Macedonie
maandag 19 juli 2010 om 16:01
Ik ga deze zomer naar Macedonie! Ik heb maar 8 dagen (helaas) en ben van plan om als uitvalsbasis Ohrid te hebben.
Wie heeft tips voor mij? Leuk, goedkoop, hotel of guesthouse? Manier van reizen? Is Struga leuk? Zijn er veel toeristen? Wat moet ik gezien hebben? Wat absoluut niet?
Al jullie wijsheid is welkom
Wie heeft tips voor mij? Leuk, goedkoop, hotel of guesthouse? Manier van reizen? Is Struga leuk? Zijn er veel toeristen? Wat moet ik gezien hebben? Wat absoluut niet?
Al jullie wijsheid is welkom
zaterdag 9 februari 2013 om 17:23
Ik hoop ook dat het allemaal goed komt, maar ik heb er een zwaar hoofd in. Eerlijk gezegd.. maar, wat er ook gebeurd: altijd blijven lachen.
Feest in MK http://www.youtube.com/watch?v=9LyLTx5R6-o
zo ongeveer?
Ik heb er al zin in!!!!!
Je bent wel vroeg wakker zeg. Ik had vroege dienst, er lag vanmorgen sneeuw hier!
Morgen lekker luieren.
Feest in MK http://www.youtube.com/watch?v=9LyLTx5R6-o
zo ongeveer?
Ik heb er al zin in!!!!!
Je bent wel vroeg wakker zeg. Ik had vroege dienst, er lag vanmorgen sneeuw hier!
Morgen lekker luieren.
dinsdag 12 februari 2013 om 11:05
Ben benieuwd naar jullie bruiloft, kleding, tradities etc. Ik heb lange tijd een relatie gehad met een buitelandse jongen, liep gewoon fout op alle fronten (taal, cultuur, etc). Dus vandaar mijn belangstelling. Heb nog niet geboekt, eerst druk bezig geweest met vakantiebestemming eind maart (we gaan naar Tenerife met de hele familie)
woensdag 13 februari 2013 om 13:29
Tenerife is ook leuk.
We houden het klein, gewoon naar het gemeente huis met mijn familie en beste vriendin, zijn familie kan niet over komen.
En dan volgend jaar een feest in Macedonie, maar daar hou ik me nu nog niet bezig en volgend jaar mag hij dat regelen
Ik merk weinig cultuur verschil met hem. Niet meer als dat ik zou hebben met een Nederlandse man, omdat ieder zijn opvoeding toch ook net even anders is. Maar cultuur verschil is er verder niet. Daarnaast heeft hij ook veel van de wereld gezien, want ook helpt.
Uit welk land kwam jouw ex vriend? (als je dat vertellen wil, hoeft natuurlijk niet.)
We houden het klein, gewoon naar het gemeente huis met mijn familie en beste vriendin, zijn familie kan niet over komen.
En dan volgend jaar een feest in Macedonie, maar daar hou ik me nu nog niet bezig en volgend jaar mag hij dat regelen
Ik merk weinig cultuur verschil met hem. Niet meer als dat ik zou hebben met een Nederlandse man, omdat ieder zijn opvoeding toch ook net even anders is. Maar cultuur verschil is er verder niet. Daarnaast heeft hij ook veel van de wereld gezien, want ook helpt.
Uit welk land kwam jouw ex vriend? (als je dat vertellen wil, hoeft natuurlijk niet.)
vrijdag 15 februari 2013 om 21:21
Heb je al een datum Viev? Heeft je vriend je verwend op Valentines Day?
Cranberry, Macedoniers zijn geen buitenlanders vind ik, ze denken net zoals ons, met dezelfde waarden en normen. Met het oog op traditie, wat we als nederlanders niet zo hebben, ik althans niet. Dua ..als je nog single bent, Cranberry...
Cranberry, Macedoniers zijn geen buitenlanders vind ik, ze denken net zoals ons, met dezelfde waarden en normen. Met het oog op traditie, wat we als nederlanders niet zo hebben, ik althans niet. Dua ..als je nog single bent, Cranberry...
maandag 18 februari 2013 om 08:12
We zijn druk bezig met het regelen van het juiste papierwerk.
Vriend denkt dat we zo wel even hier kunnen trouwen, ik zeg dat hij niet mag trouwen op een toeristen visum.
De website van de ambassade bevestigd mijn mening, maar het gemeentehuis zegt dat we gewoon kunnen trouwen.
Ik denk dat we ook wel gewoon kunnen trouwen, maar dat we dan bij het aanvragen van het verblijfsvisum in de problemen komen....... wat een gedoe.
Ik vind dat er weinig verschil zit in de cultuur tussen ons. Ze lopen iets achter in hun denkbeelden mischien, maar verder niks.
En wel wat meer tradities. Maar goed, Nederland heeft dan ook totaal geen tradities vind ik.
Vriend denkt dat we zo wel even hier kunnen trouwen, ik zeg dat hij niet mag trouwen op een toeristen visum.
De website van de ambassade bevestigd mijn mening, maar het gemeentehuis zegt dat we gewoon kunnen trouwen.
Ik denk dat we ook wel gewoon kunnen trouwen, maar dat we dan bij het aanvragen van het verblijfsvisum in de problemen komen....... wat een gedoe.
Ik vind dat er weinig verschil zit in de cultuur tussen ons. Ze lopen iets achter in hun denkbeelden mischien, maar verder niks.
En wel wat meer tradities. Maar goed, Nederland heeft dan ook totaal geen tradities vind ik.
maandag 18 februari 2013 om 14:20
Ik heb meer dan een jaar een relatie gehad met een Egyptische jongen, heb daar 2x een half jaar gewerkt voor een reisorganisatie. Maar pff wat een verschillen in zoveel dingen. En het was een schat, ik geef nog steeds om hem. Maar het kon gewoon niet!
Ben na alle verhalen helemaal nieuwschierig naar het land en vooral de mensen Ben idd single... Laat de leuke mannen maar komen
Ben na alle verhalen helemaal nieuwschierig naar het land en vooral de mensen Ben idd single... Laat de leuke mannen maar komen
maandag 18 februari 2013 om 19:07
Even trouwen, zo snel gaat het ook weer niet, natuurlijk. Hopelijk wordt het niet te ingewikkeld, anders trouwen jullie hier ,
is ook heel erg "in". http://www.howtogermany.com/pages/marriage.html
Dat wordt dan lekker sjansen in Ohrid, Cranberry , misschien komen we elkaar nog tegen
is ook heel erg "in". http://www.howtogermany.com/pages/marriage.html
Dat wordt dan lekker sjansen in Ohrid, Cranberry , misschien komen we elkaar nog tegen
maandag 18 februari 2013 om 20:21
Er komt erg veel papierwerk en gedoe bij kijken, en ik begin er al aardig zat van te worden.
Hij mag op dit visum niet trouwen. Maar hij denkt zelf van wel, maar het staat echt duidelijk op de website. Al met meerdere instanties contact opgenomen, maar krijg nergens antwoord.
En dan komt straks uiteindelijk nog het echte aanvragen van de werkvergunning. Pfffff. Waarom moet dit allemaal zo moeilijk? Niks romantisch aan.
Cranberry, Egypte is ook wel een erg ander land, met een volledige andere cultuur.
Heerlijk mooi land, dat wel. Ik heb er rond gereisd en vond het echt heel mooi, en de mensen ook vriendelijk.
Maar het verschil is mij te groot.
Jammer dat het tussen jullie niks geworden is.
heidel, jij nog nieuws?
Hij mag op dit visum niet trouwen. Maar hij denkt zelf van wel, maar het staat echt duidelijk op de website. Al met meerdere instanties contact opgenomen, maar krijg nergens antwoord.
En dan komt straks uiteindelijk nog het echte aanvragen van de werkvergunning. Pfffff. Waarom moet dit allemaal zo moeilijk? Niks romantisch aan.
Cranberry, Egypte is ook wel een erg ander land, met een volledige andere cultuur.
Heerlijk mooi land, dat wel. Ik heb er rond gereisd en vond het echt heel mooi, en de mensen ook vriendelijk.
Maar het verschil is mij te groot.
Jammer dat het tussen jullie niks geworden is.
heidel, jij nog nieuws?
dinsdag 19 februari 2013 om 14:40
donderdag 21 februari 2013 om 15:36
Neem in ieder geval een vent binnen de EU, scheelt een hoop problemen
Geen idee wat wij gaan doen, daar zijn we nog lang niet uit. Zoveel werk om het allemaal uit te zoeken!
Mischien toch in MK trouwen, maar dan ook even snel naar het gemeentehuis en niks meer.
En dan visum voor hem aanvragen, dat kost ¤1000!
Geen idee wat wij gaan doen, daar zijn we nog lang niet uit. Zoveel werk om het allemaal uit te zoeken!
Mischien toch in MK trouwen, maar dan ook even snel naar het gemeentehuis en niks meer.
En dan visum voor hem aanvragen, dat kost ¤1000!
donderdag 21 februari 2013 om 18:23
Een visum voor 1000 euro, is dat een werkvisum? Zou het niet mogelijk zijn dat een werkgever voor hem regelt, als hij een baan vind? Ik vind het erg veel geld. En ik denk dat het dan weer tijdelijk is. Hij heeft een verblijfsvergunning nodig. Hoe doen andere Mk-ers dit dan? Kent hij inmiddels Mk-ers die in Engeland zijn , oftewel een engelse vriendin hebben? Moeilijk hoor, viev. Ik begrijp dat jullie hier absoluut niet blij van worden...
Cranberry, is er een zwembad waar je naartoe gaat op Tenerife?
Cranberry, is er een zwembad waar je naartoe gaat op Tenerife?
vrijdag 22 februari 2013 om 14:52
Waarom zou een werkgever dan doen? Kost de werkgever ook geld, en er is genoeg personeel te vinden hier.
Dit is een werk/verblijfs vergunning voor 5 jaar en daarna mag hij een Brits paspoort aanvragen.
Hoe anderen dat doen? Alle Macedoniers hier hebben een Bulgaars paspoort. Die kon je daar een paar jaar geleden erg makkelijk aanvragen, nu niet meer.....
Gedoe allemaal.
En nee, hier wordt ik absoluut niet blij van, maar het is voor een goed doel
Dit is een werk/verblijfs vergunning voor 5 jaar en daarna mag hij een Brits paspoort aanvragen.
Hoe anderen dat doen? Alle Macedoniers hier hebben een Bulgaars paspoort. Die kon je daar een paar jaar geleden erg makkelijk aanvragen, nu niet meer.....
Gedoe allemaal.
En nee, hier wordt ik absoluut niet blij van, maar het is voor een goed doel
zaterdag 23 februari 2013 om 00:58
maandag 25 februari 2013 om 14:47
Mochten we ooit in Nederland willen gaan wonen, dan begint het hele proces opnieuw en in Nederland is het een stuk moeilijker.
Als we 5 jaar in England willen, dan mag hij een Engels paspoort aanvragen, en daarna is het geen probleem meer om naar Nederland te verhuizen.
Maar we hebben beide geen intenties om in Nederland te gaan wonen/werken. Maar goed, je weet maar nooit.
Tenerife is mooi.
Veel plezier.
Geniet van de zon, daar ben ik ook wel aan toe.
Als we 5 jaar in England willen, dan mag hij een Engels paspoort aanvragen, en daarna is het geen probleem meer om naar Nederland te verhuizen.
Maar we hebben beide geen intenties om in Nederland te gaan wonen/werken. Maar goed, je weet maar nooit.
Tenerife is mooi.
Veel plezier.
Geniet van de zon, daar ben ik ook wel aan toe.
dinsdag 26 februari 2013 om 12:33
dinsdag 26 februari 2013 om 13:45
¤1000 is op zich weinig voor wat je er voor krijgt, maar ik vind het wel veel geld. En ik moet het dus allemaal betalen, daar begin ook een beetje zat van te worden.
Maar zoveel te sneller als we trouwen, zoveel te sneller kan hij aan het werk. Hopelijk. Gedoe allemaal.
Cranberry, je hebt gelijk, lekker verliefd worden op een Hollander
Maar zoveel te sneller als we trouwen, zoveel te sneller kan hij aan het werk. Hopelijk. Gedoe allemaal.
Cranberry, je hebt gelijk, lekker verliefd worden op een Hollander