Tekst leren

26-02-2013 16:49 7 berichten
Hoi allemaal

In april heb ik een opvoering bij een theaterstuk voor kinderen. Dit doe ik elk jaar voor +/- 300 man publiek.

Gewoon tekst uit mijn hoofd leren is geen probleem. Meestal weet ik ongeveer wat ik moet zeggen aan de hand van wat mijn tegenspelers zeggen.

Dit jaar heeft onze regisseur er een musical van gemaakt. Super leuk, maar ik heb dus een solo en een duet. De liedjes zijn aangepaste tekst op de muziek van les miserable.

Ik krijg het niet voor elkaar dit uit mijn hoofd te leren.Ik heb de liedjes (origineel) op youtube met en zonder tekst. met raak ik in de war door de tekst en zonder weet ik het ritme van de woorden niet meer.

iemand tips hoe dit te oefenen valt?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon, hoe leer je normaal liedjes aan op de radio van Nederlands talige liedjes?

Couplet voor couplet en elke keer herhalen. Het is al over 6 weken, dus ik zou me er ook toe zetten.

groet,

iemand die al 12 jaar amateur toneel speelt!
Stampen. En proberen de logica, opbouw en ritme van de tekst te doorgronden.
Kun je het niet (samen met de regisseur) inzingen op een cassette en daarmee meezingen? Of door hem/haar laten inzingen en daarmee oefenen?
Eerst: Tekst leren alsof het toneeltekst is. Dus gewoon gesproken.

Twee: Tekst op het ritme spreken.

Drie: Tekst opschrijven. Minstens drie keer als het foutloos is.

Vier: Muziek zingen zonder tekst.

Vijf: alles bij elkaar gooien.

Succes er mee!
ik zit met hetzelfde,met het toneelclub ook liedjes zingen in een stuk.

omdat het een moeilijk stuk is krijgen we de liedjes er maar niet in,moeilijke tekst en melodie.dus we hebben t anders opgelost.

wij gaan gewoon met een vel papier met de liedjes op toneel staan,mensen die in een koor zingen doen dat tenslotte ook.

To veel succes ermee en toi toi toi.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Kun je niet met iemand samen aan de slag gaan? Er is vast nog wel iemand die een lap tekst moet leren.

De een gaat zitten als 'publiek' met de tekst erbij en de ander gaat de tekst opzeggen, totdat het goed gaat.

Kan trouwens ook iemand zijn van buiten de 'club', een partner, vriend(in) oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven