schreef op 22 februari 2013 @ 20:51:
20 jaar geleden was dure Lego hetzelfde als een iPod of telefoon nu is.
Tijden veranderen en als ouder dien je (tot op zekere hoogte) daar in mee te gaan. Daarbij is het 'bij de groep horen' belangrijk voor kinderen.
Ik ken echt geen enkel kind van 4 (of 5, of 6) jaar met een ipod.
En de meeste 4-jarigen die ik ken zijn sowieso nog niet zo bezig met het hebben van bepaalde spullen om 'bij een groep te horen'.
Een 4-jarige gaat voor het eerst naar school. Die peer-pressure moet nog komen.
20 jaar geleden was dure Lego hetzelfde als een iPod of telefoon nu is.
Tijden veranderen en als ouder dien je (tot op zekere hoogte) daar in mee te gaan. Daarbij is het 'bij de groep horen' belangrijk voor kinderen.
Ik ken echt geen enkel kind van 4 (of 5, of 6) jaar met een ipod.
En de meeste 4-jarigen die ik ken zijn sowieso nog niet zo bezig met het hebben van bepaalde spullen om 'bij een groep te horen'.
Een 4-jarige gaat voor het eerst naar school. Die peer-pressure moet nog komen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.