Het grote glittertopic

18-11-2012 07:49 2814 berichten
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

In de vaart der topicopenings kan een glittertopic natuurlijk niet ontbreken.

Kom hier gezellig van alles delen en glitteren voor elkaar (of gewoon voor jezelf).

Alle reacties Link kopieren
Eindeloos, ik ben zo erg dat ik zelfs met de hond ga lopen als hij smekend bij me staat te piepen. Dus of jij zo erg bent..? Misschien zijn we allebei heel erg, want ik herken me helemaal in wat jij beschrijft.

Ja, ik ben echt aan het overleven. Dat klopt. Dit kost me zoveel energie dat ik geen energie meer over heb voor man of bezig zijn met toekomst (moet nog steeds afwachten wat solli etc. betreft). Ik ben bezig met lezen, puzzelen, sporten, met de hond lopen, en vanmiddag heb ik zelfs een film gekeken. Alles om me maar af te leiden. Oh ja, en therapie natuurlijk. Als ze niet ziek is.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Die laatste opmerking is niet eerlijk, ze is bijna nooit ziek. Maar het kwam nu even gewoon op het verkeerde moment.

Zal ik maar weer eens een glitterplaatje zoeken? Ik heb me idd minder alleen gevoeld omdat jullie hier zijn.

1
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Och jammer Eindeloos, maar juist knap dat je het al zo lang goed houdt!
Later is nu
Lieve EV, wat jij door moet maken is een hel waar de meesten van ons geen weet van hebben. Dat je weet dat de kinderen gezond zijn dat er contact is vond ik laatst nog spectaculair maar het contact gaat niet van een leien dakje helaas.

Ik sluit me aan bij de anderen. De kinderen staan al jaren onder invloed van iemand die met jou niet bepaald het beste voor heeft en leven in een cultuur die in veel dingen haaks staat op de onze.

Hoe krom ook, in de ogen van jouw ex en zijn familie zijn de kinderen niet meer bij jou omdat jij en jouw land, gewoontes, cultuur niet deugt. Daarmee zijn jouw kinderen vergiftigd. Ze zijn totaal andere personen geworden dat jij voor ogen had. Je wordt veroordeeld zonder schuldig te zijn omdat je geen moslim bent. En je kinderen weten niet beter, hoe afschuwelijk dat ook is. En dat ís het. Het is mensonterend en je verdient het niet, zoals je niets, niets, helemaal niet verdiend hebt van wat je de afgelopen jaren meegemaakt hebt, sinds die good for nothing piece of shit van een ex van je jullie kinderen meenam naar dat vreselijke land.

Een misdaad tegenover jou en tegenover de kinderen, waar jij nu, op zo'n enorme afstand, nog steeds mee mag dealen, hoewel er nu dan beperkt contact is. Contact maar op hele rare en verknipte voorwaarden en kinderen die puberen wat er nog erns bij komt.

Tegen jou zeggen dat je het je niet zo aan moet trekken zou een gotspe zijn, een travestie, dat zal ik dus ook nooit doen. Ik vind het hartverscheurend wat je meemaakt. En het is zoals je schrijft: contact is er op voorwaarden, die van hun, van hun vader, of - beter gezegd - van háár vader, omdat je met je zoon geen contact hebt.

Ik vind dat de kinderen mishandeld zijn. Getraumatiseerd. Ziek gemaakt. Door bij jou weggehaald te zijn en vergiftigd te worden met ideeën van hun vader en zijn familie. Daardoor reageren ze niet 'normaal' meer op jou en moet jij je inderdaad aanpassen en voorzichtig manouvreren om het breekbare wat er is niet te vernietigen. En dat heeft helemaal niets met eerlijkheid, redelijkheid of wat dan ook te maken maar met het feit dat jouw arme kinderen niet beter weten door de omgeving waarin ze grootgroeien. Een enorm onrecht wat jullie drieeën is aangedaan door de vader van de kinderen.

En jij lijdt nu het meest want de kinderen weten inmiddels niet beter.

Je bent hun moeder EV en wil ze graag zien. Terecht. Ik hoop dat dat dan ook gaat gebeuren, ook als het niet op een manier gaat die je perse prettig vindt maar dan toch. Omdat jouw arme kinderen er niks aan kunnen doen dat hun vader ze ontvoerde en omdat ik hoop dat je je twee zo gemiste kinderen even aan kunt raken, ze in de ogen kijken. Voor jou en voor je twee lieverds want jullie zijn onschuldig. Alledrie.
Eindeloos, ik ben trots op je. Ondanks je slip of the tonque. Ik ben echt heel trots op je want je gaat door en het gaat je lukken, al blijft het een strijd.

Wat een lieve post, Eleonora.

Ik heb 'm goed gelezen.

Zoals alles wat jullie zeiden, gisteren.

Even wat anders.

Vandaag weer een nieuwe dag.

Ook voor jou, Eindeloos. Uithuilen en opnieuw beginnen.

Het gaat je lukken.

Maar voor sommige dingen in het leven moet je zo hard strijden........
EV, wat ben ik ontzettend blij dat je dit berichtje van je dochter hebt gekregen.

Wij weten niet wat haar is gezegd/ingeprent. Ik hoop zo dat je ze binnenkort weer kunt zien en dat jullie weer nader tot elkaar komen.

En ook dat jij weer aan jezelf kunt gaan werken, zodat je sterker wordt en blijft. Natuurlijk weet ik niet alles maar wat ik van je lees heb je al vele jaren teveel meegemaakt en wordt 't nu tijd voor jou!

Eindeloos, jij beschrijft 't zelf anders maar ik vind jou een kei (Brabants) sterke vrouw. En ik weet zeker dat 't je gaat lukken. Kan misschien niet in één keer maar 't gaat lukken. Dat je er zo mee bezig bent is toch al een enorme overwinning.

Dreamer, ook voor jou dochter hoop ik dat 't wat makkelijker gaat worden.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
1
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Hai lieffies..

tot nu toe een goede vrijdag, hoewel er een wolkje hangt. We gaan nu met de hele familie de stad in. Dat is zo'n eeh.. lang geleden, zal ik maar zeggen

Later is nu
EV.. fijn dat het weer is opgehelderd!
Later is nu
Ja EV, bij jou geen wolkjes meer nu..........

Gesellie Droom, de stad in, veel plezier...........

Nu weer verder poetsen.......
Voel je het echt als opnieuw beginnen Eindeloos? Is het psychisch niet prettiger om het 'doorgaan' te noemen? Ik vind dat je niet gestopt bent. Je had een setback, kan gebeuren. Ik vind je gewoon fantastisch want je gaat door, voor mij ben je niet gestopt maar deed je een stapje terug en nu weer vooruit.

Je bent een held en je eigen inspanningen zó waard....
EV, voor jou ben ik ook weer happy, dat mailtje verklaarde weer veel. Ik hoop toch zo ongelooflijk hard dat jij en je kinderen elkaar weer gaan 'verstaan'.

Ik, die er niks mee te maken heeft, ben blij met jóuw dochters kusjes voor jou.
*like* voor de laatste berichten hier

Ik heb een nieuwe bril uitgezocht en zoon ook. Hij kreeg zelfs een tweede gratis. Ik had een aanbieding met zoveel % korting op de glazen. Hij heeft zo'n heel zwart montuur uitgezocht. Dat wordt wennen!

Ik mocht van dochter niet zo'n grote donkere bril, want die zijn hip en ik niet

Later is nu
Oef Dreamer, harde woorden.

Ik vind zo'n zwarte/donkere bril wel heel leuk .

Hier een zieke dochter al vanaf gisteren. Vannacht 2 uur geslapen omdat dochter zo onrustig was.

Voelde me ook al niet ze lekker en net in slaap gevallen.

Ik heb vanmiddag verse groentesoep gemaakt, hoop dat dat een beetje wil helpen.

EV, voel je je een beetje rustiger?
Ik ben blij met jullie, ik voel me gesteund.

Gatti, ik hoop voor jou dat de groentesoep werkt en je niet ook ziek wordt. Beterschap voor je dochter.

Dream, wat voor bril heb jij uitgezocht?

Hier geen fan van die grote zwarte brillen *ik ben niet hip*

Ik hoop dat je wolk is opgelost.

Eindeloos, ik ben het met Leo eens: het is doorgaan. Noem het anders een doorstart; het is zeker niet vanaf het begin weer beginnen.

EV, ik moet steeds aan je denken, eigenlijk vanaf dat interview. Het is zo onrechtvaardig wat jou is overkomen. Dit is zo groot, veel te groot om hier mee om te kunnen gaan.

Ik hoop uit de grond van mijn hart fdat jij en je kinderen weer bij elkaar komen, op welke manier dan ook, en dat jullie, en vooral jij, rust vinden.
Ik zit in een huisje-boompje-beestje omgeving met mensen die alles al snel wel goed vinden. Niet te moeilijk, geen gedoe. Vrienden van mijn vriend.

Ik voel me daar zo vervreemd van. Ook omdat ik nu door therapie gedwongen wordt om overal beter over na te denken.

Ik vind 't mooi om hier andere vrouwen te lezen met meningen en opvattingen.

Ik vind 't soms vreselijk dit forum maar ook heel vaak geweldig. Dit topic is voor mij een groot goed.
En inderdaad Eindeloos, niet opnieuw beginnen, gewoon weer doorgaan. Jij bent zo sterk, jij kunt dat.
Wat een lieve post, Gatti.

Zo'n omgeving die je beschrijft, daar kom ik uit, trouwens. Doe niet zo moeilijk, dat was altijd het standaard-antwoord dat ik vroeger kreeg als ik eens ooit een vraag stelde. En ik maar denken dat ik gek was, en lastig. (Die twee dingen probeer ik tegenwoordig niet meer te denken.)

Kun je je voorstellen dat het een enorme horizonverruiming was, toen ik een relatie kreeg met.. jawel, de vader van mijn kinderen? En wat zijn aantrekkingskracht was? Eindelijk kwam ik erachter dat er nog meer was, en anders, vooral ánders. Nooit meer terug naar die benauwdheid van vroeger!! En therapie heeft nog veel meer 'de geest uit de fles' gelaten, om het zo maar te zeggen. En dat werd tijd ook.
Ja, dat van die geesten uit de fles dat bedoel ik. En herken ik ook heel erg bij mezelf, hoewel soms zou ik de stop wel weer even op de fles willen stoppen.
Leuk he, therapie.

Maar toch vind ik het nu veel beter dan hoe het ooit was. Veel meer levend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven