Horizon van UPC?
donderdag 21 februari 2013 om 19:34
donderdag 21 februari 2013 om 20:00
Ik heb het, vind het nog niet geweldig.. In het begin veel problemen met programma's nemen, gaat nu gelukkig beter, maar menu is niet echt gebruiksvriendelijk. Je kan wel veel programmas tegelijkertijd opnemen, dat is handig. Maar hoop dat ze snel nog wat dingen verbeteren en dat er een afstandsbediening met toetsenbord bij komt, want menu is nu echt niet handig.
donderdag 21 februari 2013 om 21:22
Wij hebben het ook, het gebruiksgemak valt na de gewone mediabox erg tegen. Gelukkig worden er wel gaandeweg verbeteringen aangebracht, maar het zou allemaal wat sneller mogen. Ik snap niet dat dingen die bij de mediabox zo handig waren, niet gewoon zijn overgenomen op horizon.. Heb inderdaad getwijfeld of ik hem niet terug zou ruilen voor een mediabox.
Dat met die kleurproblemen was bij onze tv ook, hebben we opgelost door de scartkabel te gebruiken ipv de HD kabel. Geeft wel een minder mooi beeld, maar ook weer niet slecht. We hopen dat er nog iets op gevonden wordt en dat we dan weer via de HD kabel kunnen kijken.
Maarrrrrr..... Het is zooooo handig dat je ook op tablet, laptop en telefoon live tv kunt kijken of programma's kunt terugkijken..
Voorbeelden: we hebben geen tv in de slaapkamer, 's ochtends zoek ik een tekenfilm via horizon op mijn telefoon voor de kids en ik kan wat langer blijven liggen.
Laatst in bad gelegen met de televisie op de iPad in de vensterbank (voelde heel decadent). Nadeel is dat het programma soms hapert.
Als we series of films hebben gedownload (foei!) kunnen we die draadloos via de tv bekijken. Nadeel is dan wel dat het programma niet te pauzeren is of verder-/ terug te spoelen is.. Geen plaspauze dus en goed opletten, anders moet je weer bij het begin beginnen.
Ook heel handig dat je meerdere programma's tegelijk kunt opnemen, al gaat er nog regelmatig wat fout bij geprogrammeerde opnames die dan ineens toch niet worden opgenomen.
Ik ben dus gematigd tevreden, maar ik hoop wel dat ze snel meer gaan veranderen, en dat er idd een nieuwe afstandsbediening komt. Misschien verstandig om te wachten tot de kinderziektes er uit zijn...
Dat met die kleurproblemen was bij onze tv ook, hebben we opgelost door de scartkabel te gebruiken ipv de HD kabel. Geeft wel een minder mooi beeld, maar ook weer niet slecht. We hopen dat er nog iets op gevonden wordt en dat we dan weer via de HD kabel kunnen kijken.
Maarrrrrr..... Het is zooooo handig dat je ook op tablet, laptop en telefoon live tv kunt kijken of programma's kunt terugkijken..
Voorbeelden: we hebben geen tv in de slaapkamer, 's ochtends zoek ik een tekenfilm via horizon op mijn telefoon voor de kids en ik kan wat langer blijven liggen.
Laatst in bad gelegen met de televisie op de iPad in de vensterbank (voelde heel decadent). Nadeel is dat het programma soms hapert.
Als we series of films hebben gedownload (foei!) kunnen we die draadloos via de tv bekijken. Nadeel is dan wel dat het programma niet te pauzeren is of verder-/ terug te spoelen is.. Geen plaspauze dus en goed opletten, anders moet je weer bij het begin beginnen.
Ook heel handig dat je meerdere programma's tegelijk kunt opnemen, al gaat er nog regelmatig wat fout bij geprogrammeerde opnames die dan ineens toch niet worden opgenomen.
Ik ben dus gematigd tevreden, maar ik hoop wel dat ze snel meer gaan veranderen, en dat er idd een nieuwe afstandsbediening komt. Misschien verstandig om te wachten tot de kinderziektes er uit zijn...
donderdag 21 februari 2013 om 21:37
vrijdag 22 februari 2013 om 10:21
Haha, hier ook weer terug naar oude mediabox!
Horizon is buitengewoon langzaam, opstarten (tv aanzetten) duurt langer dan een minuut, zappen wel 10-15 seconden.
Menu is veel minder verbruiksvriendelijk dan oude mediabox
Na een maand begreep ik de dubbele 'on demand' nog steeds niet, onze telefoon viel steeds uit, internet deed het op mijn laptop niet (andere apparatuur in huis wel)
Kortom snel weer terug naar de oude mediabox, vooral jammer van de verzameling films die ik op oude mediabox verzameld had in de loop der jaren.
Horizon is buitengewoon langzaam, opstarten (tv aanzetten) duurt langer dan een minuut, zappen wel 10-15 seconden.
Menu is veel minder verbruiksvriendelijk dan oude mediabox
Na een maand begreep ik de dubbele 'on demand' nog steeds niet, onze telefoon viel steeds uit, internet deed het op mijn laptop niet (andere apparatuur in huis wel)
Kortom snel weer terug naar de oude mediabox, vooral jammer van de verzameling films die ik op oude mediabox verzameld had in de loop der jaren.
vrijdag 22 februari 2013 om 11:29
@impala: klopt, daar kwam ik helaas pas achter toen we de horizon box al hadden. Je hebt hem volgens mij wel nodig om films van je computer of ipad op je tv te kijken, en dat doen we best vaak.
Ik heb best vaak gedacht om toch weer terug te gaan naar de mediabox, maar vind het wel erg fijn om meerdere programma's tegelijk op te nemen. En het is ook weer ff gedoe, nog geen zin in, ze moeten het gewoon oplossen!!
Ik heb best vaak gedacht om toch weer terug te gaan naar de mediabox, maar vind het wel erg fijn om meerdere programma's tegelijk op te nemen. En het is ook weer ff gedoe, nog geen zin in, ze moeten het gewoon oplossen!!
vrijdag 22 februari 2013 om 15:51
Wij hebben hem ook. De laatste tijd gaat het gelukkig steeds beter. Bij meerdere programmas tegelijk opnemen gaat het wel regelmatig mis, jammer want dat is precies de reden waarom wij hem hebben.
Veel dingen zitten ook erg verstopt. Soms moet ik wel 6 menu's door om een ondemand zender of uitzendinggemist te zoeken.
Bij ons is het trouwens niet langzamer dan de mediabox met zappen.
Veel dingen zitten ook erg verstopt. Soms moet ik wel 6 menu's door om een ondemand zender of uitzendinggemist te zoeken.
Bij ons is het trouwens niet langzamer dan de mediabox met zappen.
zaterdag 23 februari 2013 om 23:41
Hier een paar maanden in huis. Beeld is top en meerdere programma's tegelijk opnemen is fijn. Hier niet langzamer dan mediabox. Maar, het menu/ interface is een ramp. Ze hebben de afstandsbediening vereenvoudigd, maar daardoor moet je in het menu veel meer klikken. Heel irritant, En ik mis de radiozenders heel erg.
zaterdag 23 februari 2013 om 23:54
quote:lazuriet schreef op 23 februari 2013 @ 23:41:
En ik mis de radiozenders heel erg.Die zijn er nog wel maar je moet even weten waar precies Ik weet het niet precies meer, horizon is hier van ellende weer retour gegaan dus ik kan het niet live nakijken. Maar volgens mij zitten de radiozenders op kanaal 851 en verder. Dus als je gewoon tv kijkt, kanaal 851 aankiezen. Of 751, of 651, een van die drie. Lekker vaag, maar zoiets was het wel. En op x52 zit dan het volgende radiostation, op x53 weer een andere, enzovoort.
En ik mis de radiozenders heel erg.Die zijn er nog wel maar je moet even weten waar precies Ik weet het niet precies meer, horizon is hier van ellende weer retour gegaan dus ik kan het niet live nakijken. Maar volgens mij zitten de radiozenders op kanaal 851 en verder. Dus als je gewoon tv kijkt, kanaal 851 aankiezen. Of 751, of 651, een van die drie. Lekker vaag, maar zoiets was het wel. En op x52 zit dan het volgende radiostation, op x53 weer een andere, enzovoort.
zondag 24 februari 2013 om 09:59
Van de consumentenbond afgelopen week
Top 15 klachten UPC Horizon mediabox
De klachten die de Consumentenbond heeft ontvangen variëren van late levering, het niet kunnen kijken van televisie of gebruik maken van internet tot een gebruiksonvriendelijke interface en traagheid van het apparaat. De UPC Horizon is zowel mediabox als kabelmodem en draadloze router. Daarom zijn er ook mensen die geen van de diensten (internet, televisie en telefoon) kunnen gebruiken. Een overzicht van de klachten staat in onderstaande top 15.
Doet het niet of loopt veel vast.
Onoverzichtelijk en niet gebruiksvriendelijk.
Klantenservice slecht bereikbaar.
Traag.
Doet het niet op veel Sony- en Philipstelevisies of geeft daarop een groen/roze gloed.
Internet doet het niet.
Geen televisie.
Moet lang wachten tot monteur komt.
Televisieverbinding valt weg.
Geen telefoon.
Wifi-bereik/internet traag.
Veel zenders doen het niet.
Internet gedeactiveerd, maar box later geleverd.
¤49 activatiekosten te hoog en alleen voor een vaste klant.
Decoder met internet en tv-pakket zonder Horizon kan niet opnemen.
Top 15 klachten UPC Horizon mediabox
De klachten die de Consumentenbond heeft ontvangen variëren van late levering, het niet kunnen kijken van televisie of gebruik maken van internet tot een gebruiksonvriendelijke interface en traagheid van het apparaat. De UPC Horizon is zowel mediabox als kabelmodem en draadloze router. Daarom zijn er ook mensen die geen van de diensten (internet, televisie en telefoon) kunnen gebruiken. Een overzicht van de klachten staat in onderstaande top 15.
Doet het niet of loopt veel vast.
Onoverzichtelijk en niet gebruiksvriendelijk.
Klantenservice slecht bereikbaar.
Traag.
Doet het niet op veel Sony- en Philipstelevisies of geeft daarop een groen/roze gloed.
Internet doet het niet.
Geen televisie.
Moet lang wachten tot monteur komt.
Televisieverbinding valt weg.
Geen telefoon.
Wifi-bereik/internet traag.
Veel zenders doen het niet.
Internet gedeactiveerd, maar box later geleverd.
¤49 activatiekosten te hoog en alleen voor een vaste klant.
Decoder met internet en tv-pakket zonder Horizon kan niet opnemen.
zondag 24 februari 2013 om 10:01
*Draadloze verbinding is slecht en erg traag: zo'n 10% van de bedrade snelheid
*Apparaten zijn niet goed te koppelen; het Thuisnetwerk ziet deze niet.
*On demand werkt niet, hangers bij Uitzending gemist. Horizon hangt dan ook.
*Hanger na Teletekst. TT knoppen ontbreken op Afstandsbediening.
*Regelmatig is het Interactieve menu verdwenen. Zenderkeuze niet meer mogelijk.
*geen bevestiging soms dat je een programma opneemt.
*Media op bijv. PC is wel af te spelen, maar niet te oauzeren of te speolen heen/terug
*ondertiteling is bij Media niet te selecteren.
*Horinontaal navigeren werkt niet. Beel wordt opeens vooruit/achteruit gespoeld.
*Media is slecht afspeelbaar ivm trage interne snelheid
*Geen info-toets.
*Zeer omslachtige menu. Oeverloos klikken om iets te vinden.
*Navigeren van NU naar STRAKS werkt niet: beeld gaat in plaats daarvan vooruit spoelen.
*Geluid valt weg na gebruik interactieve diensten zoals On demand of Instellingen.
*Geluid is Ou-of-Sync na switchen/scrollen door de menu's
*PC is niet zichtbaar in Horizon
*Mediaplayer ( AC Ryan) niet zichtbaar in Horizon
*kiezen van Informatie van te kijken programma hangt Horizon op of duurt enorm lang
*bijna dagelijks een harde reset doorvoeren om de instellingen goed te krijgen.
*Apparaten zijn niet goed te koppelen; het Thuisnetwerk ziet deze niet.
*On demand werkt niet, hangers bij Uitzending gemist. Horizon hangt dan ook.
*Hanger na Teletekst. TT knoppen ontbreken op Afstandsbediening.
*Regelmatig is het Interactieve menu verdwenen. Zenderkeuze niet meer mogelijk.
*geen bevestiging soms dat je een programma opneemt.
*Media op bijv. PC is wel af te spelen, maar niet te oauzeren of te speolen heen/terug
*ondertiteling is bij Media niet te selecteren.
*Horinontaal navigeren werkt niet. Beel wordt opeens vooruit/achteruit gespoeld.
*Media is slecht afspeelbaar ivm trage interne snelheid
*Geen info-toets.
*Zeer omslachtige menu. Oeverloos klikken om iets te vinden.
*Navigeren van NU naar STRAKS werkt niet: beeld gaat in plaats daarvan vooruit spoelen.
*Geluid valt weg na gebruik interactieve diensten zoals On demand of Instellingen.
*Geluid is Ou-of-Sync na switchen/scrollen door de menu's
*PC is niet zichtbaar in Horizon
*Mediaplayer ( AC Ryan) niet zichtbaar in Horizon
*kiezen van Informatie van te kijken programma hangt Horizon op of duurt enorm lang
*bijna dagelijks een harde reset doorvoeren om de instellingen goed te krijgen.
zondag 24 februari 2013 om 10:04
zondag 24 februari 2013 om 10:33
Ik zou het niet doen. Wij hebben sinds het uitkomen van Horizon het ene na het andere probleem. Monteur die vergeten was ons 'aan te zetten'. Dus: geen signaal en we konden ons pakket niet installeren. Toen kwam er een monteur, die keek in de schakelkast en toen was het goed. Maar: 3 zenders die het niet deden, en veel signaalverlies. Monteur over de vloer gehad, wist niks van Horizon omdat hij heen training had gehad. Nieuwe box gekregen, omdat we daar zelf op aandrongen. Telefoon licht om de paar minuten op alsof we gebeld worden, maar dat is dus een storing. Die is nog steeds niet opgelost. On Demand blijft hangen, en dan moet de hele box gereset worden. Alles wat je dan toevallig opneemt gaat verloren. Opname bekijken zorgt er ook vaak voor dat de box blijft hangen. Opname bekijken en tegelijkertijd een programma opnemen gaat ook niet goed. Als je klaar bent met het bekijken en je drukt op 'stop' stopt ook de opname die tegelijkertijd loopt. Heel erg vervelend, daardoor hebben we al een hoop gemist. Kortom: wij zitten met smart te wachten tot ons contract voorbij is. Maar wat er dan gaan doen, geen idee.